Header Ads

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ (Φ. 1883)

 

 

    Βαγγέλης Δ. Κόκκινος, ο νεότερος *

Ξεκινά με κεφάλαιο 13,2 εκατ. η κοινή εταιρεία ΔΕΗ και Motor Oil

 


Ολοκληρώθηκε η σύσταση της νέας κοινοπρακτικής εταιρείας Hellenic Hydrogen, η οποία θα εστιάσει στην ανάπτυξη έργων παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Ελλάδα και ανήκει κατά 51% στη Motor Oil και κατά 49% στη ΔΕΗ.

Το μετοχικό της κεφάλαιο ανέρχεται σε 13.200.000 ευρώ και την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκε στο σύνολό του. Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας συγκροτήθηκε σε σώμα. Είναι επταμελές και αποτελείται από τους: Γεώργιος Στάσσης Πρόεδρος Δ.Σ., Παναγιώτης Δημητριάδης Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και μέλη Γεώργιος Τριανταφύλλου, Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, Γεώργιος Μητκίδης, Ιωάννης Κοπανάκης, Κωνσταντίνος Αλεξανδρίδης.

 

 

Διώρυγα Gas: Στρατηγική Επένδυση της Motor Oil

για FSRU φυσικού αερίου στην Κορινθία

Εντολή για τη κατασκευή του χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου που θα συνδέσει το τερματικό LNG Διώρυγα Gas της Motor Oil με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου, έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, το ΥΠΕΝ όρισε τη διαδρομή και εγκατάσταση του χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης του έργου «Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) στη θέση Σουσάκι του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας Αγ. Θεοδώρων Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας της εταιρείας ΔΙΩΡΥΓΑ GAS A.E.», στο τμήμα από την Παραλία στη θέση Σουσάκι μέχρι το Νέο Μετρητικό/Ρυθμιστικό Σταθμό για τη σύνδεση του νέου ΑΣΦΑ με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στην Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

 

G.S.C.C.: Αύξηση του ρυθμού των ναυπηγήσεων κατά 50% οι Έλληνες εφοπλιστές


Σε ανοδική πορεία παραμένει σταθερά ο ελληνόκτητος στόλος. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (G.S.C.C), την οποία εκπονεί η S&P Global Market Intelligence,  τον φετινό Μάρτιο ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος έχει αυξηθεί από άποψη αριθμού πλοίων, DWT και GT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στις 4 Μαρτίου 2024, τα ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν 4.212 πλοία, αριθμός ρεκόρ,  διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 355.209.500 DWT και 208.252.588 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT. Στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία από τα ναυπηγεία, συνολικής χωρητικότητας 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT.

 

 

ΓΣΕΕ: Τα ευρωπαϊκά συνδικάτα πέτυχαν τη ρύθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες

«Μετά τη συντονισμένη προσπάθεια των ευρωπαϊκών συνδικάτων, στην οποία πρωτοστάτησε η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπερψήφισαν την οδηγία, η οποία ρυθμίζει και διασφαλίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες» αναφέρει η ΓΣΕΕ σε ανακοίνωσή της και επισημαίνει ότι οι έντονες πιέσεις της Συνομοσπονδίας προς την ελληνική κυβέρνηση απέδωσαν, με αποτέλεσμα να δώσει το πράσινο φως, υπερψηφίζοντας τη σχετική οδηγία, ανταποκρινόμενη στο αίτημα χιλιάδων εργαζομένων.

Με τη συγκεκριμένη οδηγία, άνθρωποι που εργάζονται, μέσω ψηφιακών πλατφορμών, θα μπορούν πλέον να αμείβονται τουλάχιστον με τον κατώτατο μισθό, να λαμβάνουν επιδόματα και φυσικά να ασφαλίζονται.

Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, η απόφαση αυτή είναι καθοριστικής σημασίας και, τώρα, οι εθνικές κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και της χώρας μας, θα πρέπει να προσαρμοστούν για τη γρήγορη εφαρμογή της.

Στο 0,94% το περιθώριο των ελληνικών ομολόγων ενόψει "ετυμηγορίας" της Moody's

Mε το «βλέμμα στραμμένο» στην ετυμηγορία της Moody's την Παρασκευή κινείται η δευτερογενής αγορά ομολόγων. Ο διεθνής οίκος αξιολόγησης αναμένεται να προχωρήσει στην προγραμματισμένη ανασκόπηση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι παραμένει ο μοναδικός από τους μεγάλους οίκους, ο οποίος διατηρεί την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας χαμηλότερα από την επενδυτική βαθμίδα, παρόλο που τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε προχωρήσει στην αναβάθμιση της στην κατηγορία Ba1 (μία βαθμίδα χαμηλότερα από την επενδυτική) από Ba3 διατηρώντας ωστόσο σταθερές τις προοπτικές της.

Ωστόσο, ένας από τους βασικούς λόγους, ο οποίος επηρέαζε αρνητικά τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, κατά την Moody's ήταν το υψηλό έλλειμμα του Ισοζυγίου Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας, το οποίο όμως σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία μειώθηκε σημαντικά το 2023 κατά 33.5% σε σύγκριση με το 2022.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, energygame.gr, ypodomes.gr, naftemporiki.gr

 

*Ο Βαγγέλης Δ. Κόκκινος, ο νεότερος, είναι δημοσιογράφος, φοιτητής Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών στο Αγγλικό Πανεπιστήμιο του Derby. Συμμετέχει ως δημοσιογράφος στην ομάδα του Ορθού Λόγου και της Φωνής της Κορινθίας.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια