Header Ads

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΑ φ.1685

Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ 
ΚΑΘΩΣ & ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΙ ΘΑ ΤΕΛΟYΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΩΡΑ 18:30 ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ∆ΡΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ



Κυριακή Β’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ 15/3:
Θ. Λειτουργία εις Ι. Ναό Αγίων Κων/νου και Ελένης Μάννας και 40/νθήμερο μνημόσυνο του αειμνήστου π. Αλεξάνδρου Γκανά, Εφημερίου του Ι. Ναού, από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. ∆ιονύσιο. - Θ. Λειτουργία εις Ι. Ναό Αγίας Αναστασίας Κορίνθου από τον Θεοφ. Επίσκοπο Κεγχρεών κ. Αγάπιο. - Θ. Λειτουργία εις Ι. Ναό Αγίου Βλασίου Ξυλοκάστρου από τον Ιεροκήρυκα Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμο Παπαλεξόπουλο. - Β’ Κατανυκτικός Εσπερινός χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. ∆ιονυσίου και ομιλία του Πανοσ. Αρχιμ. π. Νεκταρίου Κωτσάκη, Ηγουμένου της Ι. Μονής Ομπλού Πατρών, με θέμα: «Το κάλλος της προσευχής», εις Καθεδρικό Ι. Ναό Απ. Παύλου Κορίνθου. - Β’ Κατανυκτικός Εσπερινός χοροστατούντος του Θεοφ. Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου εις Ι. Ναό Αγίου Ιωάννου Στομίου.

Τετάρτη 18/3:
Εσπερινή Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία εις την Ι. Μονή Οσίου Παταπίου Λουτρακίου από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. ∆ιονύσιο.

Παρασκευή 20/3:
Γ’ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Αθικίων από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. ∆ιονύσιο. - Γ’ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Μερτικεΐκων από τον Θεοφ. Επίσκοπο Κεγχρεών κ. Αγάπιο. Γ΄ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αρχαίας Κορίνθου από τον Ιεροκήρυκα Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμο Παπαλεξόπουλο.

Κυριακή Γ’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ) 22/3:
∆ισαρχιερατική Θ. Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου Εδέσσης κ. Ιωήλ και συνιερουργούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. ∆ιονυσίου, εις Καθεδρικό Ι. Ναό Απ. Παύλου Κορίνθου. - Θ. Λειτουργία εις Ιερά Μονή Αγίου Αθανασίου Πουλίτσας από τον Ιεροκήρυκα Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμο Παπαλεξόπουλο.

Χαιρετισμοί εις τον Τίμιο Σταυρό και ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτου Εδέσσης κ. Ιωήλ με θέμα: «Ο φθόνος ένα διαδεδομένο ολέθριο πάθος», εις Καθεδρικό Ι. Ναό Απ. Παύλου Κορίνθου.

Ο Θεοφ. Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, προσκεκλημένος του Σεβ. Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεώνος θα ομιλήσει εις τον Μητροπολιτικό Ι. Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας με θέμα: «Τίμιος Σταυρός: Η αποκάλυψις της θυσίας του Μονογενούς Υιού του Θεού – σύμβολο μετανοίας».



ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟ∆ΟΞΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ


Πανηγυρικά και με την Εκκλησιαστική τάξη εορτάστηκε η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟ∆ΟΞΙΑΣ στην Κόρινθο. Συγκεκριμένα, εχθές Κυριακή 8 Μαρτίου 2020, τελέσθηκε ∆ισαρχιερατική Θ. Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αποστόλου Παύλου Κορίνθου, προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. ∆ιονυσίου και συλλειτουργούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου με την συμμετοχή των Πολιτικών, Στρατιωτικών και άλλων Αρχών του Τόπου μας, κατά την διάρκεια της οποίας ο ∆ήμαρχος Κορινθίων κ. Βασίλειος Νανόπουλος απήγγειλε το «Πιστεύω» και ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας κ. Αναστάσιος Γκιολής το «Πάτερ ημών». 

Τον Θείο λόγο κήρυξε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος , ο οποίος με αφορμή την ομολογία του «αληθινού Ισραηλίτη», άδολου Ναθαναήλ: «Ραββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ» (Ιω. α΄ 49) αναφέρθηκε στο έργο των Αγίων Αποστόλων για την διάδοση του Ευαγγελικού κηρύγματος και την εδραίωση της Εκκλησίας στα πέρατα της τότε γνωστής οικουμένης και στους ατρύτους αγώνες Αυτής για την διατήρηση απαραχάρακτης της Αλήθειας επί δύο χιλιετίες. Αναφέρθηκε ακόμα στον θρίαμβο της Ορθοδοξίας ενάντια στους εικονομάχους εστιάζοντας στο γεγονός ότι η εικονομαχία δεν είναι μόνο ένας «έξωθεν πειρασμός» της Εκκλησίας αλλά και ένας «έσωθεν πειρασμός» για κάθε πιστό. Έτσι κάθε πιστός που αμαρτάνει και αμαυρώνει την εικόνα του Θεού εντός του είναι «εικονομάχος» και κάθε φορά που κάποιος πιστός μετανοεί, ενεργείται εντός του η «αναστήλωση» της αμαυρωθείσας εικόνας. Επίσης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην σχέση Εκκλησίας και Ελληνικού Έθνους, μνημονεύοντας απόσπασμα από την προσφώνηση του Κ. Τσάτσου, τ. Προέδρου της Ελληνικής ∆ημοκρατίας, στον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος και στα μέλη της τότε ∆.Ι.Σ. της Εκκλησίας της Ελλάδος, την 14ην Μαρτίου 1976, και στην προσφορά του δευτέρου στην διαμόρφωση του Ορθοδόξου ∆όγματος, ενώνοντας «το άρρητον με το ρητόν»! Ολοκληρώνοντας, προέτρεψε τους πιστούς, Κλήρο και Λαό, να αγωνιστούν με την δύναμη που χαρίζει η Πίστη μας, ώστε να παραμείνουν σταθεροί σε αυτή όντας μεταδοτικοί της Αλήθειας προς όλους όσοι ζουν στην πλάνη και αναζητούν την διδασκαλία του Χριστού. 

Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε, υπό τον παιανισμό της Φιλαρμονικής του ∆ήμου Κορινθίων και την συμμετοχή Στρατιωτικού Αγήματος της Σχολής Μηχανικού Λουτρακίου, η Ιερά Λιτάνευση των αγίων Εικόνων ως και αυτής της «Παναγίας Γλυκοφιλούσης», προσωπικής εικόνας του Α’ Κυβερνήτου της Ελλάδος, Ιωάννου Καποδίστρια, πέριξ του Καθεδρικού Ι. Ναού και τελέσθηκε η προγραμματισμένη επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως πάντων των κεκοιμημένων Αρχιερέων της Ιεράς Μητροπόλεώς μας και των Ευεργετών αυτής. Αξίζει να σημειωθεί η παρουσία των παιδιών των Κατηχητικών Σχολείων του Καθεδρικού Ι. Ναού, τα οποία συμμετείχαν στην τελετή αυτή της ανάμνησης της αναστηλώσεως των Ι. Εικόνων. Ο σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. ∆ιονύσιος, εμπνευσμένος από το μεγαλείο της ημέρας τόνισε, ότι, ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα αρκεί να έχουμε την Ορθόδοξη Πίστη στις καρδιές μας. 

Αμέσως μετά το πέρας της Πανηγυρικής Θ. Λειτουργίας ο σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. ∆ιονύσιος και ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως μας Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος δεξιώθηκαν στο Επισκοπικό Μέγαρο τους Πολιτικούς και Στρατιωτικούς Άρχοντες της Κορινθίας μας έχοντας την ευκαιρία να μιλήσουν για τα φλέγοντα θέματα της επικαιρότητας και γι’ αυτά που άπτονται της προστασίας και ευημερίας του Τόπου μας. 
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ



Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΩΝ Α΄ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ


Την Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2020, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ∆ιονύσιος ετέλεσε την Ι. Ακολουθία των Α΄ Χαιρετισμών στον Ι. Ναό Γενεσίου της Θεοτόκου (Παναγίας Γιάτρισσας) στο Λουτράκι, πλαισιούμενος από τον Πανοσ. Αρχιμ. π. Αρκάδιο Ραζνύ, τον Εφημέριο του Ι. Ναού Αιδεσ. Πρωτ/ρο π. Νικόλαο Βασιλόπουλο και τους ∆ιακόνους του. 

Στον λόγο του προς το πλήθος των ευσεβών πιστών, παρουσία και του ∆ημάρχου Λουτρακίου – Περαχώρας - Αγίων Θεοδώρων κ. Γεωργίου Γκιώνη, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας ομίλησε για το φλέγον θέμα του «κορονοϊού», τονίζοντας ότι διαχρονικά η Εκκλησία μας αντιμετώπιζε αυτές τις περιπτώσεις με ψυχραιμία και πολύ προσευχή. Οι Πιστοί προσέρχονταν στις Εκκλησίες για να προσευχηθούν και μαζί με τους Ιερείς έπαιρναν τα Ι. Λείψανα των Αγίων μας και τα λιτάνευαν στις πόλεις με την πίστη ότι ο Θεός θα τους προστατεύσει από κάθε κακό. Κατά τον ίδιο τρόπο, αναλογικά κι εμείς σήμερα πρέπει να προσερχόμαστε στις Εκκλησίες μας χωρίς φόβο και ιδιαίτερα στο Μυστήριο των Μυστηρίων, την Θεία Κοινωνία, που είναι το «φάρμακο της αθανασίας» και «το αντίδοτο του μη αποθανείν». Ολοκληρώνοντας και πριν διαβάσει, εκ του Ευχολογίου, ευχές υπέρ υγείας του Ποιμνίου του, προέτρεψε, όσους εκ των παρισταμένων μπορούσαν, να γονατίσουν και να προσευχηθούν ιδιαίτερα στην Παναγία την Γιάτρισσα, να γιατρέψει τα πάθη της ψυχής και του σώματος, αλλά και να μας καθοδηγήσει στον σωστό τρόπο αντιμετώπισης αυτής της πανδημίας! 

Το ίδιο βράδυ και σύμφωνα με το ανακοινωθέν πρόγραμμα της Μ. Τεσσαρακοστής ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος ετέλεσε την Ι. Ακολουθία των Α΄ Χαιρετισμών στον Ι. Ναό Αγίας Άννης Κορίνθου, πλαισιούμενος από τον Εφημέριο του Ι. Ναού Αιδεσ. Πρωτ/ρο π. Θεόδωρο Κεραμίδα και τον ∆ιάκονο π. Γεώργιο Μαρινάκη. 

Ο Θεοφιλέστατος, στον λόγο του προς τους Πιστούς, αναφέρθηκε στις Ι. Ακολουθίες που τελούνται στους Ι. Ναούς κατά την διάρκεια της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, κυρίως όμως αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη και πολύ ωραία Ι. Ακολουθία των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου τονίζοντας με παραδείγματα, το πόσο σημαντική είναι στην ζωή του κάθε Χριστιανού. Τέλος, αφού μετέφερε τις ευχές και της ευλογίες του σεπτού Ποιμενάρχου μας, προέτρεψε τους Πιστούς να στέκονται μπροστά στο εικόνισμα της Παναγίας μας ψάλλοντας το «Υπό την σην ευσπλαχνίαν καταφεύγομεν Θεοτόκε», και να ζητούν τις μεσιτείες και τις πρεσβείες Της, ώστε να λυτρωθούν από τους κινδύνους. 
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ





15 Μαρτίου: ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ) 

Η ΑΠΟΣΤΕΓΑΣΗ 

Ο Χριστός βρίσκεται στην Καπερναούμ. Κηρύττει σε ένα σπίτι, στο οποίο επικρατεί συνωστισμός. Ούτε έξω από την πόρτα δεν μπορούσε κάποιος να πλησιάσει, για να τον ακούσει. Και τότε, τέσσερις άνθρωποι ανοίγουν τη στέγη του σπιτιού και κατεβάζουν μπροστά στον Χριστό έναν παραλυτικό ξαπλωμένο σε ένα κρεβάτι. Ο Χριστός θαυμάζει την πίστη τους, τη δύναμη και την εφευρετικότητα που τους έδωσε, ώστε συγχωρεί αρχικά τις αμαρτίες του παραλυτικού και στη συνέχεια, διαβλέποντας τις αντιδράσεις των γραμματέων του μωσαϊκού νόμου, τη σκληροκαρδια και την απιστία τους προς το πρόσωπό του, του χαρίζει και τη σωματική υγεία. Κάνει έτσι όλους τους παρευρισκομένους να δοξάσουν τον Θεό, αναφέροντας ότι τέτοια σημεία δεν είχαν δει ποτέ. Μ’ αυτή την ευαγγελική διήγηση (Μάρκ. 2,1-12) κλείνει η Εκκλησία μας τη δεύτερη εβδομάδα των Νηστειών. Η Μεγάλη Σαρακοστή προχωρεί και μαζί της ο καθένας μας καλείται να μή λησμονήσει τις πρώτες ημέρες της. Γιατί, καθώς ο χρόνος μας κάνει να συνηθίζουμε στη νηστεία, ταυτόχρονα μας δημιουργεί το αίσθημα της επανάπαυσης. Γι’ αυτό και η προβολή των πνευματικών μορφών της πίστης μας, όπως ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Γιά να συνδυάσουμε τα νοήματα του Ευαγγελίου με τον βίο των Αγίων και να επανέλθουμε στον πνευματικό αγώνα. Είναι στάδιο ή Σαρακοστή. Νικητής εξέρχεται όποιος αντέξει μέχρι το τέλος. 

Οι γραμματείς και οι παρατηρητές 
Σημείο-κλειδί η αποστέγαση! Αυτή δεν την έκαναν οι γραμματείς, άνθρωποι με κλειστή τη στέγη της ψυχής τους, που δεν αφήνουν το φώς της παρουσίας του Χριστού να εισέλθει και να τους φωτίσει. ∆εν επιτρέπουν σε άλλους να χωρέσουν στην καρδιά τους, αλλά γεμίζουν με την αίσθηση της αυτάρκειας ότι είναι καλά. Η στάση των ανθρώπων που εξασφάλισαν τη θέση τους στο σπίτι δείχνει ότι υπάρχουν εκείνοι που τον Χριστό τον θέλουν για τον εαυτό τους και δεν τους ενδιαφέρει εάν υπάρχουν και άλλοι που θα ήθελαν να τον δούνε, να τον ακούσουν, να τον γνωρίσουν, να γιατρευτούν από εκείνον. ∆έν θέλουν να μοιραστούν τον Χριστό με άλλους, με αποτέλεσμα η ψυχή τους να μοιάζει με χώρο φαρισαϊκό, που θέλει τον Θεό προς ατομική δόξα και επιχειρεί να τον εμποδίσει να λάμψει ενώπιον του κόσμου και των άλλων. 

Η πέτρινη καρδιά 
Αποστέγαση χρειαζόμαστε και σε σχέση με τους εμπαθείς λογισμούς και τις επιθέσεις της αμαρτίας που κάνουν την καρδιά μας «πέτρινη». Μας κάνουν να ασχολούμαστε μόνο με τον εαυτό μας. Μας κάνουν να βλέπουμε τους άλλους ως αντικείμενα προς χρήσιν. Να κοιτάμε να πάρουμε από αυτούς, να τους εξουσιάσουμε, να τους κατακρίνουμε, να αμαρτήσουμε μαζί τους. Καί πετρώνει η ψυχή μας, γιατί δεν μπορούμε να βρούμε αληθινή χαρά στη ζωή μας. Το κυνήγι της εξουσίας, της φιληδονίας, της φιλαυτίας είναι μιά πλάνη. ∆ίνει την ψευδαίσθηση πώς μόνο έτσι ο άνθρωπος μπορεί να βρει τη χαρά, αλλά υπονομεύει τη δυνατότητα του ανθρώπου να δει τον κόσμο πνευματικά. Και η αληθινή χαρά βρίσκεται στην κοινωνία με τον Θεό, στους καρπούς του Αγίου Πνεύματος, που καθιστούν την ύπαρξή μας «σάρκινη», δηλαδή ευαίσθητη, δοτική, αγαπητική, ανοιχτή στη μακροθυμία και τη συγχωρητικότητα του Θεού, αφού εμείς «αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών» (Ματθ. 6,12), νικώντας τους μάταιους λογισμούς. 

Το κοσμικό πνεύμα 
Αποστέγαση χρειαζόμαστε και σε σχέση με τον ίδιο τον κόσμο. Νους και καρδιά έχουν απορροφηθεί από τις προτάσεις του κοσμικού τρόπου ζωής. Η αμαρτία, η ανομία, ο τρόπος της εποχής μας, ο οποίος στηρίζεται στα δικαιώματά μας και αμνηστεύει δικαιολογώντας κάθε παρεκτροπή μας, μας δείχνει ότι η στέγη της υπάρξεως μας είναι κλειστή στον Θεό, το Ευαγγέλιο, την αγάπη. Γι’ αυτό και η αποστέγαση που μπορεί να μας δώσει η προσευχή, η άσκηση, ο αγώνας για την αρετή και η αγάπη για τους άλλους, αποτελεί κλειδί για να μπορέσει ο Χριστός να φωτίσει την ύπαρξή μας και να την μεταμορφώσει. 

Ό παραλυτικός της Καπερναούμ δεν μπορούσε να αποστεγάσει ο ίδιος το σπίτι στο οποίο βρισκόταν ο Χριστός. Είχε όμως τέσσερις φίλους του κοντά του. Άραγε, ο καθένας από εμάς σε ποιόν μοιάζει; Στον παραλυτικό ή στους φίλους του; Ή μήπως μοιάζουμε στους παρατηρητές του Χριστού και της αποστέγασης ή, ακόμη χειρότερα, στους γραμματείς που κατέκριναν; Ας δώσει ο καθένας μας την απάντηση, καθώς προχωρά η Μεγάλη Σαρακοστή, ταίς πρεσβείαις των Αγίων μας. 

π. Θ. Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια