Header Ads

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΑ φ.1684


Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ... 
...ΚΑΘΩΣ & ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΙ ΘΑ ΤΕΛΟYΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΩΡΑ 18:30 ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ


Γίνεται γνωστό ότι το εσπέρας της Κυριακής της Τυρινής και ώρα 18:30’, στον Καθεδρικό Ιερό Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος τέλέσε τον Α’ Κατανυκτικό Εσπερινό, τον γνωστό από την Εκκλησιαστική παράδοση ως «ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ», κατά τον οποίο λαμβάνει χώρα η τελετή της αλληλοσυγχώρησης, προκειμένου να εισέλθουμε οι Χριστιανοί στο στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής με καθαρή συνείδηση, ειρηνικοί και συμφιλιωμένοι με τους αδελφούς μας, αλλά και για να προετοιμασθούμε ψυχικά, και να αγωνισθούμε πνευματικά, ώστε να εορτάσουμε φιλόθεα και θεάρεστα τα Άγια Πάθη και την Ανάσταση του Κυρίου μας. Κατά την διάρκεια αυτού του Εσπερινού ο σεπτός Ποιμενάρχης μας ομίλησε με θέμα: «Μεγάλη Τεσσαρακοστή, η μητέρα της σωτηρίας μας». 

Δραττόμενοι της ευκαιρίας ενημερώνουμε το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Ι. Μητροπόλεως μας ότι καθ’ όλες τις Κυριακές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και ώρα 18:30’, στον Καθεδρικό Ι. Ναό Αποστόλου Παύλου Κορίνθου, θα τελείται ο, από την Εκκλησιαστική τάξη της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής προβλεπόμενος, Κατανυκτικός Εσπερινός. Στους Κατανυκτικούς αυτούς Εσπερινούς, όπως κάθε χρόνο, πλαισιωμένος από τους Ιερείς της πόλεως Κορίνθου, προΐσταται ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος, ενώ προσκεκλημένοι έγκριτοι ομιλητές θα αναπτύσσουν θέματα πνευματικής οικοδομής προς ενδυνάμωση και ψυχική ωφέλεια των πιστών. 

Καλούνται οι Χριστιανοί μας να μετέχουν στις Κατανυκτικές αυτές εσπερινές προσευχητικές Συνάξεις για την πνευματική τους οικοδομή και την ενίσχυση εκ του Τρισαγίου Θεού στον ένθεο αγώνα τους. 

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΧΟΡΟΣΤΑΣΙΩΝ & ΚΗΡΥΓΜΑΤΩΝ 
ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, ΤΟΥ ΘΕΟΦ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΕΓΧΡΕΩΝ κ. ΑΓΑΠΙΟΥ & ΤΟΥ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΟΣ ΠΑΝΟΣ. ΑΡΧΙΜ. π. ΑΝΘΙΜΟΥ ΠΑΠΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ 2020


Κυριακή ΤΥΡΙΝΗΣ 1/3: 
Θ. Λειτουργία εις Ι. Ναό Αγίας Παρασκευής Βραχατίου από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο. 
Θ. Λειτουργία εις Προσκυνηματικό Ι. Ναό Αγ. Φανουρίου Λουτρακίου από τον Θεοφ. Επίσκοπο Κεγχρεών κ. Αγάπιο. 
Α’ Κατανυκτικός Εσπερινός (Εσπερινός της Συγγνώμης) και ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου με θέμα: «Μεγάλη Τεσσαρακοστή, η μητέρα της σωτηρίας μας», εις Καθεδρικό Ι. Ναό Απ. Παύλου Κορίνθου. 

Τετάρτη 4/3: 
Εσπερινή Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία εις Ι. Ησυχαστήριο Αγίου Γερασίμου Λουτρακίου από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο. 

Παρασκευή 6/3: 
Α’ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Γενεσίου της Θεοτόκου Λουτρακίου από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο. 
Α’ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Αγίας Άννης Κορίνθου από τον Θεοφ. Επίσκοπο Κεγχρεών κ. Αγάπιο. 
Α’ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Αγίας Μαρίνης Βέλου από τον Ιεροκήρυκα Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμο Παπαλεξόπουλο. 

Κυριακή Α’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) 8/3: 
Πανηγυρική δισαρχιερατική Θ. Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου και συνιερουργούντος του Θεοφ. Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου, εις Καθεδρικό Ι. Ναό Απ. Παύλου Κορίνθου, Λιτάνευση των Ιερών Εικόνων και Μνημόσυνο των κοιμηθέντων Αρχιερέων των Αρχιερατευσάντων εις την Αποστολική Ι. Μητρόπολη της Κορίνθου ως και των ευεργετών αυτής. 
Β’ Κατανυκτικός Εσπερινός χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου και ομιλία του Πανοσ. Αρχιμ. π. Δαμασκηνού Κιαμέτη, Πρωτοσυγκέλλου της Ι. Μ. Δημητριάδος, με θέμα: «Από την εικόνα στο κατ’ εικόνα», εις Καθεδρικό Ι. Ναό Απ. Παύλου Κορίνθου. 
Β’ Κατανυκτικός Εσπερινός χοροστατούντος του Θεοφ. Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου εις Ι. Ναό Απ. Παύλου Άσσου. 

Τετάρτη 11/3: 
Εσπερινή Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία εις Ι. Μονή Παναγίας Φανερωμένης Χιλιομοδίου, από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο. 

Παρασκευή 13/3: 
Β’ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Συνοικισμού Κορίνθου από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο. 
Β’ Χαιρετισμοί εις Ι. Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Κιάτου από τον Θεοφ. Επίσκοπο Κεγχρεών κ. Αγάπιο. 
Β’ Χαιρετισμοί εις Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Αγίων Θεοδώρων από τον Ιεροκήρυκα Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμο Παπαλεξόπουλο. 

Οι Προηγιασμένες Θ. Λειτουργίες και οι Κατανυκτικοί Εσπερινοί θα τελούνται ώρα 18:30’, ενώ οι Ακολουθίες των Χαιρετισμών θα τελούνται ώρα 19:00’. 

Στους Ι. Ναούς Απ. Παύλου Κορίνθου και Αγ. Νικολάου Κορίνθου θα τελούνται 2 Ακολουθίες των Χαιρετισμών, εκ των οποίων η Α’ Ακολουθία θα τελείται ώρα 18:00’, ενώ η Β’ Ακολουθία στον μεν Ι. Ναό Απ. Παύλου Κορίνθου ώρα 20:00’, στον δε Ι. Ναό Αγ. Νικολάου Κορίνθου ώρα 20:30’. 

Επιπρόσθετα και εκτός του βασικού προγράμματος ο Σεβασμιώτατος θα χοροστατεί και θα ομιλεί σε διάφορες Ι. Ακολουθίες, που θα τελούνται σε Ι. Μονές, κατόπιν συνεννοήσεως με τις Αδελφότητες αυτών και για τις οποίες θα ενημερώνονται οι πιστοί εγκαίρως. 
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.




Α’ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ... 
...ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ 



Την Κυριακή, 1η Μαρτίου 2020 και στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Απ. Παύλου στην Κόρινθο, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος χοροστάτησε στον Α’ Κατανυκτικό Εσπερινό, της «Συγγνώμης», όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, καθώς κατά την διάρκειά του οι Πιστοί, προκειμένου άξια να διανύσουν το στάδιο των αγώνων της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ζητούν και δίνουν την αμοιβαία συγχώρηση ο ένας στον άλλο, ώστε με καθαρή συνείδηση, ειρηνικοί και συμφιλιωμένοι να εισέλθουν σε αυτή. Τον σεπτό Ποιμενάρχη μας πλαισίωσαν ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, ο Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμος Παπαλεξόπουλος, Ιεροκήρυξ της Ι. Μητροπόλεως μας και Καθηγούμενος της Ι. Μονής Παναγίας «Πάντων Χαρά» Καλετζίου, οι Ιερείς του Ι. Ναού, ως και άπαντες οι Κληρικοί της πόλεως της Κορίνθου. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι με ποιμαντική μέριμνα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου, κάθε Κυριακή της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, στους Κατανυκτικούς Εσπερινούς, θα πραγματοποιούνται ομιλίες από έγκριτους ομιλητές προς αγιασμό και πνευματική οικοδομή των Πιστών. Στην εκκίνηση αυτής της πνευματικής δράσεως, ως πρώτος ομιλητής, ορίσθηκε ο Ποιμενάρχης μας, ο οποίος και ομίλησε στους Πιστούς με θέμα: «Μεγάλη Τεσσαρακοστή, η μητέρα της σωτηρίας μας». Χρησιμοποιώντας αγιογραφικά χωρία και τους Πατέρες της Εκκλησίας μας, ο Δεσπότης μας προέτρεψε τους Πιστούς να ασκηθούν κατάλληλα κατά την Μ. Τεσσαρακοστή με εφόδια τη νηστεία, την προσευχή, την φιλανθρωπία και φυσικά την συμμετοχή τους στο σύνολο των Ι. Ακολουθιών, όπως οι Προηγιασμένες Θ. Λειτουργίες, οι Χαιρετισμοί, οι Κατανυκτικοί Εσπερινοί, τα Μ. Απόδειπνα κ.ά.. Όλες αυτές οι Ι. Ακολουθίες έχουν θεσπισθεί από την Εκκλησία μας για την συγκεκριμένη περίοδο, καθώς μέσω αυτών καλλιεργείται η προσπάθεια και η θέληση των Πιστών να είναι κοντά στον Σωτήρα Χριστό και στην σωτηρία των ψυχών τους. 

Ολοκληρώνοντας, ευχήθηκε στους Ιερείς και στους Πιστούς καλή, ευλογημένη και γεμάτη από πνευματικούς καρπούς, Αγία Τεσσαρακοστή! ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ




8 Μαρτίου 2020: ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ΝΗΣΤΕΙΑΣ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) 

Ο ΡΑΒΒΙ «Ενα άπό τά πιό όμορφα προσωνύμια πού απέδωσαν στον Χριστό καί οι μαθητές του καί οι άνθρωποι πού τόν άκουγαν εΐναι τό «Ραββί», δηλαδή τό «Διδάσκαλε». Μάλιστα, τό προσωνύμιο αυτό συνοδεύεται καί άπό ομολογία πίστης σ’αυτόν καί τήν αποστολή του: «Ραββί, σύ εΐ ό υίός τοϋ Θεοΰ, σύ ει ό βασιλεύς τού Ισραήλ» (Ίωάν. 1,50), δηλαδή, Διδάσκαλε, έσύ εΐσαι ό υιός του Θεοΰ, έσύ είσαι ό βασιλιάς τού Ισραήλ. Ό Χριστός εΐναι διδάσκαλος, είναι υιός τοϋ Θεοΰ, δηλαδή Θεός ό ‘ίδιος, καί βασιλιάς του Ισραήλ, βασιλιάς όλης της ανθρωπότητας, καθώς σύμφωνα μέ τή διαθήκη, τήν υπόσχεση του Θεοΰ στον Αβραάμ, οι απόγονοι του θά βασιλέψουν στην οικουμένη. Αυτές τίς τρεις ιδιότητες του Κυρίου τίς διασώζει ή Εκκλησία στους αιώνες καί μάς τίς υπενθυμίζει. 

Ό Χριστός ώς διδάσκαλος 
Ό Χριστός ήταν «ραββί», διδάσκαλος όχι μόνο τών μαθητών του, άλλα καί όλου του κόσμου, διότι ή διδασκαλία ήταν ή ϊδια ή αποστολή του. «Ήρθε όμως γιά νά μάς δώσει όχι απλώς γνώσεις γιά τόν Θεό, άλλα τόν ϊδιο του τόν εαυτό. Συνήθως οι άνθρωποι πού έχουν τό χάρισμα ή τήν ιδιότητα του δασκάλου, διδάσκουν μέ βάση τίς γνώσεις, τήν κατάρτιση, τό όραμα ζωής τους. Ό Χριστός όμως δέν αξιοποίησε απλώς τόν νόμο καί τους προφήτες, τήν παράδοση δηλαδή τών ανθρώπων. Είναι «ραββί» διαφορετικός, διότι διδάσκει αυτό πού ό ϊδιος είναι• τήν όδό τοΰ Θεοΰ, τόν τρόπο της Βασιλείας, τή συνάντηση καί τήν κοινωνία δι’ αύτοΰ μέ τόν Πατέρα καί τό «Αγιο Πνεύμα. Ό Χριστός είναι «ραββί» μοναδικός, διότι είναι ό ϊδιος ό διδάσκων καί ταυτόχρονα ό ‘ίδιος τό περιεχόμενο τής διδασκαλίας του. Είναι «ραββί» ανεπανάληπτος! 

Αποσπασματική ή κατά κόσμον σοφία 
Οι άνθρωποι στους αιώνες ακολουθούμε διδασκάλους, ιδεολόγους, φιλοσόφους, εκπροσώπους θρησκειών καί πολιτισμικών ρευμάτων. Ή διδασκαλία όμως των σοφών τοΰ αιώνος τούτου μας βοηθά νά δούμε αποσπασματικά πτυχές της ζωής: τήν οικονομία, τήν ποιότητα ζωής, τή γνώση, τήν επιστήμη. Ή μαθητεία κοντά τους, σημαντική ασυζητητί, στην καλύτερη περίπτωση μάς βοηθά νά φωτίσουμε πολλά άπό τά «πώς» καί «γιατί» τοΰ κόσμου τούτου. Μάς εξασφαλίζει μιά σχετική ποιότητα ζωής, διότι ξέρουμε πού πρέπει νά επενδύσουμε καί πού όχι. Δικαιολογεί όμως τά πάθη μας, τήν άρνηση μας νά δούμε τή ζωή στην προοπτική της άσκησης, της εξόδου άπό τό έγώ μας καί τής συνάντησης με τόν πλησίον μας. Δημιουργεί τήν ψευδαίσθηση ότι έχουμε χρόνο ή ότι ή επιστήμη καί ή τεχνική θά μάς εξασφαλίσουν παράταση ζωής, θά αναστείλουν τόν θάνατο γιά λογαριασμό μας. Κάποτε μάς πείθει γιά τόν εκμηδενισμό τής ύπαρξης μας, εφόσον οι σοφοί τοΰ κόσμου δέν πιστεύουν σέ Θεό καί αιωνιότητα. 

Ή Εκκλησία διαφυλάττει τόν Χριστό 
Ή Όρθόδοξη Εκκλησία όμως διαφυλάττει τή μοναδικότητα, τή διαφορετικότητα καί τό ανεπανάληπτο τοϋ Κυρίου μας ώς «ραββί». Μάς καλεί στον τρόπο τής πίστης, στή συνάντηση τής θείας Ευχαριστίας, στην αγάπη, στην άσκηση, στή μετάνοια, γιά νά γίνουμε μέ τή σειρά μας μαθητές του Κυρίου. Νά αφήσουμε τόν ϊδιο νά εισέλθει στην κάρδια μας. Νά ακούσουμε τόν λόγο του, νά τόν μελετήσουμε καί νά τόν κάνουμε πράξη στή ζωή μας. Καί νά έχουμε ώς προτεραιότητα στή ζωή μας τό θεανδρικό του πρόσωπο καί τή σχέση μας μαζί του. 

Ό Χριστός δίνει πληρότητα νοήματος, απαντήσεις σέ κάθε «γιατί;», σέ κάθε «πώς;» τοΰ κόσμου, ακόμη κι αν ή απάντηση κάποτε χρειάζεται τήν υπομονή της σιωπής. Ό Χριστός δέν αρνείται τόν κόσμο, άλλα τό πνεύμα του πονηρού, τό όποιο ενυπάρχει σ’ αυτόν. Δέν αρνείται τίς ανθρώπινες σχέσεις, άλλα τήν άπολυτοποίησή τους, τήν πρόταξη της αγάπης γιά τους ιδίους καί τους οικείους σέ σχέση μέ τήν αγάπη γιά όλους καί γιά τόν Θεό. Δέν αρνείται τά κοσμικά σχήματα, άλλα τή θεοποίηση τους. Δέν αρνείται τίς ανθρώπινες ανάγκες, άλλα τή μετατροπή τοϋ άνθρωπου σέ θηρευτή τοϋ άρτου, της ηδονής, της υπερηφάνειας καί της κενοδοξίας. Στην Όρθόδοξη Εκκλησία βρίσκουμε τήν αυθεντικότητα τοϋ προσώπου τοϋ Χριστού ακέραιη καί άκαινοτόμητη καί τήν ϊδια στιγμή τή διδασκαλία του ανόθευτη. Καί γι’ αυτό όταν γιορτάζουμε τήν Κυριακή τής «Ορθοδοξίας τήν αναστήλωση τών ιερών εικόνων, δίνουμε συνεχώς τήν υπόσχεση ότι ό Κύριος ώς ό διδάσκαλος τών καρδιών καί τής ζωής μας θά εΐναι αυτός πού αναζητούμε γιά νά τόν ζήσουμε καί νά τόν μεταδώσουμε στους επόμενους. Ότι θά παλέψουμε νά είμαστε συνεχιστές τοϋ έργου του. Έχουμε τη βεβαιότητα της υπόσχεσης του, όπως αύτη αποτυπώνεται στην τελευταία έπί γης διδασκαλία του, ότι θά εΐναι μαζί μας «πάσας τάς ημέρας» (Ματθ. 28,20). «Ας μην παρασυρόμαστε άπό τό πνεύμα του αιώνος τούτου καί ας τόν αναζητούμε στην Εκκλησία! 

π. Θ. Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια