Header Ads

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΑ Φ 1677



 Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ 
ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ


Την Τρίτη, 7 Ιανουαρίου 2020, ημέρα εορτασμού της Σύναξης του Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος τέλεσε την Θ. Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Ι. Ναό του Τιμίου Προδρόμου στο Δερβένι. Τον Θείο λόγο κήρυξε ο Ιεροκήρυξ της Ι. Μητροπόλεως και Καθηγούμενος της Ι. Μονής Παναγία «Πάντων Χαρά» Καλεντζίου, Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμος Παπαλεξόπουλος, αναφερόμενος στην ασκητική μορφή του Τιμίου Προδρόμου, στην διδασκαλία του και στην μη υποχωρητικότητά του στον αγώνα κατά του ψεύδους και της αμαρτίας. Κάλεσε επίσης, τους πιστούς να μιμηθούν τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή και να αγαπήσουν την Αλήθεια - Χριστό, που δίδαξε, διότι αυτή είναι η μόνη οδός προς την αιωνιότητα.    
Ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας, στην σύντομη προσλαλιά του, αναφέρθηκε στην μεγάλη εορτή των Αγίων Θεοφανείων και στην εξέχουσα για την Εκκλησία μας προσωπικότητα του Τιμίου Προδρόμου. Επίσης, απηύθηνε εόρτιες ευχές προς το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο, τον εορτάζοντα προϊστάμενο του Ι. Ναού και Αρχιερατικό Επίτροπο Ευρωστίνης π. Ιωάννη Γιαννακά, τους παρισταμένους άρχοντες (τον Υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Χρίστο Δήμα, τους Βουλευτές κ. Νικόλαο Ταγαρά και κ. Μαριλένα Σούκουλη, τους  Αντιπεριφερειάρχες κ. Αναστάσιο Γκιολή και κ. Αθηνά Κόρκα και τον Δήμαρχο Ξυλοκάστρου–Ευρωστίνης κ. Βλάσιο Τσιώτο) και το Εκκλησίασμα επικαλούμενος τον φωτισμό και την χάρι του Επιφανέντος εν Ιορδάνη Κυρίου ημών Ιησού Χριστού! Επακολούθησε κέρασμα στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού από το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο.
Την ίδια ημέρα στην Ι. Μονή Αναστάσεως του Χριστού Λουτρακίου ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών και Καθηγούμενος της Ι. Μονής κ. Αγάπιος χοροστάτησε στον Όρθρο και τέλεσε την Θ. Λειτουργία. Στο κήρυγμα του ο Θεοφιλέστατος αναφέρθηκε στα θαυμαστά γεγονότα που έλαβαν χώρα στις όχθες του Ιορδάνη ποταμού πριν και κατά την Βάπτιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, στην προσωπικότητα του Βαπτιστού Ιωάννου, στην φωνή εκ των ουρανών «σὺ εἶ ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν σοὶ εὐδόκησα» (Μαρκ. α΄, 11), αλλά και στην μαρτυρία του Βαπτιστού «κἀγὼ ἑώρακα, καὶ μεμαρτύρηκα ὅτι οὗτός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ» (Ιω. α΄, 34), μαρτυρία η οποία είχε ιδιαίτερη βαρύτητα ένεκα της ανιδιοτέλειας, της ασκητικής ζωής και του μαρτυρικού θανάτου του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, καλώντας τους πατέρες της Ι. Μονής και τους ευλαβείς προσκυνητές ν᾿ αναλογισθούν αν διαθέτουν ανιδιοτέλεια και ασκητική ζωή ανάλογη του Αγίου Βαπτιστού. Ολοκληρώνοντας, μετέφερε τις ευχές του σεπτού Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, ευχόμενος κατάλληλα και στον εορτάζοντα Σύγκελλο - Οικονόμο, αδελφό της Ι. Μονής, π. Πρόδρομο Αντωνίου και στους παριστάμενους πιστούς!

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ 
κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 
κ. ΧΑΡΗ ΘΕΟΧΑΡΗ.
Την Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2020, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος, επισκέφθηκε το Υπουργείο Τουρισμού, όπου είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη και τον Γενικό Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης του Υπουργείου κ. Κωνσταντίνο Λούλη.   
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα με τον κ. Υπουργό  και τον Σεβασμιώτατο να ανταλλάσουν απόψεις για την τρέχουσα επικαιρότητα και για θέματα που αφορούν τους δύο φορείς που εκπροσωπούν. Ο Σεβασμιώτατος έθεσε υπ’ όψιν του κ. Υπουργού κάποιες ιδέες ώριμες προς υλοποίηση και στο πλαίσιο αυτής της επικοινωνίας ορίσθηκε νέα συνάντηση στο άμεσο μέλλον, στην Κόρινθο, με τον Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού κ. Αλέξανδρο Βασιλάκη.
   ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ 
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ.
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΚΙΑΤΟ 
ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΕΓΧΡΕΩΝ κ. ΑΓΑΠΙΟ



Στον Ι. Ναό Αγ. Ταξιάρχη Χαλκίδος λειτούργησε χθες Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2020, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος όπου και ετέλεσε το ετήσιο Μνημόσυνο του μακαριστού Μητροπολίτου Σιατίστης κυρού Παύλου και το 40/νθήμερο μνημόσυνο της μακαριστής Βασιλείας Παπανικολάου, οικογενειακής φίλης, πλαισιούμενος από τον Πανοσ. Αρχιμ. π. Ιωάννη Θεοδωρακόπουλο, τον Αιδεσ. Πρωτ/ρο π. Αθανάσιο Κοντογιάννη, τον Αιδεσ. π. Χρυσοβαλάντη Φιλντίση και τον Διάκονο π. Δαμασκηνό Γεννηματά.  
Στον λόγο του ο σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος αναφέρθηκε στην νίκη του Χριστού κατά του θανάτου, ο Οποίος μας έφερε την ελπίδα ότι, ακόμη και αν πεθάνουμε, θα ζήσουμε. Προέτρεψε δε τους πιστούς να παραμείνουν εδραίοι στην πίστη τους στον Χριστό, γιατί χωρίς τον Χριστό δε υπάρχει Ζωή. Ακολούθως, έπλεξε το εγκώμιο του Ευβοέως μακαριστού Αρχιερέως Παύλου και πνευματικού του αδελφού από τα χρόνια που συνυπηρετούσαν στην Ι. Μ. Χαλκίδος, αλλά και της μακαριστής Βασιλείας Παπανικολάου, που με φιλανθρωπία, πίστη, φιλοξενία και αγάπη αποτέλεσε πρότυπο Χριστιανής συζύγου, μάνας και γιαγιάς, ούσης προς πάντας ωφέλιμος, αφού με την ιδιότητα της «Ερυθροσταυρίτισσας» διακόνησε πολλούς ασθενείς συνανθρώπους μας.
 Στην συνέχεια ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος μετέβη στον Ι. Ναό Ευαγγελιστρίας Χαλκίδος, όπου ετελέσθη Αρχιερατικό Συλλείτουργό από τους Σεβ. Αρχιερείς Χαλκίδος κ. Χρυσόστομο, Ιλίου κ. Αθηναγόρα και Θεοφ. Επίσκοπο Ωρεών κ. Φιλόθεο, Αρχιγραμματέα της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αφορμή την συμπλήρωση 18 ετών από της εγκαταστάσεως του Σεβ. Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου στον θρόνο της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος. Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας ευχαρίστησε τον Κυριάρχη Μητροπολίτη, άγιο Χαλκίδος, για την χορήγηση της άδειάς του να λειτουργήσει στην έδρα της Ι. Μητροπόλεως του, εκφράζων συνάμα τις αδελφικές του ευχές για το σημαντικό γεγονός της επετείου της ενθρονίσεως αυτού, ώστε η Ποιμαντορία του να συνεχίσει να είναι πολύκαρπος και καλλίκαρπος, προσέτι δε μακρά, ανέφελος και ασκίαστος επ᾿ αγαθώ της Αγιωτάτης ημών Εκκλησίας!    
Την ίδια ημέρα και στον Ι. Ενοριακό Ναό Αγίου Ιωάννου Κιάτου, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, χοροστάτησε στον Όρθρο και τέλεσε την Θ. Λειτουργία. Ο Θεοφιλέστατος στον λόγο του ανέλυσε την Ευαγγελική περικοπή της «Κυριακής μετά τα Φώτα» εστιάζοντας στο γεγονός ότι μετά την Βάπτισή Του ο Κύριος κατευθύνθηκε προς την περιοχή όπου ζούσαν οι Ιουδαϊκές Φυλές Ζαβουλών και Νεφθαλείμ προκειμένου να αρχίσει το δημόσιο έργο Του, επεξηγώντας παράλληλα την ρήση του Προφήτου Ησαΐου: «Ὁ λαός ὁ καθήμενος ἐν σκότει εἶδε φῶς μέγα καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς» (Ματθ. δ΄, 16), τονίζοντας ότι ο Χριστός είναι το ανέσπερο Φως, η αιώνιος Μακαριότης και Χαρά και όποιος ακούει τη διδασκαλία Του και εφαρμόζει τα προστάγματά Του στην ζωή του γίνεται «φως», πραγματικά σοφός! Ολοκληρώνοντας, μετέφερε τις ευλογίες του σεπτού Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου και ευχήθηκε όλοι να αξιωθούν, δια της μετανοίας, της Αιωνίου Ζωής και της ευτυχίας του Παραδείσου.
 Μετά το πέρας της Θ. Λειτουργίας ο Θεοφιλέστατος και οι συλλειτουργούντες Κληρικοί μαζί με τους Πιστούς μεταφέρθηκαν στην Αίθουσα του Ι. Ναού όπου και έκοψαν την πρωτοχρονιάτικη Αγιοβασιλόπιτα.    
   ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.

Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΩΤ/ΡΟΣ 
π. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗΣ 
ΜΙΛΗΣΕ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ «ΚΡΟΚΙΔΕΙΟ»ΑΙΘΟΥΣΑ.



Πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2020, το απόγευμα στην «Κροκίδειο» Αίθουσα στην Κόρινθο, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, η καθιερωμένη συνάντηση της Ειδικής Σχολής πνευματικού καταρτισμού της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου με τον γενικό τίτλο: «Εις οικοδομήν του Σώματος του Χριστού». Προσκεκλημένος του σεπτού Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου ο Θεολόγος – Εκπαιδευτικός π. Ευάγγελος Μαρκαντώνης, Πρωτοπρεσβύτερος, ο οποίος μίλησε με θέμα: «Επιστήμη και Πίστη: σύγκρουση η συμπόρευση;»
Ο π. Ευάγγελος  Μαρκαντώνης αντλώντας την επιχειρηματολογία του από διακεκριμένους επιστήμονες και ερευνητές προσπάθησε να προσεγγίσει την Επιστήμη και την Πίστη με μια διαφορετική οπτική. Πιο συγκεκριμένα, ο π. Ευάγγελος κατέδειξε ότι η Επιστήμη ερευνά τα μυστήρια της δημιουργίας και ασχολείται με το επιστητό, ενώ η Θρησκεία ασχολείται με το μυστήριο του Δημιουργού και το υπέρ αισθητό. Είναι δυο κύκλοι εφαπτόμενοι ή και τεμνόμενοι, αλλά όχι ταυτιζόμενοι ή συγκρουόμενοι. Επομένως, η σχέση Πίστης και Επιστήμης δεν μπορεί να είναι αντιθετική ή εχθρική αλλά πάντοτε διαλεκτική, καθώς έχουν κοινή αφετηρία την πνευματική υπόσταση του ανθρώπου και στοχεύουν στην κατάκτηση της αλήθειας και στην εξασφάλιση της ευτυχίας του. Κρίνονται όμως μαζί ή χωριστά, από το κατά πόσον οδηγούν τον άνθρωπο στον εξανθρωπισμό ή στον ευτελισμό του. Πίστη και Επιστήμη, κατέληξε ο π. Ευάγγελος, είναι έννοιες αλληλοσυμπληρούμενες και απαραίτητες σε όλους τους ανθρώπους.
Ο σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος ευχαρίστησε εγκάρδια τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Ευάγγελο Μαρκαντώνη για την εμπεριστατωμένη ομιλία του και σημείωσε με έμφαση ότι η Επιστήμη είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο. Εμείς οι Χριστιανοί στην Εκκλησία μιλάμε για ιστορικά γεγονότα, αλλά και για «πιστευόμενα», τα οποία βρίσκονται στο κέντρο της καρδιάς του κάθε ανθρώπου, που με πίστη προσεγγίζει την αλήθεια, που είναι ο Χριστός.


ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.


Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 19 Ιανουαρίου 2020


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΩΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ

    Οι άνθρωποι σήμερα έχουμε γιά τούς 'ιερεΐς διαφορετική γνώμη άπό ό,τι είχαμε παλαιότερα. Γιά κάποιους ό 'ιερέας είναι ένα κατάλοιπο τοϋ παρελθόντος. Είναι τό σύμβολο ένός τρόπου ζωής, στον όποιο οϊ άνθρωποι αναζητούσαν στή θρησκευτική πίστη άπαντήσεις γιά τούς φόβους καί τίς άγωνίες τους, γιά τίς άσθένειές τους, γιά κάθε τί τό όποιο δέν μπορούσαν νά εξηγήσουν. Γιά άλλους ό ίερέας είναι ένας Θρησκευτικός τελετουργός, άπαραίτητος γιά τίς γιορτές καί τά έθιμα, άλλα μή «παραγωγικός» γιά τήν οικονομία. Γιά άλλους πάλι, ό 'ιερέας υπάρχει γιά νά δείχνει τί είναι ηθικό, τό δέον στή ζωή, τό όποιο είναι χρήσιμο, γιά νά υπάρχει πειθαρχία καί τάξη στην κοινωνία. Γιά άλλους, τέλος, ό 'ιερέας καλείται νά εμπνέει σέ καλές πράξεις, σέ έργα άγάπης, ώστε νά ανακουφίζονται οι ασθενέστεροι.
«Πηγαίνετε στούς ίερείς»
    Όταν ό Χριστός συναντήθηκε μέ δέκα λεπρούς άνθρώπους, ανάμεσα στή Σαμάρεια καί τή Γαλιλαία, εκείνοι τόν παρακάλεσαν νά τούς ελεήσει, στεκόμενοι μακριά, όπως ό νόμος έκείνης τής έποχής όριζε. Καί ό Χριστός, άπαντώντας στό αϊτημά τους, τούς προτρέπει νά πάνε στούς ίερείς καί νά τούς δείξουν τούς έαυτούς τους γιά νά εξεταστούν άπό έκείνους (Λουκ. 17,14).
Αυτή ή προτροπή δείχνει ότι ό Χριστός δέν ήρθε γιά νά ανατρέψει τόν τρόπο πού οι άνθρωποι ζούσαν στην καθημερινότητα τους. Ό σκοπός τής διδασκαλίας του ήταν νά μπορέσει ό κόσμος νά δεχτεί τό ήθος τής Βασιλείας τών Ουρανών, νά βρει τόν τρόπο συνάντησης μέ τόν θεό καί τόν πλησίον, γιά νά ζήσει αιώνια. Ό Χριστός, τόσο μέ τίς διδασκαλίες, όσο καί μέ τά θαύματα, άλλα καί μέ τήν ϊδια του τελικά τή ζωή, δέν κηρύσσει επανάσταση εναντίον τής έξουσίας ή τής πολιτικής κατάστασης ή τών ηθών τών ανθρώπων, άλλα μεταμόρφωση τής καρδιάς τοϋ άνθρωπου, πού θά οδηγήσει σέ μία νέα κοινωνία.
Ό κλήρος στή ζωή τής πίστης
    Ή προτροπή τοϋ Χρίστου στούς λεπρούς νά παρουσιαστούν στούς Ίερεΐς τους, οι όποιοι ήταν οϊ έκφραστές τής Παλαιάς Διαθήκης, μας αφήνει υπόδειγμα γιά τό τί είναι ό ίερέας στή ζωή τής πίστης. Είναι ό έγγυητής τής σύνδεσης με τόν θεό. Είναι ό συνεχιστής τοϋ έργου τοΰ Χριστού καί των Αποστόλων καί ό έκπρόσωπός μας ενώπιον τοΰ θεού. Εκφράζει τήν ιεραρχία στην οποία ή Εκκλησία στηρίζεται. Λαμβάνει τό χάρισμα, γιά νά δείξει τόν δρόμο τής Βασιλείας. Μεταδίδει τά μυστήρια. Βεβαιώνει γιά τά όρια τής άλήθειας. Δεν είναι άναμάρτητος καί άλάθητος, άλλα άγωνιστής. Καί χρειάζεται τόν σεβασμό μας.
    Ή προτροπή τοΰ Χριστού στούς λεπρούς νά παρουσιαστούν στούς ίερεΐς τούς δείχνει τή σύνδεση τής πίστης με τήν κοινωνία των ανθρώπων. Κανείς δεν μπορούσε νά συναναστραφεΐ με τούς λεπρούς, άπό φόβο μήπως μεταδοθεί καί σε εκείνον ή ασθένεια. Ή όποια θεραπεία τους όμως έπρεπε νά βεβαιωθεί, γιά νά επανέλθουν στην κοινωνία με τούς άλλους. Καί μόνο οι ίερείς ήταν εκείνοι πού είχαν τό κύρος γιά νά βεβαιώσουν στούς άλλους άνθρώπους ότι μπορούσαν οϊ πρώην λεπροί νά επανενταχθούν στην κοινωνία μαζί τους.
Ή πνευματική λέπρα
    Σήμερα, ή σωματική λέπρα έχει θεραπευθεί. Υπάρχει όμως ή πνευματική λέπρα πού οδηγεί τόν άνθρωπο στό νά αποφεύγει ή νά απορρίπτει τήν κοινωνία μέ τόν θεό. Τόν κάνει νά μετρά τά πάντα μέ γνώμονα τόν εαυτό του καί νά μήν ενδιαφέρεται γιά τήν πορεία των συνανθρώπων του. Προκαλεί έτσι φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού (ή μία κοινωνική ομάδα νά στρέφεται εναντίον τής άλλης). Παράλληλα, διαλύει κάθε έννοια τάξης καί ίεραρχίας
στή ζωή μας, όπως διαφαίνεται άπό τήν απουσία σεβασμού στούς θεσμούς καί στην προβολή όσων δέν είναι άξιοι τής άποστολής τους. Χρειάζεται λοιπόν νά ξαναδούμε αυτήν τήν προτροπή τοΰ Χριστού.
    Ή ζωή τής Έκκλησίας είναι μιά διαρκής θεραπεία άπό τήν ασθένεια τής άμαρτίας. Είναι μιά διαρκής επιστροφή στην Αλήθεια τής Βασιλείας τοΰ θεού. Βοηθοί στον αγώνα αυτό είναι οί ϊερεΐς. "Ας τούς σεβόμαστε καί άς προ­σευχόμαστε νά είναι άξιοι τής άποστολής τους.
π. θ. Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια