Header Ads

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2017 - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Στη δύσκολη εποχή που βιώνουμε είναι εξαιρετικά εύθραυστες οι προβλέψεις για προοπτικές ανάπτυξης. Η αγωνία των περισσότερων επιχειρηματιών βρίσκεται στην επιβίωση μέσα σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον. Έχει αποδειχθεί ότι αποσπασματικές και μεμονωμένες λύσεις δεν έχουν φέρει κάποιο αποτέλεσμα.

Εμείς πιστεύουμε σε ΜΙΑ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΛΥΣΗ.

Μια λύση που περιλαμβάνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας

• στον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή
• σε συνδυασμό με πρακτικές συνεργειών, καινοτομίας και εξωστρέφειας και
• τον καθοριστικό ρόλο του Επιμελητηρίου σε ζητήματα ενημέρωσης, υποστήριξης και εξέλιξης των επιχειρήσεων.

Ίσως είναι η πρώτη φορά που ένα οργανωμένο σχέδιο μπορεί να υλοποιηθεί και να τονώσει και το τοπικό εμπόριο και τις υπηρεσίες, έστω και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Αυτή η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΛΥΣΗ που θα αναλύσουμε παρακάτω μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας ταυτότητας για την Κορινθία, μιας οντότητας με ένα συνεκτικό ιστό και όχι λίγο από όλα.
Με την υποψηφιότητά μας στο Επιμελητήριο ζητούμε τη συναίνεση των Κορίνθιων επιχειρηματιών στην υλοποίηση της. Στη λύση αυτή κυριαρχούν 3 τομείς της οικονομίας (τουρισμός, πρωτογενής τομέας και τοπικό εμπόριο/υπηρεσίες), 3 πρακτικές (συνέργειες, καινοτομία και εξωστρέφεια) και δυο στοιχήματα (το επιχειρηματικό Πάρκο και το Κορινθιακό λόμπυ)

Α. ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

1. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στη σημερινή εποχή ο τουρισμός δεν είναι αποκομμένος από άλλους τομείς της οικονομίας (όπως η αγροτική παραγωγή και ο πρωτογενής τομέας, το εμπόριο και οι υπηρεσίες) αλλά και τομείς όπως το φυσικό κάλλος, η θρησκευτική παράδοση και η ιστορία. Η τόνωση της τουριστικής κίνησης είναι βέβαιο πλέον όπως συνομολογούν όλοι οι ειδικοί τουρισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό, ότι θα συνεισφέρει σε εισόδημα και σε επιχειρήσεις εμπορίου, υπηρεσιών αλλά και αγροτικές.
Εμείς προτείνουμε τη διασύνδεση του τουρισμού με τα τοπικά προϊόντα μέσα από μια σειρά ενεργειών όπως

• την προώθηση του πιστοποιημένου “Κορινθιακού πρωινού” με προϊόντα από τοπικούς παραγωγούς και του “κορινθιακού γεύματος” σε συνεργασία με το Σύλλογο Ξενοδόχων Κορινθίας αλλά και με τον επισιτιστικό τομέα (ταβέρνες, εστιατόρια, κλπ)
• την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού που συνδέονται με την άσκηση (πεζοπορία, αναρρίχηση, κλπ), τον αθλητισμό (κωπηλασία, ποδηλατάδες, beach volley, κλπ)
• την εκμετάλλευση του τριγώνου Αρχαία Κόρινθος, Ισθμός και Απ. Παύλος για την τόνωση του ονόματος της Κορινθίας στα πλαίσια δημιουργίας της ταυτότητάς μας και τη σύνδεση τους με τοπικές γιορτές και εκδηλώσεις, ενέργειες που θα ενισχύσουν τόσο το τοπικό εμπόριο όσο και τις υπηρεσίες
• Κοινές επιχειρηματικές αποστολές παραγωγών του πρωτογενούς τομέα και ιδιοκτητών τουριστικών μονάδων στο εξωτερικό και στοχευμένη συμμετοχή σε καθιερωμένες εκθέσεις
• Χρήση των νέων τεχνολογιών που θα δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να συνδεθεί συναισθηματικά με την περιοχή αλλά ταυτόχρονα θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε παραδοσιακά και μη τοπικά προϊόντα

2. ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ

Η διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό όπως περιγράφεται πιο πάνω είναι μια σημαντική παράμετρος στην ενίσχυση των τοπικών παραγωγών. Πέραν αυτών βέβαια, θα δοθεί βαρύτητα
• στην ενημέρωση όσον αφορά προγράμματα που τους αφορούν
• στην εκμετάλλευση και ανάδειξη των τοπικών προιόντων μέσα από ένα ενιαίο “Κορινθιακό” brand name
• στην προώθηση κάθετων projects που ενισχύουν τη διασύνδεση τουρισμού και αγροτικών προϊόντων όπως για παράδειγμα ο οινοτουρισμός, ο αγροτουρισμός και η γευσιγνωσία
• στην παροχή βοήθειας στην πιστοποίηση και τυποποίηση των προϊόντων τους
• στις συνέργειες ανάμεσα τους αλλά και σε επαφή με τοπικούς έμπορους και παρόχους υπηρεσιών
• σε ειδική ιστοσελίδα που θα τους ενημερώνει για τις εξελίξεις στον κλάδο τους και αποστολή ενημερωτικού σημειώματος για ευκαιρίες και απειλές
• σε ειδικό χώρο εκθετηρίου όπου θα μπορούν να παρουσιάσουν τα προιόντα τους και αυτό θα έρχεται σε συνάρτηση με τη δημιουργία εκδηλώσεων και προβολής αυτών για ένα πιο ουσιαστικό αποτέλεσμα
• σε δημιουργία τοπικών εκθέσεων ή εκπροσώπηση τοπικών παραγωγών κάτω από το όνομα “Κορινθία” σε εκθέσεις με παρουσίαση των τοπικών προιόντων
• σε δημιουργία προσβάσεων στο εξωτερικό για ανάπτυξη των εξαγωγών

3. ΤΟΠΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Η γειτνίαση με την Αθήνα δεν έχει αποβεί θετική για το τοπικό εμπόριο και τις υπηρεσίες αφού πολλοί Κορίνθιοι καταναλωτές καταφεύγουν στην πρωτεύουσα για τα ψώνια τους. Ταυτόχρονα η διείσδυση του Διαδικτύου με την πληθώρα προσφορών από μεγάλες αλυσίδες είναι άλλη μια απειλή που όμως μπορεί να εξελιχθεί σε ευκαιρία εφόσον κινηθούμε οργανωμένα και στοχευμένα.
Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών πιστεύουμε ότι χρειάζεται να δοθεί έμφαση με
• τη διασύνδεση με τον τομέα του τουρισμού
• τη δημιουργία ή υποστήριξη εκδηλώσεων που θα φέρουν πιο κοντά τους εμπόρους και το καταναλωτικό κοινό του νομού
• τη δημιουργία συμβουλευτικής ομάδας Επιχειρηματικότητας και ειδικής εφαρμογής νέων τεχνολογιών οι οποίες θα ενημερώνουν για τις εξελίξεις και τα προγράμματα στους κλάδους
• τη διαρκή εκπαίδευση μέσα από σεμινάρια και ημερίδες
• τη διαρκή προώθηση μέσω νέων τεχνολογιών προσφορών και εκπτώσεων σε κάθε περιοχή της Κορινθίας
• την υποστήριξη σε φορολογικά και νομικά ζητήματα

Β. ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ, ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Α) Στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μια σειρά προβλημάτων όπως

• το κόστος προώθησης
• η έρευνα
• οι δημόσιες σχέσεις
• οι πωλήσεις στο εξωτερικό
• η δημιουργία διαύλων επικοινωνίας με άλλες μεγαλύτερες αγορές
• το κόστος και το μέγεθος της παραγωγής, κλπ.
Εμείς πιστεύουμε ότι η συνεργασία και η διασύνδεση εμπόρων, παραγωγών, ιδιοκτητών τουριστικών μονάδων και παρόχων υπηρεσιών κάτω από μία σκεπή του ονόματος “Κορινθία” αλλά και η συνεργασία ανάμεσα σε Επιμελητήριο, Δήμους , Περιφέρεια και Συλλόγους μπορεί να μειώσει τα κόστη στα παραπάνω προβλήματα και να σηκώσει συνολικά την οικονομία του νομού μας.
Με αυτή τη λογική οι συνέργειες δεν είναι απλά ένα επικοινωνιακό σύνθημα αλλά μια βαθιά υπαρξιακή ανάγκη για την επιβίωση και την εξέλιξη των επιχειρήσεων.

Β) Οι συνέργειες με τη σειρά τους μπορούν να ενδυναμώσουν την εξωστρέφεια της τοπικής μας οικονομίας σε μία καθαρά στοχευμένη και συνολική προσπάθεια. Ήδη υπάρχει ένας ικανοποιητικός αριθμός Κορινθιακών επιχειρήσεων που διαπραγματεύεται προιόντα και υπηρεσίες σε άλλες περιοχές της Ελλάδας ή και το εξωτερικό.

Η παρέμβαση του Επιμελητηρίου μπορεί να αποβεί καρποφόρα με

• τη δημιουργία πλατφόρμας b2b (όπου όλοι οι τοπικοί παραγωγοί θα μπορούν να παρουσιάσουν τα προιόντα τους και θα μπορούν να στέλνουν δείγματα σε εν δυνάμει συνεργάτες εκτός Κορινθίας)
• τη διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών στο εξωτερικό
• τη φιλοξενία δημοσιογράφων του εξωτερικού ή άλλων περιοχών της Ελλάδας που θα γράψουν για τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και θα μεταφέρουν την εικόνα που θέλουμε στις περιοχές τους
• τις προσβάσεις σε πρεσβείες
• τις συμπράξεις με άλλα Επιμελητήρια σε κοινές δράσεις
και τελικά με τη δημιουργία ενός ΕΝΙΑΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ, αναγνωρίσιμου σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Γ) Η εξωστρέφεια είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επιβίωση και την εξέλιξη της Κορινθιακής οικονομίας στο σύνολό της. Το ίδιο αναγκαία είναι και η καινοτομία, η διαφοροποίηση από πρακτικές ξεπερασμένες

Εμείς προτείνουμε να πάμε κάποια βήματα πιο μπροστά με
• ειδικό συμβουλευτικό τμήμα για την καινοτομία και την εξωστρέφεια με ειδικούς στους χώρους της ανάπτυξης επιχειρήσεων, προβολής και μάρκετινγκ, νέων τεχνολογιών και πρόσβασης σε αγορές εκτός Κορινθίας
• απευθείας μετάδοση ημερίδων, παρουσιάσεων και ομιλιών μέσω Διαδικτύου, όπου ο επιχειρηματίας που δεν θα μπορεί να παρίσταται στο φυσικό χώρο θα μπορεί όχι μόνο να παρακολουθεί αλλά και να στέλνει το ερώτημά του σε πραγματικό χρόνο και να απαντάται κατά την διάρκεια της εκδήλωσης
• καθιέρωση ηλεκτρονικών ψηφοφοριών από τα μέλη του Επιμελητηρίου για μια σειρά θεμάτων με στόχο τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση ανάμεσα σε μέλη και Διοικούσα Αρχή
• διαρκή ενημέρωση με αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων (emails και sms) σε όλα τα μέλη σχετικά τόσο με τις δράσεις του Επιμελητηρίου, όσο και πληροφορίες που αφορούν τον κάθε επιχειρηματία ξεχωριστά
• πληθώρα μικρών και ευέλικτων projects νέων τεχνολογιών για πολλές και διαφορετικές δράσεις σε αντιδιαστολή με τη μία ιστοσελίδα-μαμούθ που έχει σήμερα το Επιμελητήριο και την οποία δεν επισκέπτεται κανένας

Γ. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ

Θεωρούμε ότι το Επιμελητήριο μπορεί και πρέπει να έχει ένα καθοδηγητικό ρόλο στο τοπικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Η δράση του μπορεί να κινηθεί στους άξονες
• ενημέρωση
• υποστήριξη και
• εξέλιξη των επιχειρήσεων
Σε αυτή την κατεύθυνση σκοπεύουμε να λειτουργήσουμε μια σειρά υπηρεσιών που πιστεύουμε ότι θα διευκολύνουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων είτε για την επιβίωση ή και για την εξέλιξή τους. Πιο συγκεκριμένα
• Υπηρεσία εύρεσης, συγκέντρωσης, μόνιμης και διαρκούς καταγραφής του στελεχιακού δυναμικού του νομού (σύνδεση της βάσης καταγραφής με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα με φορείς εύρεσης εργασίας κτλ), επεξεργασία , και προώθηση του ανθρώπινου δυναμικού του νομού μας, με στόχο την αξιοποίηση του από τις επιχειρήσεις του νομού μας.
• Υπηρεσία καταγραφής, κατηγοριοποίησης και προβολής επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της ανταλλαγής υπηρεσιών και προϊόντων, την ενίσχυση της εντοπιότητας και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των τοπικών επιχειρήσεων με κοινό όφελος. Σκοπός μας είναι οι επιχειρήσεις του νομού μας να καταφεύγουν σε λύσεις εκτός νομού, αφού πρώτα έχουν εξαντλήσει τις προσφερόμενες λύσεις από τις τοπικές επιχειρήσεις.
• Υπηρεσία Συλλογής, αξιολόγησης, ανάλυσης (στην γλώσσα που αντιλαμβάνεται ο μέσος επιχειρηματίας) νόμων, εγκύκλιων και αναπτυξιακών προγραμμάτων. Με την προσαρμογή τους στους αντίστοιχους επαγγελματικούς κλάδους, η υπηρεσία θα τους παρουσιάζει άμεσα ώστε ο επιχειρηματίας να μπορεί να τους αξιοποιεί χωρίς να χάνει χρόνο.
• Υπηρεσία επιχειρηματικών Συμβούλων που σκοπός της θα είναι η ενεργή στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, με διεθνείς και επιτυχημένους τρόπους και μεθόδους ανάπτυξης και διοίκησης.
• Υπηρεσία ανάλυσης και ενημέρωσης λογιστικών, εργασιακών και φορολογικών ζητημάτων και πρακτικών, που σκοπό έχουν να καταπολεμήσουν τα προβλήματα της καθημερινότητας του επιχειρηματία και να τον κατευθύνουν σε λύσεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει.

Δ. ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΛΟΜΠΥ

Οι παραπάνω ενέργειες δύναται να αναβαθμίσουν σιγά αλλά σταδιακά το σύνολο της Κορινθιακής οικονομίας, στο βαθμό που μπορεί να παρέμβει το Επιμελητήριο. Στην προσπάθεια επίτευξης αυτού του στόχου θεωρούμε σημαντικά δύο στοιχήματα, τα οποία θα αποτελέσουν το πλαίσιο μέσα σε όλες τις παραπάνω δράσεις. Ένα εντός και ένα εκτός Κορινθίας.

1. ΤΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΛΟΜΠΥ

Ένας λόγος που η Κορινθία βρίσκεται σε μειονεκτική θέση είναι ότι δεν είμαστε ενωμένοι. Σε αντίθεση για παράδειγμα με τους Αρκάδες ή τους Μεσσήνιους υστερούμε σε προσβάσεις στα κέντρα αποφάσεων αλλά και σε συλλογικές προσπάθειες στο εξωτερικό. Ήρθε η ώρα να ενωθούμε. Σχεδιάσαμε τη δημιουργία μιας διευρυμένης ομάδας επώνυμων και ανώνυμων Κορίνθιων σε Ελλάδα και εξωτερικό οι οποίοι θα αποτελούν τους “πρεσβευτές” της Κορινθίας με απώτερο σκοπό
• τη δημιουργία προσβάσεων στα κέντρα αποφάσεων στην Αθήνα
• τη διάδοση της Κορινθιακής ταυτότητας και του ενιαίου Κορινθιακού ονόματος
• τη συνεργασία και την παροχή προσβάσεων και πληροφοριών στο εξωτερικό
• τη διάδοση μιας σειράς από καμπάνιες στο Διαδίκτυο και τα Κοινωνικά Δίκτυα και οι οποίες θα προωθούν τα προιόντα μας, τους αξιόλογους Κορίνθιους επιστήμονες, τα 3 παγκόσμια σύμβολα (Αρχ. Κόρινθο, Απ. Παύλο και Ισθμό), την ιστορία και τις παραδόσεις μας, τις παραλίες και τα βουνά μας, τη γειτνίαση με την Αθήνα και όλες τις εκδηλώσεις. Όλα κάτω από ένα όνομα … Κορινθία
• σε 4 χρόνια από τώρα να είναι ξεκάθαρο στα μάτια όλων τι σημαίνει Κορινθία, ποια είναι τα σύμβολά της, τι σημαίνει τουρισμός στην Κορινθία, τι σηματοδοτούν τα τοπικά μας προιόντα και πως ο νομός μας μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τα εξής βήματα
• Σχεδιασμός της εικόνας την οποία θέλουμε να έχουμε ως Κορινθία
• Καταγραφή όλων των Κορίνθιων που ενδιαφέρονται να βοηθήσουν στο εγχείρημά μας και ζουν εκτός του νομού ή και αυτών που μπορεί να μην έχουν ρίζες από την Κορινθία αλλά έχουν δείξει την αγάπη τους για την περιοχή μας όπως π.χ. ο αρχαιολόγος κ. Μίλλερ
• Καθορισμός ρόλων και αρμοδιοτήτων ανά επαγγελματική ομάδα, ηλικία και προσβάσεις σε κέντρα αποφάσεων
• Προώθηση της εικόνας αυτής αλλά και πλήθους ενεργειών που θα τη συνοδεύουν μέσω των “πρεσβευτών” μας αλλά και του Διαδικτύου
Με λίγα λόγια ο σκοπός της δημιουργίας αυτής της ομάδας, του “Κορινθιακού λόμπυ” είναι να στηρίξει τη νέα Κορινθιακή ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και είναι η σημαντικότερη κίνηση εξωστρέφειας με την οποία μπορούμε να φέρουμε χειροπιαστά αποτελέσματα

2. ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ

Το δεύτερο μεγάλο στοίχημα είναι η δημιουργία ενός επιχειρηματικού πάρκου, το οποίο θα μπορέσει να συγκεντρώσει επιχειρηματικές προσπάθειες που αυτή τη στιγμή είναι διάσπαρτες μέσα στο νομό. Η υλοποίηση του είναι ένα πάγιο και διαρκές αίτημα Δήμων και επιχειρηματιών και μπορεί να προσελκύσει νέες επενδύσεις στην περιοχή με ένα σωστό και οργανωμένο τρόπο.
Η διασύνδεσή του με τους άξονες ανάπτυξης που αναφέρθηκαν προηγουμένως μπορεί να δώσει μια νέα ώθηση στο τοπικό επιχειρείν, δημιουργώντας νέες υπηρεσίες γύρω ή μέσα σε αυτό και κατά συνέπεια νέες θέσεις εργασίας σε μια ομολογουμένως πολύ δύσκολη συγκυρία.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

Το σχέδιο που σας παρουσιάσαμε θεωρούμε ότι είναι το πρώτο που έχει εμφανιστεί με ξεκάθαρους στόχους, συγκεκριμένη φυσιογνωμία, αρχή, μέση και τέλος. Η υλοποίηση του είναι εφικτή και το κόστος δεν είναι μεγάλο. Έχει όμως ένα συγκεκριμένο προαπαιτούμενο:
Οι άνθρωποι που θα το καθοδηγήσουν και εν συνεχεία θα το υλοποιήσουν, θα πρέπει να γνωρίζουν τι θέλουν και τι μπορούν. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί. Είναι στο χέρι σας.

ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙΤΕ ΜΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια