Header Ads

Μητροπολιτικά νέα Φ.1783

Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΤΙΜΙΩΝ ΔΩΡΩΝ ΕΠΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΑΓ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΠΟΙΜΕΝΑΡΧΗ ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ.

    


Στο Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο της Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, στην Κόρινθο, τέλεσε την Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος την πρώτη εσπερινή Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία επί τη μνήμη των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων.

Στο κήρυγμα του ο Μητροπολίτης μας αναφέρθηκε στην μέριμνα της Εκκλησίας μας να υπενθυμίζει στους Πιστούς, μέσω των ευχών που ακούμε στις Ι. Ακολουθίες, ότι κάθε Μ. Τεσσαρακοστή οφείλουμε να προσπαθούμε να βιώσουμε και να μετάσχουμε στα Πάθη του Χριστού. Μπορεί το βίωμα αυτό να ενεργοποιείται σε κάθε Θ. Λειτουργία, ωστόσο όμως την Μ. Τεσσαρακοστή γίνεται με τρόπο περισσότερο κατανυκτικό, προσευχητικό και έμπρακτο.

Ο Απ. Παύλος γράφει: «Χριστὸς ἔπαθεν ὑπὲρ ὑμῶν, ὑμῖν ὑπολιμπάνων ὑπογραμμὸν ἵνα ἐπακολουθήσητε τοῖς ἴχνεσιν αὐτοῦ» (Α’ Πέτρ. Β΄, 21), ο Χριστός έπαθε για ν’ «ανοίξει» τον δρόμο σ’ εμάς, ώστε ακολουθώντας τα ίχνη Του να φτάσουμε κι εμείς στην θέωση. Η ατέλεια όμως και οι φοβίες μας, ως ανθρώπων, λειτουργούν αποτρεπτικά ως προς το να φτάσουμε στο μέτρο του Χριστού, γι΄ αυτό η Εκκλησία μας προβάλλει τους Αγίους, που ήταν άνθρωποι κάθε ηλικίας, φύλου, μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου, ως απλούς ανθρώπους που τα κατάφεραν, προκειμένου να μιμούμαστε την ζωή και το παράδειγμά Τους και να τα καταφέρουμε και εμείς.

Η πρώτη Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία εφέτος συμπίπτει με την μνήμη των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, οι οποίοι ήταν στρατιώτες του Λικινίου και μαρτύρησαν από το δριμύ ψύχος μέσα στην λίμνη της Σεβαστείας της Μικράς Ασίας για την Πίστη Τους στον Χριστό, λέγοντας: «Δριμύς ο χειμών, αλλά γλυκύς ο Παράδεισος». Η Εκκλησία μας χρησιμοποιεί τους Αγίους μας, ως φωτεινά παραδείγματα, για να μας διδάξει ότι ο Παράδεισος δεν εξαγοράζεται ούτε με λεφτά ούτε με αξιώματα, αλλά με αρετές, αγάπη και φιλανθρωπία. Ας μετάσχουμε στην ζωή του Χριστού ασκούμενοι στις αρετές για ν’ αξιωθούμε της τρυφής του Παραδείσου!

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών και Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεώς μας κ. Αγάπιος ετέλεσε την πρώτη Προηγιασμένη Θ. Λειτουργία στην Ι. Μονή Αναστάσεως Χριστού Λουτρακίου.

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.








ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΔΙΣΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
    


«Έθος εστί» την Α’ Κυριακή των Νηστειών, εφέτος 13 Μαρτίου, η Εκκλησία μας να εορτάζει την, από το έτος 843 μ.Χ., επέτειο της αναστηλώσεως των Ιερών Εικόνων, την οποία, εξ αφορμής του ως άνω γεγονότος, ονομάζει ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Η τοπική μας Εκκλησία, όπως κάθε χρόνο έτσι κι εφέτος, θα εορτάσει πανηγυρικά αυτήν την επέτειο, στον Καθεδρικό Ιερό Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, με Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία και Ιερά Λιτάνευση των αγίων Εικόνων, εντός του Καθεδρικού Ι. Ναού προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου και συλλειτουργούντος του Θεοφιλεστάτου Πρωτοσυγκέλλου της Ι. Μητροπόλεως μας, Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου.

Κατά το πρότυπο του εορτασμού της Κυριακής της Ορθοδοξίας στην πρωτεύουσα της Χώρας μας Αθήνα, στον οποίο παρίσταται η Α.Ε. η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας πλαισιωμένη από τις Πολιτικές, Στρατιωτικές και άλλες Αρχές καλούνται εκτός από τον φιλόχριστο Λαό και οι Αρχές του Τόπου μας, προκειμένου, ως μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, να προσευχηθούν αλλά και να εκδηλώσουν τον σεβασμό, την τιμή και την ακλινή παραμονή στο «πατροπαράδοτο σέβας», το οποίο επέλεξαν και βίωσαν οι πατέρες μας και αποτελεί την πυξίδα για τις ορθές και γνήσιες Ελληνικές τοποθετήσεις και επιλογές μας, ώστε να συνεχίσουμε να υφιστάμεθα και στο Ευρωπαϊκό και στο Παγκόσμιο γίγνεσθαι ως Λαός και ως Έθνος.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας θα πραγματοποιηθεί εντός του Ι. Ναού η καθιερωμένη Λιτάνευση των αγίων Εικόνων και θα τελεσθεί Αρχιερατικό Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών πάντων των αοιδίμων Αρχιερέων των Αρχιερατευσάντων στην Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου, ως και των Μεγάλων Ευεργετών της.

Καλούνται οι ευσεβείς Ορθόδοξοι Χριστιανοί σε Παγκορινθιακή συμπροσευχή δηλώνοντας, δι᾿ αυτού του τρόπου, ότι οι Έλληνες Ορθόδοξοι εμμένουμε στα Πάτρια, που με το αίμα και τις θυσίες τους μας κληροδότησαν οι Άγιοι Ομολογητές της Πίστεώς μας και οι Πατέρες μας, προκειμένου με την χάρη του Κυρίου μας να αναστηλωθεί και εντός μας η «εν ημίν ελπίς» (πρβλ. Α’ Πετρ. γ’, 15)!






20 Μαρτίου 2022: ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ)

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Εἶναι πολλές καί ἀπόλυτα ἀνθρώπινες οἱ στιγμές πού μάθαμε ἀπό τούς γονεῖς καί τούς παπποῦδες μας νά λέμε «τήν ὑγειά μας νά ἔχουμε καί ὅλα γίνονται», παρακαλώντας τόν Θεό νά εὐλογήσει τήν ἔκφραση τῶν χειλέων ἀλλά καί τῶν καρδιῶν μας. Ἀσφαλῶς εἶναι μιά φιλοσοφημένη καί ἀληθής διαπίστωση καί εὐχή συνάμα· μιά εὐχή πού γιά τόν ἄνθρωπο, καί μάλιστα τόν πιστό, σημαίνει τήν ἀναγνώριση τοῦ καλοῦ μας Θεοῦ ὡς πηγῆς τῆς ζωῆς, ὡς Κυρίου καί ἀρχηγοῦ τῆς ζωῆς, ὡς χορηγοῦ τοῦ πολύτιμου αὐτοῦ ἀγαθοῦ, στό ὁποῖο καλεῖ ὡς συνδημιουργό κατά τήν ἀπόλυτη σοφία του τόν ἄνθρωπο.

Ἡ ἐργασία τοῦ καθ’ ὁμοίωσιν

Οἱ λίγες ἤ περισσότερες δεκαετίες τῆς ζωῆς μας εἶναι ὁ χρόνος πού ὁ Θεός οἰκονομεῖ γιά τή σωτηρία μας νά ἐργασθεῖ ὁ ἄνθρωπος τό καθ’ ὁμοίωσιν, νά ἀγωνισθεῖ μέ τήν χάρη του νά τοῦ μοιάσει, νά γίνει καί ἐκεῖνος ἕνας θεός κατά χάριν. Ἡ Ἐκκλησία, γνωρίζοντας ὅτι τό δῶρο αὐτό τῆς ζωῆς δέν μπορεῖ καί δέν πρέπει νά εἶναι αὐτοσκοπός, πάντοτε εὔχεται καί διδάσκει περί τῆς «ἐν Χριστῷ ζωῆς». Ἡ συμμετοχή στή θεία Εὐχαριστία, ἡ θέαση τοῦ ἴδιου τοῦ Χριστοῦ στό πρόσωπο κάθε ἐμπερί¬ στατου ἀδελφοῦ, ἡ συμμετοχή στή θεία λατρεία, ἡ προσευχή, κοινή καί ἰδιωτική, ἡ μελέτη τοῦ Νόμου τοῦ Θεοῦ, τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῆς διδασκαλίας τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, χριστοποιοῦν τόν ἄνθρωπο, τόν βοηθοῦν νά θυμᾶται τή θεία καταγωγή καί τήν οὐράνια πατρίδα του, νοηματοδοτοῦν πνευματικά τόν ὅσο χρόνο τῆς ζωῆς του.

Σπατάλη ἤ αὔξηση τῆς ζωῆς;

Ὅλες οἱ ἐπιστημονικές ἀνακαλύψεις, ἡ πρόοδος τῆς κοινωνίας, ἡ καλλιέργεια τῆς εἰρήνης σέ ὅλες τίς γωνιές τοῦ πλανήτη, ἡ περιφρούρηση τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου ἀπ’ ἄκρου εἰς ἄκρον τῆς οἰκουμένης, ὁ ἀγώνας κατά τῆς βίας καί τῶν διακρίσεων, ἡ ἀναγνώριση καί διαφύλαξη τῆς δημιουργίας ὡς ἀναντικατάστατου δώρου τοῦ Θεοῦ, συνυφαίνονται στούς αἰῶνες μέ τήν προσπάθεια τῆς ζωῆς πολλῶν ἀνθρώπων στό διάβα τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας· τῆς ζωῆς τοῦ ἑνός πού χτίζει σέ ἀδιάρρηκτο σύνδεσμο ἀγάπης μέ τή ζωή καί γιά τή ζωή τοῦ ἄλλου ἕνα ἀνυπολόγιστης ἀξίας οἰκοδόμημα παγκόσμιου πολιτισμοῦ καί ἀνθρωπιᾶς. Ἔτσι ὁ κόσμος πλουτίζει καί ἐμπλουτίζεται, ἔτσι ἡ ζωή ἀποκτᾶ οὐσία πέρα ἀπό τό παρόν, τό παρελθόν καί τό μέλλον. Ἀντίθετα, μιά ζωή ἐγωκεντρική καταστρέφει ὅ,τι καλό οἱ ἄλλοι τῆς κληροδοτοῦν, γεννᾶ κακία, ἐγκλήματα, πολέμους, βία, ὄλεθρο, καταστροφή· μιά τέτοια ζωή, προβληματική καί χωρισμένη δυστυχῶς ἀπό τόν Χριστό, βυθίζεται ἠθελημένα στό σκοτάδι καί ἀρνεῖται μανιωδῶς νά λάβει «φῶς ἐκ φωτός» τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ.

Ἀπό αὐτό τό πνεῦμα ἐμφορούμενη ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία παρέχει σή μερα ὡς πρότυπο ἀληθινῆς ζωῆς τόν ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ· ἕναν μεγάλο ἱεράρχη πού, μολονότι κατατάσσεται στή χορεία τῶν νεωτέρων ἁγίων, εἶναι συνάμα ἰσόκυρος τῶν ἀρχαίων μεγάλων Πατέρων καί οἰκουμενικῶν Διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ ζωή του, ἡ διδασκαλία του, τά συγγράμματά του, ἡ πνοή καί ἡ σκέψη του συναποτελοῦν πραγματεία ἐμπειρική περί τῆς «ἐν Χριστῷ ζωῆς». «Κύριε, φώτισόν μου τό σκότος» ἦταν ἡ μόνιμη προσευχή του, ἀλλά καί ἡ εὐσύνοπτη ἱερά παρα¬ καταθήκη του γιά ὅλους τούς ἀγωνιστές Χριστιανούς.

Ἀνάλογο ὑπόδειγμα ζωῆς προβάλλεται ἄλλωστε καί στή σημερινή περικοπή ἀπό τό εὐαγγέλιο τοῦ Μάρκου, διά τῆς ὁποίας ὁ Χριστός προσφέρεται ὡς φῶς τοῦ κόσμου στά σκοτάδια τῶν ἀνθρωπίνων πραγμάτων. Τέσσερις ἄνθρωποι ἀξιοποιοῦν τό δῶρο τῆς δικῆς τους ζωῆς γιά νά διακονήσουν ἕναν ἄνθρωπο πού στερεῖται τήν εὐεξία καί τήν εὐρωστία τῶν μελῶν τοῦ σώματός του.

Ἐργαζόμενοι στήν καλοσύνη καί στήν ἀνθρωπιά, πού δίνουν κατεξοχήν ἀξία στή ζωή τοῦ ἀνθρώπου, ἐπινοοῦν ἕνα εὑρηματικό τέχνασμα γιά νά φέρουν τόν ἀσθενή ἐνώπιον τοῦ Ζωοδότου. Ὁ Χριστός, λέγοντας πρός αὐτόν ὅτι συγχωροῦνται οἱ ἁμαρτίες του, κάνει σαφή διακήρυξη γιά τή ζωή πού ὁ ἴδιος προσφέρει. Τό κήρυγμά του γίνεται δεκτό ἀπό τόν ἀσθενή καί ἀπό τόν ἁπλό λαό, ὄχι ὅμως ἀπό τούς τυπολάτρες Φαρισαίους καί Γραμματεῖς, πού ἐμμένουν στό σκοτάδι τῶν ἐπιλογῶν τους.

Ἄς προσέξουμε λοιπόν ἰδιαίτερα καί ἐπικαλούμενοι τήν πρεσβεία τοῦ ἁγίου Γρηγορίου ἄς εὐχηθοῦμε στόν Κύριο νά φωτίσει τό σκοτάδι μας στήν πορεία πρός τό Ἅγιο Πάσχα. Ἀμήν!

Ἀρχιμ. Ἄ. Ἀ.



Δεν υπάρχουν σχόλια