Header Ads

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ (Φ. 1879)

 


 

 

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

 Την Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2024, ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος τίμησε την εορτή των Τριών Ιεραρχών, τελώντας Αρχιερατική Θ. Λειτουργία στον κατάμεστο από μαθητές, μαθήτριες, διδασκάλους και γονείς Καθεδρικό Ι. Ναό του Απ. Παύλου, στην Κόρινθο. Κατά την διάρκεια του Κοινωνικού ανεγνώσθη από τον Αρχιερατικό Επίτροπο Κορίνθου-Λουτρακίου Αιδεσ. Πρωτ/ρο π. Παναγιώτη Μαυραγάνη το μήνυμα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για την εορτή των Τριών Μεγίστων Φωστήρων του Γένους και της Εκκλησίας μας.

Ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας στην σύντομη αναφορά του, προ της απολύσεως, μοιράστηκε μαζί με τους παρισταμένους την αγωνία του ότι, κάποιοι προσπαθούν με «λύσσα και μανία» να μας αποκόψουν από τις ρίζες μας και από τους πνευματικούς Πατέρες μας, οι Οποίοι ολόφωτοι από την θεϊκή και κοσμική σοφία, ερμήνευσαν την δημιουργία, την ζωή, ακόμα τον τρόπο που οφείλουμε να ζούμε. Οι Τρείς Ιεράρχες, που έζησαν πριν από δεκαεπτά (17) ολόκληρους αιώνες, είχαν την γνώση και την κατάρτιση, ώστε η διδασκαλία και το έργο Τους να εκφράζει διαχρονικές και οικουμενικές αξίες που αφήνουν εκστατικό τον σύγχρονο άνθρωπο. Γι’ αυτό και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο μήνυμά Της, για την Εορτή των Τριών Ιεραρχών, επισημαίνει ότι οι Άγιοι αυτοί αποτελούν πρότυπο για την βιοτική και πνευματική βελτίωση, όχι μόνο των Χριστιανών αλλά και κάθε ανθρώπου.

Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Χριστόδουλος, μάλιστα βλέποντας την άρνηση κάποιων ανθρώπων για κάθε τι παραδοσιακό και για ό,τι προέρχεται από την σοφία των Πατέρων μας, και την προσπάθεια τους να προωθήσουν σκέψεις, ιδέες και σοφίες προερχόμενες από την Ευρώπη, αποκαλούσε αυτούς τους ανθρώπους «ευρωλιγούρηδες», λοιδορώντας τον άκρατο μιμητισμό και την δουλική υποτέλεια τους. Αυτά τα χαρακτηριστικά οδήγησαν την Χώρα μας στην καταστροφή και οι συνθήκες, που μας επέβαλαν να ζούμε, προκάλεσαν βία, πολέμους, αισχροκέρδεια, εκμετάλλευση και κάθε τι σιχαμερό και αηδιαστικό που υπάρχει σήμερα και απαιτεί να επιβληθεί στανικά και μάλιστα ως δικαίωμα στην κοινωνία μας. Και ενώ αυτοί, που μας επέβαλαν όλα αυτά τα τάχα «μοντέρνα» και «δημοκρατικά», εξακολουθούν με τα όπλα να παριστάνουν τους μεγάλους και να καταστρέφουν τους Λαούς, κάποιοι από εμάς αγωνιζόμαστε με «νύχια και με δόντια» να κρατήσουμε τις παραδόσεις μας, να διαφυλάξουμε τις αξίες μας και να διατηρήσουμε την Πίστη μας. Αυτό που μας παρουσιάζουν δήθεν για σοφία, για «εξέλιξη», για λύτρωση αποδεικνύεται φληνάφημα και καταστρεπτικό όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για όλον τον κόσμο και η «ταλαίπωρη» Εκκλησία μας, στέκει σχεδόν ολομόναχη να επιμένει να καθαρίσει, με τα ζείδωρα νάματα της Πίστεώς μας, τα γεμάτα από την «τσίμπλα της αμαρτίας» μάτια τους για να κατανοήσουν επιτέλους πως πρέπει να μεγαλώνουμε τα νιάτα μας, ώστε η Πατρίδα μας να έχει μέλλον και να μην αυτοκαταστραφεί…!

Οι Τρεις Ιεράρχες, οι Έλληνες-Καππαδόκες και Ορθόδοξοι Πατέρες μας, είναι οι πραγματικά Μεγάλοι που με την σοφία τους μπορούν να κατευθύνουν την ζωή μας, να μας ειρηνεύσουν και να μας γαληνέψουν δίδοντάς μας το νόημα της ζωής, την πραγματική σοφία διδάσκοντας μας την αγάπη για τον Θεό, τον συνάνθρωπο και τον εαυτό μας και έτσι μέσω του έργου Τους να αντιληφθούμε την αξία Τους, τη διαχρονικότητά Τους και το Οικουμενικό πνεύμα Τους.

Ο Ποιμενάρχης μας ολοκλήρωσε την νουθεσία του προς τα παιδιά ευχόμενος οι Άγιοι να φωτίζουν τα παιδιά όλης της Οικουμένης, τους διδασκάλους τους αλλά και τους ηγέτες των τόπων που καμώνονται τάχα πως είναι Χριστιανοί… αλλά χωρίς το Χριστό και το Ευαγγέλιό Του!

  ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ «ΟΜΟΦΥΛΟ ΓΑΜΟ» - «ΟΜΟΦΥΛΗ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ»

 

 

 

 

ΕΛ­ΛΗ­ΝΙ­ΚΗ ΔΗ­ΜΟ­ΚΡΑ­ΤΙ­Α

 Η ΙΕΡΑ ΣΥ­ΝΟ­ΔΟΣ

ΤΗΣ ΕΚ­ΚΛΗ­ΣΙ­ΑΣ ΤΗΣ ΕΛ­ΛΑ­ΔΟΣ

   Συ­νο­δικη Ε­πι­τροπη

Τυ­που, Δη­μο­σιων Σχε­σεων και Δι­α­φω­τι­σεως

Δ/νσις : ω­άν­νου Γεν­να­δίου 14 – 115 21, θ­ναι

Τηλ. 210-72.72.219, Fax 210-72.72.235, e-mail: ierasynodospress2@gmail.com

Aθήνα, 23 Ιανουαρίου 2024

 

  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ

ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΓΙΑ «ΟΜΟΦΥΛΟ ΓΑΜΟ» - «ΟΜΟΦΥΛΗ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ»

 

 Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

1.   Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή.

2.  Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:

α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («... κα ποησεν Θες τν νθρωπον, κατ᾿ εκνα Θεο ποησεν ατν, ρσεν κα θλυ ποησεν ατος. κα ελγησεν ατος Θες, λγων· αξνεσθε κα πληθνεσθε...», Γένεσις 1, 27-28),

β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («... γαπν τν αυτο γυνακα αυτν γαπ... τό μυστήριον τοτο μέγα στίν, γ δ λέγω ες Χριστν κα ες τν κκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).

2. Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.

3. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση. Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».

4. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».

5. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.

6. Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.

Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

7. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;  

8. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.

9. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας. 

 

Εκ της Ιεράς Συνόδου της

Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος

 

 

 

Ο ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΗΝ ΑΓΙΟΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ «ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Ο ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΣ»

  

 

Την Αγιοβασιλόπιττα, για την νέα χρονιά 2024, έκοψε την Κυριακή, 4 Φεβρουαρίου 2024, ο Σύλλογος Ιεροψαλτών Κορινθίας «ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Ο ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΣ», στην «Κροκίδειο Αίθουσα» της Ι. Μητροπόλεως μας, με την παρουσία και τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου.

Ο Ποιμενάρχης μας ευλόγησε την πίττα χαιρέτησε τους Ιεροψάλτες της Ι. Μητροπόλεως μας επισημαίνοντας ότι η Εκκλησία μας μεταφέρει στους Πιστούς τις αλήθειες της Πίστεώς μας μεταξύ άλλων και έντεχνα και μουσικά. Άλλωστε από την αρχαιότητα οι πρόγονοί μας τα κείμενα, που αφορούσαν άμεσα στον λαό, τα επένδυαν με μουσική προκειμένου να γίνουν κατανοητά και εύληπτα από όλους. Η Βυζαντινή μουσική κάνει τους Πιστούς να κατανοήσουν καλύτερα τις σωστικές αλήθειες της Πίστεώς μας. Όλοι εσείς από τα αναλόγιά σας, εκπροσωπώντας τον λαό, μεταφέρετε αυτές τις αλήθειες με τριπλή κατεύθυνση, προς τον Θεό την δοξολογία, τις ευχαριστίες και τις ικεσίες, προς τους συνανθρώπους σας και προς τον εαυτόν σας τις αλήθειες. Τόνισε ακόμα ότι αυτό το λειτούργημα που κάνουν απαιτεί κόπους, θυσίες και πολύ πίστη γι’ αυτό και τους συνεχάρη όλους για το έργο που επιτελούν, ώστε οι πάντες «ν ν στόματι κα μι καρδί» να δοξάζουμε το όνομα του Κυρίου μας.

 Ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Βασίλειος Κουφογιάννης ευχαρίστησε τον Σεβ. Μητροπολίτη μας για την πολυετή στήριξη του έργου των Ιεροψαλτών της Κορινθίας και ευχήθηκε καλή και δημιουργική χρονιά σε όλα τα μέλη του Συλλόγου.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκτός από τα Μέλη του Συλλόγου ο Διευθυντής της σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ι. Μητροπόλεως μας Αιδεσ. Πρωτ/ρος π. Αθανάσιος Κοντογιάννης, ο Αιδεσ. Οικονόμος – Σταυροφόρος π. Δημήτριος Στεργιόπουλος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιεροψαλτών Αιγιαλείας κ. Σπυρίδων Οικονομόπουλος, ο τέως Πρόεδρος αυτού κ. Βασίλειος Μελλισουργός, ο χοράρχης κ. Φώτιος Θεοδωρακόπουλος και το Δ.Σ. του Συλλόγου.

Τέλος, παρετέθη γεύμα σε όλα τα παρόντα Μέλη.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια