«Η τύχη της Μαρούλας» του Δ.Κορομηλά φ.1754
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ |
«Η τύχη της Μαρούλας» του Δ.Κορομηλά
Γράφει - Επιμελείται Εύη Κοκκίνου - Κελλάρη* |
...από τη Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου,
σε σκηνοθεσία Χρήστου Τσίρτση!
Παραστάσεις από 25 Ιουλίου έως και 9 Αυγούστου καθημερινά, εκτός Τρίτης και Πέμπτης, στις Παλιές Αποθήκες του Δασικού Συνεταιρισμού στο Χιλιομόδι.
Μετά την πολύ επιτυχημένη περυσινή (2020) θεατρική παράσταση «Ο Έμπορος της Βενετίας» του William Shakespeare, η Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου ανεβάζει φέτος, από 25 Ιουλίου έως και 9 Αυγούστου καθημερινά, εκτός Τρίτης και Πέμπτης, στις 21:15΄, την παράσταση «Η τύχη της Μαρούλας» του Δ. Κορομηλά , σε σκηνοθεσία Χρήστου Τσίρτση!
Με φόντο τις Παλιές Αποθήκες του Δασικού Συνεταιρισμού, μέσα σε ένα υπέροχο σκηνικό, που το συνθέτει ο προαύλιος χώρος του κτηρίου και ο έναστρος ουρανός του Χιλιομοδίου Κορινθίας, η Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου συστήνει στο Κορινθιακό κοινό και ιδίως στους νέους θεατές της το κωμειδύλλιο.
Πρόκειται για το ελληνικό θεατρικό είδος, που πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα ανανεώνοντας το θέατρο της εποχής του, βάζοντας τις ρίζες στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο. Ένα είδος που συνδυάζει λόγο στη δημοτική γλώσσα, τραγούδια, μουσική και χορό, μουσική κωμωδία με ηθογραφικό περιεχόμενο και λαογραφικά στοιχεία, με κύριους εκφραστές τον Δημήτριο Κορομηλά (Η τύχη της Μαρούλας, Αγαπητικός της Βοσκοπούλας), τον Σπυρίδωνα Περεσιάδη (Γκόλφω, Σκλάβα) και τον Δημήτριο Κόκκο (Η Λύρα του γερο-Νικόλα, Καπετάν Γιακουμής). Λέγεται, μάλιστα, ότι το κωμειδύλλιο ήταν ο προπομπός της ελληνικής οπερέτας, αν και υφίστανται μεγάλες διαφορές μεταξύ των δύο ειδών, με την επικρατούσα άποψη να δέχεται ότι η ελληνική οπερέτα είχε επιδράσεις από τη γαλλική φάρσα και φυσικά την αντίστοιχη γαλλική και βιεννέζικη οπερέτα.
Ας επιστρέψουμε, όμως, στην παράσταση!
Σύμφωνα και με το σημείωμα της Ρούλας Καλαρά στο πρόγραμμα της παράστασης, «η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται σε ένα αρχοντόσπιτο των Αθηνών. Πρόκειται για πλούσια οικογένεια που διαθέτει και αρκετό υπηρετικό προσωπικό: μάγειρο, παραμάγειρο, αμαξηλάτη, ιπποκόμο, θαλαμηπόλους, σιδηρώτρια, υπηρέτριες και θυρωρό. Στο προσωπικό συγκαταλέγεται και η Μαρούλα, η «πλύντρια» του σπιτιού. Είναι κόρη ενός φτωχού αμπελουργού από την Άνδρο. Είναι εργατική κοπέλα και σε αυτήν πέφτει το μεγαλύτερο φορτίο της δουλειάς του σπιτιού. Είναι σε ηλικία παντρειάς και την αγαπάει ο Χρήστος, ο μάγειρος του σπιτιού, ένας τέλειος λαϊκός τύπος. Εκείνη, όμως, προτιμάει τον Κωνσταντή, τον αμαξά του σπιτιού, «ασίκη και νταή» στην εμφάνιση. Αυτός, σκληρός και συμφεροντολόγος, δεν ανταποκρίνεται και δηλώνει ότι θα παντρευτεί μονάχα όταν πάρει πολλή προίκα… Και ξαφνικά φτάνει ο πατέρας της Μαρούλας από την Άνδρο, ο πονηρός Λινάρδος, με μια πολύτιμη αρχαία πέτρα και όλα ανατρέπονται…».
Η πέτρα μας βοηθά να γνωρίσουμε καλύτερα τους ήρωες…!
Όλοι σμίγουν σε ένα γαϊτανάκι σχέσεων, όπου οι πίκρες εναλλάσσονται με τις χαρές. Ο έρωτας, η απάτη, η απογοήτευση, η ελπίδα, η φτώχια, ο πλούτος, οι μικρές και μεγάλες στιγμές ευτυχίας είναι τα βασικά συστατικά της παράστασης, δοσμένα με πολύ χιούμορ!
«Μέσα από τη χιουμοριστική και κεντημένη γραφή του Κορομηλά, παρακολουθούμε τη ζωή των υπηρετών στην αστική Αθήνα του τέλους του 19ου αιώνα και τους χαρακτήρες διαφόρων κοινωνικών τύπων της εποχής».
«Καλοστημένο το έργο, στηριγμένο γόνιμα στα πρότυπα της γαλλικής κωμωδίας φάρσας, σπουδαίο στο σύνολό του και με μια υποδειγματική πρώτη πράξη• παρόμοιά της δεν έχει δει για την ώρα η ελληνική σκηνή ως προς τη δεξιοτεχνική της εντέλεια», κατά τον Γιάννη Σιδέρη.
Μία παράσταση που μεταφέρει υπερβατικά το κοινό σε μία άλλη Ελλάδα, ίσως ξεχασμένη από τους πολλούς!
Μία Ελλάδα εντέλει έντιμη, παρά τις παραφωνίες της πονηριάς και της συμφεροντολογίας, μία Ελλάδα χαρούμενη και αισιόδοξη, παρά τις δυσκολίες, τις ήττες και τις απογοητεύσεις, μία Ελλάδα κεφάτη και έτοιμη να σύρει τον χορό, γιατί η ζωή «πρέπει» να έχει αίσιο τέλος!
Η Μαρούλα, η απλή κοπέλα από ένα χωριό της Άνδρου, δίνει μαθήματα αξιοπρέπειας και ήθους, παρά τη φτώχεια της!
Και το ερώτημα είναι: Έχει θέση στη σύγχρονη εποχή μας, στην εποχή της τεχνολογίας και των επιστημονικών αλμάτων, μία τέτοια παράσταση;
Θα απαντήσω περιγράφοντας τις αντιδράσεις μικρών και μεγάλων θεατών, που παρακολούθησαν χθες το συγκεκριμένο έργο. Το κοινό συμμετείχε στην παράσταση, γελώντας και τραγουδώντας, χειροκροτώντας μέσα από την καρδιά του, διότι ο άνθρωπος, όσο κι αν έχει «εκσυγχρονισθεί» και «εξελιχθεί» τεχνολογικά η ζωή του, αναζητά εντέλει την απλότητα, τη χαρά, το αυθόρμητο γέλιο και κλάμα, την συνύπαρξη με τους άλλους ανθρώπους, τη φιλία, τις σχέσεις, την αλήθεια, τον Έρωτα!
Γι’ αυτό αξίζει να παρακολουθήσετε την παράσταση και να ενισχύσετε μία εξαιρετική προσπάθεια από ανθρώπους του τόπου μας, ερασιτέχνες μεν και εθελοντές, που δεν υπολείπονται, όμως, σε τίποτε των επαγγελματιών του είδους!
Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία : Χρήστος Τσίρτσης, Βοηθός Σκηνοθέτη: Χρίστος Καλαράς, Σκηνογραφία: Γιώργος Σταματάκης, Μουσική/Κοστούμια Δημήτρης Ανδριανός, Φωτισμοί: Μάκης Κίννας.
Διανομή: Κώστας Τσουμάνης (Λινάρδος), Δημήτρης Ανδριανός (Χρήστος), Χρήστος Πάραμ (Κωνσταντής), Γιάννης Καραϊσκος (Νικόλας), Γιώργος Τσουμάνης (Αντώνης) Παναγιώτης Πέππας (Θανάσης), Αλέξανδρος Πάραμ (Σταμάτης), Σταμάτης Τσίρτσης (Γιώργης), Γιάννης Κατσάμπας (Παγκράτης) Μάκης Κίννας (Φαρόπουλος), Μαντώ Γιόκαρη (Μαρούλα), Γεωργία Σκούπα (Ζαμπέτα), Φωτεινή Οικονόμου (Ελένη), Μαρίνα Κανέλλου (Ξανθή).
Τηλέφωνο επικοινωνίας – κρατήσεις θέσεων: 6908961157
Η Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου συνεχίζει το έργο της αδιάλειπτα από το 2009, επιτυγχάνοντας να παρουσιάσει στο κοινό της περιφέρειας σπουδαία έργα, με ελάχιστη οικονομική ενίσχυση, κυρίως από ιδιώτες χορηγούς.
Αναρωτιέμαι, όμως:
Γιατί δεν έχουν αξιοποιηθεί τόσα χρόνια οι υπέροχοι αυτοί χώροι των Αποθηκών του Δασικού Συνεταιρισμού στο Χιλιομόδι, ώστε να δημιουργηθεί ένας εξαιρετικός Πολυχώρος Πολιτισμού, Θεάτρου και Τεχνών;
Οι Αποθήκες μπορεί να μετατραπούν, χωρίς υπέρογκα ποσά, σε πολιτισμικό διαμάντι της ευρύτερης περιοχής της Κορινθίας, για να στεγάζεται η Θεατρική Σκηνή Χιλιομοδίου σε έναν χώρο που της αξίζει, να φιλοξενούνται παραστάσεις και άλλων θεατρικών σχημάτων, να λειτουργεί ως γκαλερί για την έκθεση έργων τέχνης, ζωγραφικής, κεραμικής, κ.α., να λειτουργεί ως χώρος διεξαγωγής σχολικών εκδηλώσεων και εκδηλώσεων Συλλόγων, διαφόρων φεστιβάλ και τόσα άλλα…
Είναι πια Καιρός αυτό να αλλάξει! Όραμα, Διάθεση και Μεράκι χρειάζεται!
*Η Εύη Κοκκίνου – Κελλάρη είναι Δικηγόρος
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια
Υπεύθυνη Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (DPO)
Δ/νση Γραφείου: Απ. Παύλου 40 – Κόρινθος
Τηλ. 2741084568 & 6944964225
Αφήστε ένα σχόλιο