Header Ads

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΣΟΥΚΟΥΛΗ ΒΙΛΙΑΛΗ φ.1696

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΣΟΥΚΟΥΛΗ ΒΙΛΙΑΛΗ 
Στην ολομέλεια της Βουλής αναφορικά με το Τουρισμό



Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι, 

καλούμαστε να τοποθετηθούμε σήμερα επί ενός νομοσχεδίου που αφορά την αναπτυξιακή διαδικασία σε ένα πολύ σημαντικό παραγωγικό τομέα όπου η Χώρα μας έχει να επιδείξει σαφή συγκριτικά πλεονεκτήματα. 

Ας μην κρυβόμαστε, μιλάμε για το παραγωγικό πεδίο που στα χρόνια της κρίσης κράτησε την χώρα ζωντανή αλλά και απέδειξε τις τεράστιες αναπτυξιακές του δυνατότητες , ακόμα και όταν όλα γύρω μας είχαν περιέλθει σε οικονομική δίνη. Διότι ο Τουρισμός έπαιζε, παίζει και θα παίζει καθοριστικό ρόλο στην διάρθρωση του οικονομικού μας κύκλου. 

Οφείλουμε όμως να κατανοήσουμε ότι η διατήρηση και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος στην παγκόσμια τουριστική αγορά δεν είναι μια διαδικασία στατική. Η ευελιξία καθώς και η ταχύτατη προσαρμογή μας στα νέα δεδομένα των προτιμήσεων, τόσο των ξένων όσο και των εγχώριων τουριστών αποτελεί μόνιμο ζητούμενο στο οποίο καλούμαστε να δώσουμε δυναμικές απαντήσεις. Μόνο έτσι θα αυξήσουμε την υπεραξία του παραγόμενου αποτελέσματος προς όφελος της χώρας και των πολιτών της. Πού βρισκόμαστε όμως και πού θέλουμε να πάμε; 

Παρότι ο μαζικός Τουρισμός συνεχίζει να αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της τουριστικής αγοράς παρατηρείται μια σημαντική στροφή προς τις ειδικές μορφές τουρισμού. Αυτό δεν είναι ούτε τυχαίο ούτε απλά μια παροδική τουριστική τάση. Στην εποχή της πληροφορίας, οι τουρίστες έχουν πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα να ερευνήσουν αλλά και να ταυτίσουν τα δικά τους εξατομικευμένα ενδιαφέροντα με τις προσφερόμενες δυνατότητες εξυπηρέτησής τους από τους τουριστικούς προορισμούς. Αποτέλεσμα αυτής της δυνατότητας είναι ότι οδηγούμαστε σε ένα μοντέλο όπου η αναζήτηση ξεχωριστών και αυθεντικών εμπειριών θα πρέπει να διέπεται από ορισμένα κυρίαρχα χαρακτηριστικά, όπως δείχνουν όλες οι επιστημονικές έρευνες στο τουριστικό πεδίο. 

Η αναζήτηση πνευματικής, σωματικής αλλά και ψυχολογικής ευεξίας και χαλάρωσης σε ένα φυσικό περιβάλλον χαμηλής ανθρώπινης παρέμβασης και όχλησης φαίνεται ότι αναδεικνύεται, για ένα μέρος των τουριστών, ως το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής του ταξιδιωτικού τους προορισμού. 

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν επιθυμούν πλέον μια μονοθεματική εμπειρία, αλλά αντίθετα αναζητούν μια πολυδιάστατη εμπειρία συναισθημάτων και γνώσης αλλάζουν άρδην το ζητούμενο ολιστικό μοντέλο του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. 

Μια τέτοια κατηγορία ταξιδιωτών είναι οι λεγόμενοι Millennials που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 και 1995, οι οποίοι, θα αποτελούν το 2025 το 50% των ταξιδιωτών. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι , αποτελεί προσωπική μου πεποίθηση ότι αυτό που ονομάζουμε σήμερα εναλλακτικό τουρισμό, με τις ειδικές μορφές του, δηλαδή οινοτουρισμός, αγροτουρισμός, ορειβατικός τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός, αρχαιολογικός και πολιτιστικός τουρισμός, ιαματικός τουρισμός, ιατρικός τουρισμός θα αποτελέσει τον κυρίαρχο πυλώνα στην τουριστική αγορά για τα πολλά επόμενα χρόνια και θα επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό ακόμα και αυτό που ονομάζουμε μαζικό τουρισμό, με την έννοια του παραθαλάσσιου τουρισμού που επικρατεί μέχρι σήμερα…. 

Το Νομοσχέδιο που παρουσιάζει σήμερα το Υπουργείο Τουρισμού κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, διότι ακριβώς υποστηρίζει την παραπάνω στρατηγική φιλοσοφία. Είτε με την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού και την προσφορά ξεχωριστών εμπειριών από τον υποθαλάσσιο μαγευτικό μικρόκοσμο της θαλάσσιας μας περιοχής, είτε εισάγοντας και ρυθμίζοντας νομοθετικά νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς όπως το Glamping, δηλαδή της πολυτελούς διαμονής στη φύση. 

Φυσικά, όλα αυτά αίροντας τις γνωστές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις με τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, ώστε να μην χρειάζονται άκουσον-άκουσον την συνυπογραφή 6 Υπουργών για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως καταδυτικό πάρκο. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμπλουτίζουμε το τουριστικό μας προϊόν προς την κατεύθυνση των σύγχρονων τάσεων της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Κινούμαστε με αυτοπεποίθηση στην ισχυροποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας μας στο πεδίο του Τουρισμού. 

Έχουμε τα πρωτογενή υλικά ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερο και ποιοτικότερο παραγόμενο αποτέλεσμα στο πεδίο της τουριστικής οικονομίας και έτσι να δώσουμε την προστιθέμενη αξία στο προϊόν μας, που είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που είναι σήμερα. 

Μπορούμε καλύτερα! Μπορούμε για περισσότερους ! 

Διότι, ένας πρωινός περίπατος στην Καστανιά, παρατήρηση σπάνιων πουλιών στη Λίμνη της Στυμφαλίας, συνοδευόμενη από μια σύντομη περιήγηση στο Μουσείο Περιβάλλοντος και από ένα εξαιρετικό γεύμα τοπικών προϊόντων στη Λαύκα , καθώς και κουβεντούλα με τους ζεστούς ανθρώπους της περιοχής, θα μας δώσουν τις απαραίτητες ανάσες χαλάρωσης και ευεξίας. 

Είχα πει στην Επιτροπή, όπου μας ταξίδεψα στα μονοπάτια της Ζήρειας, στο Αρχαίο Στάδιο και στα οινοποιεία της Νεμέας ότι στην Ολομέλεια θα «κατέβω»και στο παραλιακό μέτωπο της Κορινθίας μας. Και εκτός από τα χιλιόμετρα ακτογραμμών μας και στον Σαρωνικό και στον Κορινθιακό, θα ήθελα να κάνουμε «βουτιά» στην Ιστορία και να συναντήσουμε τον Κάλαμο στην Σολυγεία , το Αρχαίο Λιμάνι του Λεχαίου, το λιμάνι των Κεγχρεών, με τα βήματα του Αποστόλου Παύλου στις Κεγχρεές. 
Και ναι αυτό είναι το Σπίτι μας, και έχει τεράστια Αξία. 
H Ελλάδα μας έχει Αξία. 

Σας ευχαριστώ .

Δεν υπάρχουν σχόλια