Header Ads

Κίνητρα στην Ελληνική Ναυσιπλοΐα Φ.1784

  

Εθνικά θέματα 16.03.2022 - 17:20 
Οι Έλληνες κυβερνούν την παγκόσμια αγορά πλοίων μεταφοράς LNG με στόλο πάνω από το 22% της παγκόσμιας αγοράς Σε μια εποχή που η ενεργειακή ασφάλεια αποκτά ύψιστη σημασία, η ελληνόκτητη ναυτιλία διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο στη διεθνή θαλάσσια μεταφορά φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου. Καθώς η αποδέσμευση της Ευρώπης – και άλλων χωρών – από το ρωσικό φυσικό αέριο επιταχύνεται, οι ΗΠΑ αναδεικνύονται ως ο κορυφαίος εξαγωγέας LNG στον πλανήτη και ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG γίνεται σαφώς καθοριστικός, όπως αναφέρει η ekathimerini.com και το 5Pentapostagma.gr Έχοντας επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια με ρυθμό που έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία, ένας μικρός αριθμός Ελλήνων φορτωτών έχει τώρα υπό τον έλεγχό τους το 22,35% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς LNG σε όρους χωρητικότητας νεκρού βάρους.

Αυτό αφορά έναν στόλο 135 τέτοιων δεξαμενόπλοιων, σε σύνολο περίπου 640 που υπάρχουν σήμερα στο νερό.

Πρόκειται για πλοία που ενσωματώνουν ιδιαίτερα απαιτητικές τεχνολογίες και το κόστος κατασκευής τους κυμαίνεται γύρω στα 200 εκατομμύρια δολάρια το τεμάχιο. Η επέκταση αυτού του στόλου για να καλύψει την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση είναι μια προσπάθεια που διαρκεί πολλά χρόνια.

Υπάρχουν επί του παρόντος διεθνείς παραγγελίες για άλλα 137 πλοία μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία του κόσμου, αλλά θα χρειαστούν άλλα δύο έως τρία χρόνια για να παραδοθούν. Σύμφωνα με την έρευνα της VesselsValue, μιας εξειδικευμένης εταιρείας στην παρακολούθηση της ναυτιλίας, τον Νοέμβριο του 2021, ο ελληνόκτητος στόλος μεταφορέων LNG αξιολογήθηκε ως ο πιο ακριβός στον κόσμο, αξίας 19,118 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ακολουθούμενος από την Ιαπωνία (18,1 δισεκατομμύρια δολάρια), την Κίνα (10,4 δισεκατομμύρια δολάρια), και της Νότιας Κορέας (9 δισεκατομμύρια δολάρια).

Σε αυτόν τον τομέα της παγκόσμιας ναυτιλίας έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις για πάνω από μια δεκαετία από ελληνικούς ναυτιλιακούς ομίλους όπως οι Αγγελικούσης, Προκοπίου και Λιβανός, ενώ πιο πρόσφατα ακολούθησαν πλοιοκτήτες, όπως ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ο Μιχάλης Χανδρής, ο Παναγιώτης Τσάκος, ο Γιώργος Οικονόμου, η Άννα Αγγελικούση, ο Ντίνος Μαρτίνος, Ανδρέας Μαρτίνος και η οικογένεια Λάτση.

Αναρωτιέται κανείς γιατί δεν δίνει κίνητρα η κυβέρνηση στους έλληνες εφοπλιστές, που κατέχουν επίσης τη δεύτερη παγκόσμια θέση στον τομέα της ναυσιπλοΐας να επανέλθουν υπό Ελληνική σημαία στον Πειραιά, όπως είχε γίνει στο παρελθόν και μεγαλούργησαν; Τώρα είναι η ευκαιρία!...


Δεν υπάρχουν σχόλια