Header Ads

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ (Φ. 1992)

 

Ο ΥΦΕΘΑ Θανάσης Δαβάκης στην Ημέρα Μνήμης και Τιμής του Όπλου του Μηχανικού στο Λουτράκι

 


Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Θανάσης Δαβάκης παρευρέθηκε σήμερα, Σάββατο 20 Ιουνίου 2026, στην Ημέρα Μνήμης και Τιμής των Υπέρ Πατρίδας πεσόντων Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Οπλιτών του Όπλου του Μηχανικού, στη Σχολή Μηχανικού (ΣΜΧ) στο Λουτράκι.

Ο κ. Δαβάκης, συνοδευόμενος από τον Υπαρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Ανδρέα Κορωνάκη, παρέστη στην επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε προεξάρχοντος του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Κορίνθου, Σικυώνος, Ζεμενού, Ταρσού και Πολυφέγγους κ.κ. Παύλου, απηύθυνε χαιρετισμό και στη συνέχεια κατέθεσε στεφάνι στο Μνημείο Πεσόντων.

Παρευρέθηκαν, επίσης, ο Δήμαρχος Λουτρακίου–Περαχώρας–Αγίων Θεοδώρων Γεώργιος Γκιώνης, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κορινθίας Αναστάσιος Γκιολής, ο Διευθυντής του ΣΤ’ Κλάδου του ΓΕΕΘΑ Υποστράτηγος Γεώργιος Πανούσης, ο Διοικητής ΔΙΚΑΦΚΑ Υποστράτηγος Νικόλαος Γκρέτσας, ο Διευθυντής του Γ’ Κλάδου ΓΕΣ Υποστράτηγος Δημήτριος Κουρκουλάκος, ο Διευθυντής ΓΕΣ/ΔΜΧ Ταξίαρχος Παναγιώτης Καφετζέλλης, ο Διοικητής της ΣΜΧ Συνταγματάρχης (ΜΧ) Νικόλαος Κορίτσης, καθώς και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, εκπρόσωποι Συνδέσμων Αποστράτων και Εφέδρων Αξιωματικών, φορέων και συλλόγων.

Κατά το χαιρετισμό του, ο κ. Δαβάκης ανέφερε:

«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, στο Λουτράκι, για να αποτίσουμε τον ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες του Όπλου του Μηχανικού, σε εκείνους τους Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς και Οπλίτες που έδωσαν τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος, στην πρώτη γραμμή των εθνικών αγώνων, ανοίγοντας δρόμους ελευθερίας και θωρακίζοντας την Πατρίδα με αυταπάρνηση.

Η θυσία των πεσόντων του Μηχανικού αποτελεί αιώνιο φάρο αξιών και υπενθύμιση του χρέους μας. Το Μηχανικό υπήρξε πάντα ο στυλοβάτης των επιχειρήσεων του Στρατού Ξηράς, αλλά και ο διαρκής αρωγός της κοινωνίας μας σε περιόδους κρίσεων αλλά και ειρήνης.

Υποκλινόμαστε με σεβασμό στη μνήμη τους. Το παράδειγμά τους καθοδηγεί όλους όσοι υπηρετούν σήμερα στο Όπλο του Μηχανικού, συνεχίζοντας να κρατούν ψηλά τη σημαία του καθήκοντος και της προσφοράς. Αθάνατοι!»

 

 

 

Ο ΥΕΘΑ Ν. Δένδιας στην τελετή εγκαινίων του κτιρίου Πληροφορικής – Κυβερνοχώρου, παρουσία του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη

 


Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, παρέστη σήμερα, Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στην τελετή εγκαινίων του νέου κτιρίου της Διεύθυνσης Πληροφορικής – Κυβερνοχώρου (ΔΙΠΛΗΚΥΒ) στο Στρατόπεδο «ΠΑΠΑΓΟΥ». Το νέο κτίριο αποτελεί δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης».

Κατά τον χαιρετισμό του, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας επισήμανε τα εξής:

«Όπως έχω πει, επανειλημμένα, η «Ατζέντα 2030» με συνέπεια, με συνέχεια, επιχειρεί να μετατρέψει τις Ένοπλες Δυνάμεις της Πατρίδας μας από μια αξιόμαχη παράταξη Στελεχών και συστημάτων, σε ένα σύστημα λήψης, μετάδοσης, επεξεργασίας, προτεραιοποίησης και αντίδρασης στην πληροφορία, δηλαδή στην απειλή.

Ο κόσμος έχει αλλάξει, οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να αλλάξουν. Η «Ατζέντα 2030» περιγράφει την πορεία αυτής της αλλαγής. Κοινώς, την αλλαγή των πάντων.

Το πρώτο νομοθέτημα της Υπουργίας μου, ο Ν. 5110/2024 συνέστησε στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, Σώμα Πληροφορικής. Το Σώμα, δηλαδή, που υπηρετεί την Πατρίδα στον κυβερνοχώρο.

Μία δομή διακλαδική που συγκεντρώνει – ενοποιεί – τις κρίσιμες λειτουργίες της πληροφορικής, της Κυβερνοασφάλειας, της ανάπτυξης λογισμικού, της ανάλυσης δεδομένων και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών.

Υπήρξαν τότε, όπως υπάρχουν πάντα, αντιδράσεις. Το Σώμα στελεχώθηκε αρχικά με μετατάξεις, όμως από το 2025 στη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων φοιτούν οι πρώτοι Αξιωματικοί Πληροφορικής. Οι μαχητές του κυβερνοχώρου. Του 4ου δηλαδή επιπέδου της «Ασπίδας του Αχιλλέα». Θυμίζω ότι η «Ασπίδα» έχει πέντε επίπεδα: τη θάλασσα, τη στεριά, τον αέρα, τον κυβερνοχώρο και το διάστημα.

Η μάχιμη αιχμή των μαχητών του κυβερνοχώρου, είναι η Μονάδα «1864». Η θεσμική επιχειρησιακή απάντηση των Ενόπλων Δυνάμεων στον κυβερνοχώρο.

Επιτρέπει με την τεχνητή νοημοσύνη, την επεξεργασία, την αποθήκευση τεράστιου όγκου δεδομένων σε ελάχιστο χρόνο, την αυτοματοποιημένη εκτίμηση του κινδύνου, την ανίχνευση, αξιολόγηση, ιεράρχηση των απειλών, την ταχεία λήψη αποφάσεων και την επίγνωση επιχειρησιακής κατάστασης σε πραγματικό χρόνο.

Παράλληλα, η Μονάδα «1864» παρέχει τη δυνατότητα διεξαγωγής κάθε είδους επιχειρήσεων κυβερνοπολέμου, ενταγμένες στον συνολικό σχεδιασμό των Ενόπλων Δυνάμεων. Η συγκρότηση αυτής της εθνικής ικανότητας, εδράζεται σε μια νέα οργανωτική Δομή, σύγχρονα Δόγματα, υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, κατάλληλες υποδομές, διαρκή ανάπτυξη νέων επιχειρησιακών μέσων.

Η Μονάδα «1864» σε συνδυασμό με τη Μονάδα Ηλεκτρονικών Πληροφοριών «1821», τη Μονάδα Διαστημικών Εφαρμογών «1912» και τη Μονάδα Συλλογής Πληροφοριών από ανθρώπινες πηγές «1947», αποτελούν το ολοκληρωμένο πλέγμα συλλογής, επεξεργασίας, προστασίας και επιχειρησιακής αξιοποίησης της πληροφορίας. Ένα κύριο βήμα στη μετατροπή -όπως είπα- των Ενόπλων Δυνάμεων, από μια ικανή παράταξη Στελεχών και συστημάτων, σε έναν υπερσύγχρονο μηχανισμό διασύνδεσης αισθητήρων, μέσο συλλογής πληροφοριών και προτεραιοποίησης αυτών των πληροφοριών, διαβίβασης τους στα οπλικά συστήματα αντίδρασης που αφορά το εθνικό συμφέρον.

Η δομή που εγκαινιάζουμε σήμερα στεγάζει έναν ενιαίο λειτουργικό πυρήνα κυβερνοασφάλειας. Σκοπεύει να προστατέψει το Κράτος, τις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και τις κρίσιμες εθνικές υποδομές.

Κυρίες και κύριοι, σήμερα το κτίριο και το περιεχόμενό του, παραδίδεται ολοκληρωμένο και πλήρως εξοπλισμένο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Η κατασκευή της ιδιαίτερα απαιτητικής -σας εξηγήθηκε πριν- κτιριακής υποδομής κατέστη δυνατή σε ταχύτατο χρόνο, χάρη στη δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδη». Ο εξοπλισμός, προέρχεται από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου. Αυτό, με κανέναν τρόπο, δεν μειώνει την προσφορά του δωρεοδότη. Εκ μέρους της ελληνικής Πολιτείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, εκφράζω στον κύριο Αθανάσιο Λασκαρίδη, την ευγνωμοσύνη μας.

Κύριε Λασκαρίδη, η σημερινή δωρεά επιβεβαιώνει τη σταθερή παρουσία σας στο πλευρό των Ενόπλων Δυνάμεων. Εγγράφεται στην παράδοση της ευεργεσίας σας και πρέπει να σας πω ότι άκουσα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και με μεγάλη προσοχή τις σκέψεις σας για την κατανομή του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και την υποχρέωση των εχόντων.

Κυρίες και κύριοι, η αυτοτελής δυνατότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων κυβερνοπολέμου, η αξιοποίηση των ηλεκτρονικών πληροφοριών, η νέα αρχιτεκτονική διοίκησης και ελέγχου, συνθέτουν το νέο μοντέλο.

Το μοντέλο αυτό, επιβάλλει τη διασύνδεση αισθητήρων, μέσων συλλογής πληροφοριών και οπλικών συστημάτων. Επιβάλλει την ενσωμάτωση του κυβερνοχώρου, των δορυφορικών δυνατοτήτων και της αξιοποίησης του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος στον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό. Επιβάλλει τη μετεξέλιξη της οργανωτικής δομής των Μονάδων για την ενσωμάτωση των δυνατοτήτων των Μη Επανδρωμένων συστημάτων που επιχειρούν, πλέον, κυρίως στη ζώνη της μάχης. Επιβάλλουν την προσαρμογή του οργανωτικού μοντέλου εκπαίδευσης σε αυτές τις νέες απαιτήσεις. Επιβάλλει τον μετασχηματισμό του στατικού συστήματος διοικητικής μέριμνας σε επιχειρησιακό, με αυτονομία, με ανθεκτικότητα. Επιβάλλει τη μείωση του οικονομικού αποτυπώματος και την εξοικονόμηση πόρων μέσω της ενσωμάτωσης των Μη Επανδρωμένων και των όπλων χαμηλού κόστους.

Τα ανωτέρω συνιστούν, όπως χαρακτηριστικά έχει πει ο παριστάμενος Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στην ιστορία των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Είναι όμως, αυτή η μεγάλη μεταρρύθμιση, συγχρόνως, η ελάχιστη απαραίτητη. Είναι ο ικανός και απαραίτητος όρος για την εθνική μας επιβίωση.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Παρόντες στην τελετή ήταν επίσης, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Θανάσης Δαβάκης, η Υφυπουργός Ανάπτυξης Ζωή Ράπτη, o Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης, ο Γενικός Γραμματέας Εθνικής Ασφαλείας Θάνος Ντόκος, o Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης, ο Ιδρυτής του Ιδρύματος «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης» Αθανάσιος Λασκαρίδης, η Πρόεδρος του Ιδρύματος «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης» Εύη Λάζου-Λασκαρίδη, ο Πρόεδρος του Ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη» Υποναύαρχος ε.τ. Πάνος Λασκαρίδης, ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί, καθώς και άλλοι προσκεκλημένοι.

Τον Πρωθυπουργό συνόδευσε στην τελετή εγκαινίων η σύζυγός του Μαρέβα Γκραμπόφσκι.

Μετά την τελετή εγκαινίων πραγματοποιήθηκε επίδειξη των δυνατοτήτων της «Μονάδας 1864». Ακολούθησε ενημέρωση του Πρωθυπουργού στους χώρους του νέου κτιρίου της ΔΙΠΛΗΚΥΒ.

Το νέο κτίριο, η θεμελίωση του οποίου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, ανεγέρθηκε με αποκλειστική δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης» και αποτελεί σημαντική επένδυση στην ενίσχυση των δυνατοτήτων του ΓΕΕΘΑ στους τομείς της Πληροφορικής και του Κυβερνοχώρου.

Πρόκειται για υπερσύγχρονο κτίριο τριών επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 2.500 τ.μ., το οποίο στεγάζει τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου και τη «Μονάδα 1864» του ΓΕΕΘΑ.

Οι νέες εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις πλέον προηγμένες διεθνείς και συμμαχικές προδιαγραφές Κυβερνοασφάλειας και περιλαμβάνουν υποδομές για την υποστήριξη των Ενόπλων Δυνάμεων στον Κυβερνοχώρο.

(*Photο Credits: Διεύθυνση Ενημέρωσης/Υπουργείο Εθνικής Άμυνας/Χρήστος Πελεκούδας)

 

 

  

Έλληνες Αξιωματικοί θα μεταβούν στο Ισραήλ για την Γάζα

 

Μαρόκο, Αλβανία και Ελλάδα συμμετέχουν στη Διεθνή Δύναμη Σταθεροποίησης της Γάζας για τη Φάση II της ειρηνευτικής διαδικασίας

Το Μαρόκο, η Αλβανία και η Ελλάδα θα ενταχθούν στη Διεθνή Δύναμη Σταθεροποίησης (ISF) στη Γάζα, η οποία θα χειριστεί τις ειρηνευτικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της Φάσης II της εκεχειρίας της κυβέρνησης Τραμπ, σύμφωνα με πληροφορίες της Jerusalem Post.

Δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των αναπτύξεων στις τρεις νέες χώρες, αλλά μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, αναφορές ανέφεραν ότι το Μαρόκο θα συνεργαστεί με την Ινδονησία ως οι δύο μεγαλύτερες ειρηνευτικές δυνάμεις.

Ένας μικρός αριθμός Μαροκινών αξιωματικών σχεδιασμού έχει ήδη φτάσει για να συμμετάσχει σε συζητήσεις σχετικά με τη μελλοντική Διεθνή Δύναμη Σταθεροποίησης για τη Γάζα (ISF), η οποία θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα πρώιμο επιχειρησιακό βήμα προς την πολυεθνική δύναμη που έχει καθυστερήσει εδώ και καιρό, σύμφωνα με πληροφορίες της Post.

Οι αξιωματικοί συμμετέχουν σε εργασίες σχεδιασμού και δεν αναπτύσσονται στη Γάζα σε αυτό το στάδιο, τόνισαν αξιωματούχοι που γνωρίζουν το θέμα. Ο αριθμός των αξιωματικών θεωρείται ότι είναι μονοψήφιος.

Ωστόσο, η κίνηση είναι σημαντική επειδή το Μαρόκο είχε ήδη ονομαστεί ως μία από τις χώρες που αναμένεται να συμμετάσχουν στην ISF, και η άφιξη των αξιωματικών σχεδιασμού υποδηλώνει ότι τουλάχιστον ένα μέρος αυτής της δέσμευσης αρχίζει να μετατοπίζεται από δημόσιες δεσμεύσεις σε επιχειρησιακή προετοιμασία.

Η εξέλιξη έρχεται μήνες αφότου η Post ανέφερε ότι το Μαρόκο και η Αλβανία αναμενόταν να ενταχθούν στην ISF, η οποία προορίζεται να χειριστεί πτυχές της διατήρησης της ειρήνης στη Γάζα κατά τη διάρκεια της Φάσης II του σχεδίου κατάπαυσης του πυρός της κυβέρνησης Τραμπ μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς. Pentapostagma

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια