Header Ads

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ (Φ. 1964)

 

νησυχητικ αξηση τς νεανικς παραβατικότητας

 


10 Νοεμβρίου, 2025

Τ στοιχεα πο ρχονται στ δημοσιότητα σ παγκόσμιο πίπεδο, λλ κα γι τν πατρίδα μας, εναι κρως νησυχητικά:

«Τ φαινόμενο τς βίας νηλίκων χει λάβει κρηκτικς διαστάσεις σ λο τν κόσμο. Σ διεθν μελέτη (…) περίπου 75% τν φήβων νέφεραν συμμετοχ σ “βία μεταξ μοτίμων” τ προηγούμενο τος. ν σ μι ντίστοιχη μελέτη πρώιμης φηβείας (10-14 τν) τ 26% τν γοριν κα τ 18% τν κοριτσιν νέφεραν τι εχαν διαπράξει κάποια μορφ βίας κατ τος προηγούμενους ξι μνες. (…)

Κα στν λλάδα τ τοπίο εναι ζοφερό. Σύμφωνα μ στοιχεα τς ΕΛ.ΑΣ., νεανικ παραβατικότητα, δίως κατ τ 2023 κα τ 2024, παρουσιάζει διαίτερα νησυχητικ αξηση, μ κτόξευση το ριθμο τν σοβαρν περιστατικν σωματικς βίας, μείωση το ρίου λικίας στν μπλοκ σ παραβατικς συμπεριφορές, συχνότερη μπλοκ κα τν κοριτσιν κα παναληπτικότητα στ συμπεριφορ τν δραστν. (…)

ψυχικ γεία τν νηλίκων βρίσκεται σ κρίσιμο σταυροδρόμι, καθς κοινωνικ πραγματικότητα χαρακτηρίζεται π αξανόμενη πίεση, νισότητα κα βεβαιότητα. Ο λλαγς στ οκογενειακό, σχολικ κα ψηφιακ περιβάλλον διαμορφώνουν να πεδίο συνεχος ψυχοκοινωνικο στρές. οκονομικ νασφάλεια, κπαιδευτικ περφόρτωση κα διαρκς σύγκριση μέ­σ τν μέσων κοινωνικς δικτύωσης νισχύουν τν ασθηση νεπάρκειας, ρευστό­τητας τς ταυτότητας κα ποξένωσης”, ξη­γε κ. Στέλιος Στυλιανίδης, ψυχίατρος – ψυχαναλυτής, μότιμος καθηγητς Κοινωνικς Ψυχιατρικς στ Πάντειο. “Παράλληλα, βία μεταξ νηλίκων τείνει ν μετατοπίζεται π τ φυσικ στ διαδικτυακ μορφή, μ φαινόμενα πως κφοβισμς κα ψηφιακ διαπόμπευση”. (…) “ περβολικ νασχόληση μ τ Διαδίκτυο, παράλληλα μ λλες κοινωνικς ξελίξεις, μειώνει καθοριστικ τν πιρρο κα τς οκογένειας κα τς κπαίδευσης. Κι κε σως βρίσκεται μι οσιαστικ ατία τς σύγχρονης βίας τν νέων”» («kathimerini.gr» 1-11-2025).

Πολυπαραγοντικ ξήγηση το φαινομένου, πως διαφαίνεται π τς πισημάνσεις τν εδικν ψυχικς γείας. μως τελευταία παρατήρηση κρίνεται σημαντικότατη, τι δηλαδ πιρρο τς οκογένειας κα το σχολείου εναι τελείως ποδυναμωμένες κατ τ τελευταα χρόνια. Θεσμο πού, κατεξοχν ατοί, θ μποροσαν ν δράσουν γι τν καταστολ το φαινομένου. Πς μως ν πιτευχθε ατό, τ στιγμ πο κα ο δύο ατο θεσμο δέχονται συστηματικ σφυροκόπημα στς ρίζες τους π λα τ μέσα κοινωνικς πιρρος; πάρχει σήμερα οκογένεια; Στέκεται πουθεν σχολεο; Κα πς πειτα τ νέα παιδιά, δύσμοιρα στν ποχή μας σο ποτ λλοτε, ν λάβουν γωγ κα θικς ρχς στ ζωή τους; σως, δεδομένης ατς τς καταστάσεως, λύση ν βρίσκεται σ πίπεδο προσωπικς εθύνης: σες οκογένειες κόμη χουν πομείνει μ σχυρ συνοχή, ν καλλιεργον τος νέους βλαστούς τους μ τ ζωήρρυτα νάματα τς ρθόδοξης πίστεως κα γωγς. λλ κα ο πεύθυνοι τς Παιδείας ν στοιχήσουν στν κπαιδευτικ πολιτικ μ τς παραδοσιακς ατς ρχές, πο εναι ξυγιαντικς γι τν νθρώπινη ψυχ κα τν κοινωνία. Τ παιδιά μας εναι σ θέση ν ναγνωρίζουν τ γις φρόνημα κα ν θέλουν ν τ κολουθήσουν. ς τ βοηθήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια