Header Ads

Η Μοιραία πτώση του Φάντομ (Φ.1827)

Αντιπτέραρχος ε.α Γερούλης για συντριβή F-4 Phantom: Όλα έγιναν σε μισό δευτερόλεπτο
  

Πηγή: 5Apostagma.gr Newsroom1 
Mε την χαμηλότερη ταχυτητα θες λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο για να φτάσεις στην θάλασσα 

Για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας με την συντριβή του F-4 Phantom (Φάντομ) που είχε ως συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα και τις συνεχιζόμενες έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό Ευστάθιο Τσιτλακίδη μίλησαν στην ΕΡΤ ο εμπειρογνώμων αεροπορικών δυστυχημάτων, Παντελής Φαγκούλης και ο Γιώργος Γερούλης, αντιπτέραρχος εν αποστρατεία.

«Είχαμε μια χαμηλή εκπαιδευτική πτήση στην οποία το αεροσκάφος ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους και όταν λέμε ανάγλυφο μιλάμε 100 μέτρα πάνω από την ξηρά ή πάνω από τη θάλασσα. Αυτή η άσκηση δεν είναι μια άσκηση ρουτίνας. Είναι μια άσκηση που περιλαμβάνει πολύ δύσκολους ελιγμούς, με μεγάλες ταχύτητες, με πολλά G (επιτάχυνση βαρύτητας) να δέχονται στο σώμα τους οι χειριστές. Είναι μια άσκηση που την κάνουν σχεδόν κάθε μήνα όλοι οι χειριστές προκειμένου τα αεροσκάφη αυτά, εν καιρώ πολέμου, να αποφεύγουν τ οτιδήποτε μπορεί να τα εντοπίσει και να πάνε στον προορισμό τους αναπάντεχα» εξήγησε ο κ. Φραγκούλης.

Και όπως πρόσθεσε η χαμηλή πτήση για να μην τους πιάσουν τα ραντάρ του εχθρού γίνεται είτε πάνω από τη θάλασσα είτε πάνω από τη στεριά, μέσα σε χαράδρες. «Τα συλλυπητήρια στην πατρίδα που έχασε δύο άξιους μαχητές που στα 18 τους χρόνια μπήκαν με πολλές ελπίδες στη Σχολή Ικάρων και με χίλιες ώρες πτήσεως, ήταν αυτοί που υπερασπίζονται καθημερινώς τον εναέριο χώρο της πατρίδος μας» συμπλήρωσε ο κ. Φραγκούλης.

Από την πλευρά του ο αντιπτέραρχος Γιώργος Γερουλής μιλώντας για τον 29χρονο Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα που όπως δήλωσε ο πατέρας του στην ΕΡΤ «έφυγε νωρίς γιατί ήταν να πετάξει», αυτό «δείχνει τον επαγγελματισμό του υποσμηναγού, τη σωστή εκπαίδευση που είχε πάρει και το πώς αντιμετωπίζει ο κάθε Έλληνας πιλότος το επάγγελμά του, το οποίο δεν είναι μόνο ένα επάγγελμα, είναι μια αγάπη για κάτι το οποίο του εξιδανικεύει τα πιστεύω και του δίνει τη δυνατότητα να αισθάνεται πραγματικά κυρίαρχος του αέρα όταν πετάει και όταν εκτελεί την αποστολή».

Μιλώντας στις «Συνδέσεις» για το σχέδιο πτήσεις των δύο πιλότων διευκρίνισε ότι επρόκειτο για αποστολή διώξεως βομβαρδισμού.

«Η αεροπορία είχε δύο αποστολές, μία εναέρια μάχη και μία βομβαρδισμού. Ο πιλότος ενός βομβαρδιστικού είναι εξοικειωμένος να πετάει χαμηλά, όμως για να είναι ετοιμοπόλεμος πρέπει να πετάει συνεχώς σε καθημερινή βάση αν είναι δυνατόν να πετάει για να έχει πάντα την ικανότητα να προσομοιάζει με τον καλύτερο τρόπο το αεροσκάφος με το έδαφος και να μη γίνεται αντιληπτό» εξήγησε ο αντιπτέραρχος κάνοντας λόγο για υψηλή διατήρηση της ετοιμότητας από πλευράς των ιπταμένων αξιωματικών.

Πήραν μαζί τους το τι συνέβη «Το ότι πέταγε 300 πόδια σημαίνει ότι ήταν έμπειρος, ότι είχε περάσει το στάδιο της κλασικής εκπαίδευσης τα 500 μ. και κατέβηκε στα 300 μ.» είπε ο κ. Γερουλής ο οποίος πρόσθεσε ότι «με μια συμβατική ταχύτητα, τη χαμηλότερη που προβλέπεται (220/ δευτερόλεπτο) για να φτάσεις στην επιφάνεια της θάλασσας θέλεις λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο. Οτιδήποτε λοιπόν και αν συνέβη, είτε μηχανική (βλάβη) είτε κάποια άλλη αιτία, την πήραν μαζί τους» διευκρίνισε ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία.

Και όπως τόνισε, «πολλά πράγματα μπορεί να συμβούν. Το αεροπλάνο ήταν σε τέτοια διαμόρφωση που είχε φοβερή ευελιξία εκείνη τη στιγμή. Και αυτό το ξέρουν οι χειριστές και έχουν ιδιαίτερη προσοχή, αλλά ο άνεμος που επικρατούσε, η επιφάνεια και οι συνθήκες είναι αυτές που καθορίζουν το αποτέλεσμα μιας πράξης ενδεχόμενης εγκατάλειψης».

Αναφερόμενος στο πλήρωμα του άλλου μαχητικού που πετούσε μαζί με το μοιραίο μαχητικό αεροσκάφος πρόσθεσε ότι το πόρισμα του δυστυχήματος θα διαλευκάνει τα αίτια της συντριβής. «Ήταν ρεαλιστικές οι συνθήκες εκπαίδευσης και σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον η στατιστική δεν κάνει ποτέ λάθος» σημείωσε ο κ. Γερουλής.

«Εδώ δεν έχουμε μαύρο κουτί εδώ πέρα. Έχουμε μόνο τα ευρήματα και τα συντρίμμια του αεροσκάφους, τα οποία πρέπει να τα εξετάσουμε ενδελεχώς για να βγάλουμε ένα αποτέλεσμα σωστό προκειμένου να ησυχάσει η οικογένεια» συμπλήρωσε ο κ. Φραγκούλης.

Στη βλάβη πρέπει να αντιδράσεις σε μικροδευτερόλεπτα Και όπως τόνισε τα αεροπλάνα αυτά πετάνε με πολύ μεγάλες ταχύτητες γι’ αυτό και ψάχνεις να βρεις κάτι πάρα πολύ μικρό. «Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις όλα κρίνονται σε μικρό δευτερόλεπτα. Μία βλάβη θα τη δεις σε μικρό δευτερόλεπτα και πρέπει να αντιδράσεις. Και μόνο ότι βρέθηκε ένα αλεξίπτωτο δείχνει ότι, μάλλον,πρόλαβε και έφυγε ο συγκυβερνήτης».

Σύμφωνα με τον κ. Φραγκούλη στο F-4 Phantom πρώτα ανοίγει η πίσω καλύπτρα και μετά φεύγει ο κυβερνήτης» και όπως είπε από τα μέχρι τώρα ευρήματα φαίνεται ότι κάτι συνέβη πάρα πολύ γρήγορα, χωρίς να προλάβουν να αντιδράσουν.


Δεν υπάρχουν σχόλια