Header Ads

Μητροπολιτικά νέα Φ.1777

Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
    


Την Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2022, ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος, τίμησε τους Τρεις Ιεράρχες, προστάτες της Ελληνικής Παιδείας και των Γραμμάτων, τελώντας Αρχιερατική Θ. Λειτουργία στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Απ. Παύλου στην Κόρινθο, πλαισιούμενος από τους Ιερείς του Ι. Ναού και τους Διακόνους του.

Ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας, λίγο πριν την απόλυση της Θ. Λειτουργίας, ομίλησε για τους Τρεις Ιεράρχες και το έργο Τους επισημαίνοντας ότι η Εκκλησία μας εορτάζει την σύναξη Τους προκειμένου να αποφύγει την μεταξύ τους σύγκριση και να δίδει παράδειγμα ενότητας, πίστεως αλλά και να αποδίδει την δέουσα αναγνώριση στην επιστήμη, αφού στα πρόσωπά Τους δοξάζεται ταυτόχρονα ο Θεός, η πίστη και η επιστήμη. Δεν είναι τυχαίο ότι 1.700 χρόνια μετά οι Τρεις Ιεράρχες εξακολουθούν να είναι οι «Μέγιστοι Φωστήρες της Τρισηλίου Θεότητος» και «Οικουμενικοί Διδάσκαλοι».

Επιπρόσθετα, επεσήμανε ότι εμείς ως Έλληνες είμαστε ένα Γένος δια του οποίου δοξάζεται ο αληθινός Θεός και ως εκ τούτου επιβάλλεται να γνωρίζουμε την αλήθεια περί του Θεού, των ανθρώπων και του κόσμου. Πολλοί προσπάθησαν στο διάβα των αιώνων να μας κατακτήσουν και να μας καταστήσουν αγραμμάτους και αδαείς, κυρίως θεολογικά, ωστόσο η ύπαρξη των σοφών Πατέρων δεν μας επέτρεψε να μείνουμε αγράμματοι, αστοιχείωτοι, άθεοι και απολίτιστοι. Σήμερα μάλιστα την εποχή της εικονικής πραγματικότητας, επιβάλλεται σ’ εμάς να εντρυφούμε σ΄ όσα Εκείνοι μας εδίδαξαν και με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος να καθιστάμεθα κι εμείς «σοφοί» προσλαμβάνοντας την ουσία των πραγμάτων όντας σε θέση να κατανοούμε αυτά που άλλοι δεν μπορούν να κατανοήσουν ή εσκεμμένα αντικαθιστούν.

Αναφέρθηκε ακόμα σε πρόσκληση, που έλαβε, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, από Συλλόγους της πόλεως μας, ώστε να παρακολουθήσει εκδήλωση προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών τονίζοντάς με νόημα ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία και ο κατά τόπους Επίσκοπος Της τιμούν τους διδασκάλους Ιεράρχες εντός της Εκκλησίας με την πανηγυρική Θεία Λειτουργία προς τιμήν Τους παρουσία Κλήρου και Λαού, ιδιαιτέρως δε της μαθητιώσας νεολαίας. Ο Επίσκοπος και οι Χριστιανοί είναι Ορθόδοξοι και όχι προτεστάντες, ώστε να πηγαίνουν στις αίθουσες να ακούσουν τον όποιο ομιλητή καλείται από τον όποιο Σύλλογο.

Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί οφείλουν να πάνε πρώτα στην Εκκλησία, να μετάσχουν των Αχράντων Μυστηρίων, να ακούσουν το Ιερό Κήρυγμα και αν θέλουν να μάθουν και να ακούσουν περισσότερα να πάνε και στις αίθουσες για να ακούσουν αυτούς που προσκαλεί ή το ολιγότερο γνωρίζει ο Επίσκοπος ότι θα μιλήσουν. Μπορούμε ως επίσημη Εκκλησία να διαφωτίσουμε τα παιδιά μας παρόλο που τώρα δεν είναι της μόδας να μιλάμε για Πίστη, για Θεό, για Χριστό ούτε στα σχολεία ούτε στα σπίτια μας. Γι΄ αυτό στενοχωρήθηκα ιδιαίτερα όχι τόσο γιατί τα σχολεία δεν έφεραν τα παιδιά να εκκλησιαστούν όσο γι΄ αυτή την «προτεσταντική νοοτροπία» που τώρα τελευταία τείνει να υποκαταστήσει την Εκκλησία με διάφορα προσχήματα και να πει ότι μπορούμε εμείς καλύτερα να δώσουμε την αλήθεια της Ορθοδοξίας στον Λαό, από τις αίθουσες.

Αυτό με ανησυχεί και γι΄ αυτό λέω και δημόσια ότι θα το πολεμήσω, όπως οι Πατέρες της Εκκλησίας πολέμησαν τις αιρέσεις.

Ολοκληρώνοντας προέτρεψε τους πιστούς να μάθουν την ζωή και το έργο των μεγάλων Αυτών και Αγίων προσωπικοτήτων και να ασχοληθούν με την Πίστη μας. Να ανανεωθούν πνευματικά, ώστε να έχουν πάντοτε την ευλογία του Θεού δια των πρεσβειών των Αγίων Τριών Ιεραρχών και να μιμούνται το παράδειγμά Τους σ΄ όλη τους την ζωή για να είναι συν τοις άλλοις και παραδείγματα στα παιδιά τους… 

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.






ΤΡΙΣΑΓΙΟ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ & ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΥΡΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΣΤΟ Α’ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΕΛΕΣΕ Ο ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
  


Σήμερα Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος, με την κυριαρχική άδεια του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β’, μετέβη στο Α’ Κοιμητήριο Αθηνών και πλαισιούμενος από τους Εφημερίους του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών Αιδεσ. Πρωτ/ρου π. Θωμά Συνοδινού και π. Βασιλείου Χρυσοπούλου, ετέλεσε Τρισάγιον επί του τάφου του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρού Χριστοδούλου του Παρασκευαΐδου, πνευματικού του πατρός, ευγνωμοσύνης ένεκα, με την ευκαιρία συμπληρώσεως δεκατεσσάρων (14) ετών από της εις Κύριον εκδημίας Του. 

Είθε ο Κύριος να αναπαύει την ψυχή του μακαριστού μεγάλου Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου «εν τη χώρα των ζώντων και εν τη γη των πραέων».

Είη Αυτού η μνήμη αιωνία!









6 Φεβρουαρίου 2022: ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΧΑΝΑΝΑΙΑΣ)

Η ΣΩΤΗΡΙΑ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ

Ὁ πόθος τῆς Χαναναίας, μιᾶς γυναίκας μέ καταγωγή συροφοινικική, δηλαδή ἀλλότρια ἀπό ἄποψη φυλετική καί θρησκευτική, ἀποτελεῖ τό παραπέτασμα τῆς εἰσόδου μας στό κατανυκτικό, παιδαγωγικό καί προπασχάλιο κλίμα τοῦ κατανυκτικοῦ Τριωδίου. Εἶναι γνωστή ἡ θέση τῆς γυναίκας στά κοινωνικά θέσμια τῆς ἐποχῆς τοῦ Χριστοῦ ὅταν μάλιστα αὐτά συμπλέκονται μέ τό ἀλλοεθνές καί ἀλλόφυλον, τότε τά τείχη καθίστανται ἀνυπέρβλητα γιά τόν ἄνθρωπο πού τά χτίζει αὐτοεγκλειόμενος ἐν τός τους, ὄχι ὅμως γιά τόν Θεό, ὁ ὁποῖος «θέλει πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν». Διαβάτης στή ζωή τῶν ἀνθρώπων, ὅπως καί αὐτῆς τῆς γυναίκας, εἶναι ὁ Κύριός μας, πάντοτε στόν κατάλληλο χρόνο καί μέ τόν κατάλληλο τρόπο.

Ἡ πνευματική ὡρίμανση τῆς Χαναναίας

Ἡ παρουσία καί τό κήρυγμά του, μαγνήτης πού ἑλκύει καρδιακά τήν πονεμένη αὐτή μάνα γιά νά τοῦ καταθέσει μέ ὅλη τή δύναμη τῆς ψυχῆς της κραυγή σωτηρίας, σωτηρίας προσωπικῆς καί συνάμα σχετικῆς μέ τήν πολυώδυνη πνευματική ἀσθένεια τῆς θυγατέρας της: «Ἐλέησόν με, Κύριε, ἡ θυγάτηρ μου κακῶς δαιμονίζεται». Ζητάει μέ πίστη διπλό τό ἔλεος τοῦ φιλεύσπλαχνου Θεοῦ• ἔλεος γιά τήν ἴδια, ἔλεος καί γιά τό ταλαίπωρο παιδί της. Ἀποκαλεῖ θεολογώντας καί συγχρόνως ὁμολογών τας Κύριο τόν Δεσπότη Χριστό, κάνοντας - στερημένη ὁποιασδήποτε γνώσεως, πνευματικῆς καλλιέργειας ἤ ἄλλης ἀνθρώπινης προϋπόθεσης αὐτό πού ἀρνοῦνται πεισματικά ἐπί τρία ὁλόκληρα χρόνια νά κάνουν οἱ ὁμοεθνεῖς, ὁμόφυλοι καί ὁμόγλωσσοι νομομαθέστατοι Γραμματεῖς καί Φαρισαῖοι σέ κάθε περίσταση.

Ἀδυναμία γιά κατανόηση τῆς προσφορᾶς

Ὡς καρδιογνώστης ὁ Ἰησοῦς, καί τήν παρουσία καί τό πρόβλημά της γνωρίζει, ἀλλά καί τήν καρδιακή της διάθεση ἀναγνωρίζει. Οἱ μαθητές, καλοπροαίρετοι μέν, στέκονται ὅμως στήν ἐπιφάνεια τοῦ ὅλου συμβάν τος καί προσπαθοῦν νά «προφυλάξουν» τόν Διδάσκαλο! Τόν καλοῦν νά ἐκδιώξει τή γυναίκα γιατί διαταράσσει τήν ἡσυχία καί ἴσως γίνεται αἰτία γιά περαιτέρω ἀναστατώσεις. Ὁ Χριστός τούς ἀποστομώνει: «Δέν ἔχω ἀποσταλεῖ ἀπό τόν Πατέρα μου παρά μόνο γιά τά χαμένα πρόβατα τοῦ ἰσραηλιτικοῦ λαοῦ».

Ἡ ἱστορική πορεία τοῦ Χριστοῦ μέσα στόν κόσμο εἶναι πορεία-πρόσκληση πρός «πάντα τά ἔθνη» χωρίς ἐξαιρέσεις, χωρίς προσωποληψία, χωρίς ἀναμονή ἀνταπόδοσης.

Ἡ σωτηρία πού προσφέρει ὁ Χριστός εἶναι ὁ ἴδιος του ὁ ἑαυτός, ὁ ὁποῖος «ἀγάπη ἐστίν», ὡς ἐκ τούτου ὅσο περισσότερο μοιράζεται δέν ἀπομειώνεται, ἀλλά ὑπερπερισσεύει καί πολλαπλασιάζεται. Τά ἀγαθά τῆς βασιλείας, οἱ θέσεις θά λέγαμε στήν καρδιά τοῦ Δεσπότου εἶναι χωρητικές κάθε ἀνθρώπινης ψυχῆς ἀπό τῆς πλάσεως ἕως τῆς ἀναπλάσεως καί ἀπό τῆς ἀναπλάσεως ἕως τῆς συντελείας. Κάθε ἀνθρώπινη ψυχή μπορεῖ κάνοντας χρήση τοῦ θεόσδοτου αὐτεξουσίου νά ἐπιλέγει ἤ νά ἀπορρίπτει ὡς κατοικητήριό της τή δεσποτική καρδιά.

Ὡς παιδαγωγός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων μας ὁ Ιησοῦς βλέπουμε νά χορηγεῖ μέ ἰατρική τέχνη στή συγκεκριμένη ψυχή τά φάρμακα τῆς ἀθανασίας. Ἡ σωτήρια ἐπέμβασή του ἀρχίζει μέ τή φαινομενική ἀπαξίωση στό πρόσωπο τῆς Χαναναίας. Στήν ἐπιπλέον κραυγή της: «Κύριε, βοήθα με στή δυστυχία μου», ἐκεῖνος τῆς ἀπαντάει: «Δέν εἶναι σωστό νά πάρει κανείς τό ψωμί τῶν παιδιῶν καί νά τό ρίξει στά σκυλάκια».

Τό ἔνδυμα τῆς βασιλείας

Ἡ ταπείνωση στόν ἄνθρωπο εἶναι, ὅπως καλά γνωρίζουμε, ὑπερύψωση στή θέα τοῦ Θεοῦ καί ἀσφαλῶς ἀποτελεῖ τό καταλληλότερο ἔνδυμα γιά τήν εἴσοδο στόν νυμφώνα τοῦ Κυρίου. Ἄν θεωρήσουμε ὅτι ἡ Χαναναία γυμνή καί παγωμένη στό σκοτάδι τῆς εἰδωλολατρίας τό πρῶτο πού χρειάζεται εἶναι ἔνδυμα νά τή ζεστάνει, ὁ Κύριός μας ἀκούγοντας τήν ἀπάντησή της «Ναί, Κύριε, δέχομαι ὅτι εἶμαι σκυλάκι, διότι καί τά σκυλάκια τρώγουν ἀπό τά ψίχουλα πού πέφτουν ἀπό τό τραπέζι τῶν κυρίων τους», ἤδη τήν ἐνδύει μέ τό ἔνδυμα τῆς θερμουργοῦ ταπεινώσεως καί τήν εἰσάγει στή χαρά του, προσφέροντάς της συνάμα τό δῶρο τῆς πνευματικῆς ὑγείας τῆς θυγατέρας της.

Ἡ προσέγγιση τῆς Χαναναίας μακάρι νά γίνει καί δική μας στόν βηματισμό μας πρός τήν εὐλογημένη περίοδο τοῦ Τριωδίου. Ἄς ἀνοίξουμε τήν πνευματική μας ἱματιοθήκη καί ἄς ἀναζητήσουμε μέ προσευχή καί αὐτομεμψία τό κατάλληλο ἔνδυμα γιά νά εἰσέλθουμε στόν νυμφώνα τοῦ Κυρίου. 

Ἀρχιμ. Ἄ. Ἀ.



Δεν υπάρχουν σχόλια