Header Ads

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΑ φ.1682

«ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ 2020» 

ΗΜΕΡΑ ΧΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ ΜΕ ΔΙΑΝΟΜΗ 100.000€ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ ΣΕ 100 ΝΕΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ

Στον κατάμεστο Ι. Ναό του Γηροκομείου Ανδρών Κορίνθου υπό την επωνυμία: «ΤΟ ΕΡΓΟΝ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ» πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2020, η προγραμματισμένη ετήσια Εκδήλωση Οικονομικής Ενισχύσεως Φοιτητών-Φοιτητριών «ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ 2020» από την Ι. Μητρόπολη μας. Με την δέουσα και επιβαλλόμενη διακριτικότητα αλλά και με διάχυτη την χαρά και την ικανοποίηση στα βλέμματα όλων ολοκληρώθηκε κι εφέτος, με τη χάρη του Κυρίου, ο θεσμός αυτός, προσθέτοντας ένα ακόμη «λιθαράκι» στην ανακούφιση των εχόντων ανάγκη αδελφών μας, καθώς η παντοειδούς τρόπου βοήθεια των αναξιοπαθούντων, γενικά, αποτελεί την μέγιστη προτεραιότητα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου, μετά την σωτηρία των ψυχών των ανθρώπων. 

Η ημέρα ξεκίνησε με την καθιερωμένη προς τιμήν των Αγίων Αποστόλων και συνεργών του Απ. Παύλου, Ακύλα και Πρισκίλλης, προστατών του θεσμού της συζυγίας, Δισαρχιερατική Θ. Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου και συνιερουργούντος του Θεοφιλεστάτου Πρωτοσυγκέλλου της Ι. Μητροπόλεως μας Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου, πλαισιωμένων από πλήθος Κληρικών και των Διακόνων της Ι. Μητροπόλεώς μας. 


ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ 

Κατά την διάρκεια της Θ. Λειτουργίας ο σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος, τέλεσε την εις Πρεσβύτερον Χειροτονία του Διακόνου π. Βασιλείου Ευσταθιάδη, αποφοίτου της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αθηνών, εγγάμου και πατρός δύο τέκνων. Ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος, ομίλησε για τους εορταζομένους Αγίους Αποστόλους και για τον θεσμό της οικογένειας, τονίζοντας ότι η Εκκλησία μας πάντοτε ήταν και θα είναι αρωγός, βοηθώντας είτε υλικά είτε πνευματικά αυτόν τον θεσμό, που είναι το «κύτταρο» της Κοινωνίας μας. Απευθυνόμενος δε προς τον νέο Πρεσβύτερο της Ι. Μητροπόλεως μας του επεσήμανε την σπουδαιότητα του υπουργήματος ως και τις ευθύνες, που αναλαμβάνει, και του συνέστησε να ιερουργεί με φόβο Θεού, ώστε μέσα από τον προσωπικό του αγώνα και την αγάπη του για τον Σωτήρα Χριστό και την Εκκλησία Του να προσελκύει τους πιστούς στην ορθή λατρεία του Θεού. 

Στον επίλογό του ο Σεβ. Μητροπολίτης μας αναφέρθηκε στον προκάτοχο του κυρό Παντελεήμονα, ο οποίος είχε θεσπίσει τις «Προικοδοτήσεις», τον «πρόδρομο» των Υποτροφιών, τονίζοντας ότι εφέτος δόθηκαν 100 βιβλιάρια των 1.000€ για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές και φοιτήτριες της Ι. Μητροπόλεως μας, ενώ θα δοθούν ακόμα 60.000€ ως υποτροφία σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, που θα φοιτήσουν στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, τα μαθήματα του οποίου θα πραγματοποιούνται στις εγκαταστάσεις της Ι. Μητροπόλεως μας. 

Στην Θ. Λειτουργία παραβρέθησαν πλήθος Κληρικών και Πιστών, δημιουργώντας κυριολεκτικά το αδιαχώρητο στον Ι. Ναό, προσερχόμενοι απ’ όλη την Κορινθία για να προσευχηθούν και να λάβουν την ευλογία από το χαριτόβρυτο απότμημα του Ι. Λειψάνου του Αγίου Αποστόλου Ακύλα. 

Οι Υποτροφίες (με την μορφή τραπεζικών βιβλιαρίων) εδόθησαν στους Αρχιερατικούς Επιτρόπους της Ι. Μητροπόλεως μας και στην συνέχεια στους Εφημερίους, ώστε να καταλήξουν διακριτικά στα χέρια των νέων σπουδαστών.



ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ Ι. ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΛΙΝΙΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΕΓΧΡΕΩΝ κ. ΑΓΑΠΙΟ

Στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Γελινιατίκων Κορινθίας λειτούργησε και τέλεσε τα έννατα του Ιερέως Αλεξάνδρου Γκανά και το ετήσιο μνημόσυνο του μακαριστού Ανδρέα Καλύβα χθες Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2020, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, πλαισιούμενος από τον Αιδεσ. Πρωτ/ρο π. Θεόδωρο Κεραμίδα, τον Εφημέριο του Ι. Ναού Αιδεσ. π. Κωνσταντίνο Τσάτσαρη και τον Διάκονο π. Δημήτριο Μπαλλά. Ο Θεοφιλέστατος άγιος Πρωτοσύγκελλος ομίλησε στους παριστάμενους πιστούς αναλύοντας την Ευαγγελική περικοπή της Κυριακής του «Ασώτου», τονίζοντας ότι όλοι όσοι εκ των ανθρώπων είναι «δούλοι» της αμαρτίας είναι «νεκροί». Απομακρύνονται από τον Θεό γιατί πράττουν το θέλημά τους και όχι το θέλημα του Θεού, το οποίο φανερώνεται στο Ι. Ευαγγέλιο, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η μετάνοια και η επιστροφή στον Θεό είναι αυτά που θα ζωοποιήσουν και θα αναστήσουν τον «νεκρό» από την αμαρτία άνθρωπο. Ολοκληρώνοντας ο Θεοφιλέστατος, αφού μετέφερε τις ευχές και τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου, ευχήθηκε όλοι να αξιωθούν της ειλικρινούς μετανοίας, ώστε να αποκατασταθούν στην πρότερη δόξα! 

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.




Η ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΙΤΣΗ ΠΑΠΑΦΩΤΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΗΝ «ΚΡΟΚΙΔΕΙΟ» ΑΙΘΟΥΣΑ


Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2020, το απόγευμα στην «Κροκίδειο» Αίθουσα στην Κόρινθο η καθιερωμένη Κατηχητική Σύναξη πνευματικής οικοδομής της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου με το γενικό τίτλο: «Εις οικοδομήν του Σώματος του Χριστού». Προσκεκλημένη του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου η Παιδίατρος και Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μαργαρίτα Μπίτση – Παπαφωτίου, η οποία ανέπτυξε το θέμα: «Μητέρα, η έξυπνη καρδιά». 

Η καταξιωμένη, στην τοπική κοινωνία της Κορίνθου, Παιδίατρος ξεκίνησε την εμπεριστατωμένη ομιλία της προβάλλοντας, ως το απόλυτο πρότυπο μητέρας, φυσικά, την Παναγία μας. Επεξήγησε ότι η ταπείνωση και η αυτοπροσφορά της γυναίκας - μητέρας εδράζεται στον ψυχισμό και στον βιολογικό εξοπλισμό της σε επίπεδο ορμονών και νευροδιαβιβαστών, που αποτελούν δώρα του δωρεοδότη Δημιουργού μας. Η «έξυπνη καρδιά» της μάνας έχει την χάρη της εγρήγορσης, της γενναιοδωρίας της προσφοράς και της θυσίας. Κρατά στα χέρια της τη ζωή και ανατρέφει Θεοδόχους ανθρώπους. Το παντοδύναμο χάδι της και η αγκαλιά της διεισδύουν στο γονιδίωμα μας, με «μηχανισμούς επιγενετικής», όπως αποκαλύπτει η σύγχρονη έρευνα και προσφέρει ευρυχωρία, ασφάλεια, έμπνευση και μακροημέρευση. Τέλος, η «ευχή» της δρα ευεργετικά στη ζωή του παιδιού από την εμβρυακή ήδη ηλικία. 

Ο σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος συνεχάρη με θερμούς λόγους την Παιδίατρο κ. Μαργαρίτα Μπίτση - Παπαφωτίου για την θαυμάσια όσο και πρωτοποριακή ομιλία της. Κλείνοντας την πνευματική αυτή σύναξη επεσήμανε ότι μόνο οι λέξεις «μητέρα» και «μάνα» αρκούν για να μας βάλουν στο δρόμο της ζωής, γι’ αυτό η αναφορά τους αποτελεί τιμή σε όλες εκείνες τις μητέρες που δια βίου καταθέτουν σώμα και ψυχή στο έργο της Δημιουργίας και της Κοινωνίας. 

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ




23 Φεβρουαρίου 2020:

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ 

Τό βίωμα τής Έκκλησίας είναι έσχατολογικό. Από τή στιγμή πού ό Χριστός αναλήφθηκε στούς Ούρανούς, ή Εκκλησία δεν παύει νά περιμένει τήν επάνοδο του στόν κόσμο. Αύτή ή έσχατολογική προσδοκία έμφανίζεται με διάφορους τρόπους στούς πιστούς κάθε έποχής. 

«Σημείον άντιλεγόμενον» ό Χριστός 

«Αλλοι περιμένουν τόν Χριστό ώς εκείνον πού θά τούς άνταμείψει γιά τούς κόπους πού κατέβαλαν στόν κόσμο αύτό, πού θά τούς δικαιώσει γιά τή μαρτυρία πού κατέθεσαν ενώπιον τών ανθρώπων, γιά τήν πίστη, πού θά τούς αξιώσει νά ζήσουν αιώνια με χαρά καί εύτυχία. «Αλλοι περιμένουν τόν Χριστό ώς τόν τιμωρό τών άμαρτιών τών ανθρώπων, ώς εκείνον πού θά άποκαταστήσει τή θεία δικαιοσύνη στόν κόσμο καί πού θά κάνει νά διαγραφεί άπό τόν όρίζοντα κάθε έννοια αδικίας καί κακίας. «Αλλοι, τέλος, περιμένουν τόν Χριστό ώς τόν αγαπημένο, αύτόν πού θά σβήσει άπό τόν κόσμο τήν κατάσταση τοϋ χωρισμού τών ανθρώπων άπό εκείνον καί θά καταστήσει τήν οικουμένη μιά διαρκή κοινωνία θεού καί ανθρώπων, χωρίς τόν φραγμό τής άμαρτίας νά στέκεται ανάμεσα στόν Δημιουργό καί τή δημιουργία. 

Υπάρχουν όμως κι εκείνοι οι όποιοι δεν τόν περιμένουν, είχε γιατί δέν πιστεύουν σ’ αύτόν, εϊτε γιατί δέν θέλουν νά ξαναέρθει, επειδή διαβλέπουν ότι ή ζωή τους δέν έχει καμία σχέση μέ τίς έντολές του. Υπάρχουν κι εκείνοι οι όποιοι τόν πολέμησαν καί τόν πολεμούν καί πού ό έρχομός του θά άποτελέσει τή συντριβή τους. «Ολες αύτές οι κατηγορίες τών ανθρώπων επιλέγουν ή τήν αδιαφορία ή τόν φόβο ή τήν άπιστία έναντί του. θά προτιμοϋσαν νά μήν υπάρχει ή νά μήν ξανάρθει. 

Ή άπάντηση στόν θάνατο 

Αύτή ή έστατολογική προσδοκία, ή οποία άποτυπώνεται στό Σύμβολο της Πίστεως μέ τή φράση «Προσδοκώ άνάστασιν νεκρών καί ζωήν τοϋ μέλλοντος αϊώνος», αποτελεί πρόκληση γιά όλους, εϊτε πιστεύουν εϊτε όχι. Κι αυτό διότι δίνει τήν οριστική απάντηση στό υπαρξιακό αίνιγμα τοϋ θανάτου. Χωρίς τήν ανάσταση τών νεκρών, πού ή Εκκλησία μας τήν θεωρεί αδιάσπαστη μέ τή Δευτέρα Παρουσία, ό άνθρωπος θά νικιέται συνεχώς άπό τόν χρόνο καί τόν θάνατο. Έπομένως, έάν πιστεύουμε στον Χριστό, τότε δέν μπορούμε παρά νά προσδοκούμε τόν Δεύτερο Ερχομό του. «Αν δέν πιστεύουμε στον Χριστό, ό θάνατος είναι τό τέρμα μας καί, έπομένως, ό,τι κι άν κάνουμε στην ουσία θά είναι μάταιο, άφοΰ δέν θά έχει προοπτική αίωνιότητας. θά είναι αρκετό ϊσως γιά νά μάς κάνει νά περάσουμε καλά στό «νΰν», άλλα δέν θά έχει «άεί καί είς τούς αίώνας τών αιώνων». 

Τό κριτήριο τής άγάπης 

Ή ανατροπή πού κήρυξε ό Χριστός έγκειται στό ότι οι άνθρωποι θά κριθοϋμε μέ μοναδικό γνώμονα τήν αγάπη. Πόσο είδαμε στόν αδελφό μας τό πρόσωπο Του. Όλα όσα φαίνονται ώς καθήκοντα τοϋ πιστοϋ ανθρώπου, ό Χριστός, μέ επαναστατικό λόγο, τά αφήνει στην άκρη. «Αν δέν αγαπούμε, όσο τυπικοί κι άν ήμασταν στή ζωή μας σε σχέση μέ τά όσα ορίζονται στην Εκκλησία, ή πορεία μας είναι «είς κόλασιν αίώνιον». 

Κι έδώ αξίζει νά προβληματιστούμε. Όλα όσα ζητά ή Εκκλησία νά τηρούμε, στην πράξη αποτελούν τρόπους γιά νά μάθουμε νά αγαπούμε καί νά παλεύουμε μέ κάθε τί πού μάς χωρίζει άπό τήν αγάπη του Χριστού. Τά μυστήρια, ή ελεημοσύνη, ή άσκηση, ή νηστεία, ή μετάνοια, ό έκκλησιασμός, ό πόλεμος κατά των λογισμών είναι μέθοδοι πού οδηγούν στην παιδεία τής άγάπης. Είναι τρόποι με τούς όποίους μαθαίνουμε νά παραιτούμαστε άπό τόν εγωκεντρισμό μας καί νά αφήνουμε τά μάτια μας νά ανοίξουν γιά νά συναντήσουν τόν άλλο. Άν γίνουν αύτοσκοπός, θά πάθουμε ό,τι θά πάθουν εκείνοι πού, όντας έξ ευωνύμων, διαμαρτύρονται ότι δεν γνώρισαν τόν Χριστό. Ίσως τήρησαν τά τυπικά. «Ομως ή καρδιά τους δεν οδηγήθηκε στην πορεία τής άγάπης, γιατί τά τυπικά έγιναν αύτοσκοπός στή ζωή τους καί τρόπος φαρισαϊκής δικαίωσης. Ή αγάπη πρός τόν Χριστό δεν είναι θεωρία. Είναι άγώνας ζωης! Κι άς μή λησμονούμε ότι ζούμε μόνο μία φορά! 

π. θ. Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια