Header Ads

Κυριακὴ ΣΤ΄ Λουκᾶ – Εὐαγγελικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 26 Ὀκτωβρίου 2025 (Φ. 1959)

 



20 Οκτωβρίου, 2025

Εαγγελικ νάγνωσμα Κυριακς 26 κτωβρίου 2025, ΣΤ΄ Λουκ (Λουκ. η΄ 27-39)

Τ καιρ κείν, λθόντι τ ᾿Ιη­σο ες τν χώραν τν Γα­δα­­­­ρηνν, πήντησεν ατ ­νήρ τις κ τς πόλεως, ς εχε δαιμόνια κ χρόνων κανν, κα μάτιον οκ νε­διδύσκετο κα ν οκί οκ μενεν, λλ᾿ ν τος μνήμασιν. δν δ τν ᾿Ιησον κα νακράξας προσέπεσεν ατ κα φων μεγάλ επε· τί μο κα σοί, ᾿Ιησο, υἱὲ το Θεο το ψίστου; δέομαί σου, μή με βασανίσς. παρήγγειλε γρ τ πνεύματι τ καθάρτ ξελθεν π το νθρώπου. πολλος γρ χρόνοις συνηρπάκει ατόν, κα δεσμετο λύσεσι κα πέδαις φυ­λασσόμενος, κα διαρρήσσων τ δεσμ λαύνετο π το δαίμονος ες τς ρήμους. πηρώτησε δ ατν ᾿Ιησος λέγων· τί σοί στιν νομα; δ επε· λεγεών· τι δαιμόνια πολλ εσλθεν ες ατόν· κα παρεκάλει ατν να μ πιτάξ α­τος ες τν βυσσον πελθεν. ν δ ­κε γέλη χοίρων κανν βοσκομένων ν τ ρει· κα παρεκάλουν ατν να πιτρέψ ατος ες κείνους εσελθεν· κα πέτρεψεν ατος. ξελθόντα δ τ δαιμόνια π το νθρώπου εσλθον ες τος χοίρους, κα ρμησεν γέλη κατ το κρημνο ες τν λίμνην κα πεπνίγη. δόντες δ ο βόσκοντες τ γεγενημένον φυγον, κα πήγγειλαν ες τν πόλιν κα ες τος γρούς. ξλθον δ δεν τ γεγονός, κα λθον πρς τν ᾿Ιησον κα ερον καθήμενον τν νθρωπον, φ᾿ ο τ δαιμόνια ξεληλύθει, ματισμένον κα σωφρονοντα παρ τος πόδας το ᾿Ιησο, κα φοβήθησαν. πήγγειλαν δ ατος ο δόντες πς σώθη δαιμονισθείς. κα ρώτησαν ατν παν τ πλθος τς περιχώρου τν Γαδαρηνν πελθεν π᾿ ατν, τι φόβ μεγάλ συνείχοντο. ατς δ μβς ες τ πλοον πέστρεψεν. δέετο δ ατο νήρ, φ᾿ ο ξελη­­λύ­θει τ δαιμόνια, εναι σν ατ· πέλυ­σε δ ατν ᾿Ιησος λέγων· πόστρεφε ες τν οκόν σου κα διηγο σα ποίησέ σοι Θεός. κα πλθε καθ᾿ λην τν πό­λιν κηρύσσων σα ποίησεν ατ ᾿Ιησος.

 

ΣΚΕΨΕΙΣ – ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

1. νίσχυρος διάβολος

Τν κακία κα τ μοχθηρία το διαβόλου μς περιγράφει τ ερ Εαγγέλιο τς σημερινς Κυριακς. Μόλις Κύριος φθασε στ χώρα τν Γαδαρηνν, τν συνάντησε νας δυστυχισμένος νθρωπος, κυριευμένος γι πολλ χρόνια π δαιμόνια. Ο δαίμονες τν καναν ν μ φορε ροχα, ν μ μένει σ σπίτι, λλ στ μνήματα. Ο κάτοικοι τς περιοχς τν δεναν μ λυσίδες στ χέρια κα στ πόδια γι ν μν κάνει κακό, λλ ατς σπαζε τ δεσμ κα συρόταν π τος δαίμονες στς ρήμους. Βλέποντας τώρα τν ησο Χριστ κραύγασε δυνατά, πεσε στ πόδια του κα μ δυνατ φων επε: «Ποιά σχέση πάρχει νάμεσα σ᾿ μένα κα σ᾿ σένα, ησο, Υἱὲ το ψίστου; Σ παρακαλ, μ μ βασανίσεις».

κε κοντά, στ βουνό, βοσκε να κοπάδι πολλν χοίρων. Ο δαίμονες λοιπν παρακάλεσαν τν Κύριο «να πιτρέψ ατος ες κείνους εσελθεν»· ν τος πιτρέψει δηλαδ ν εσέλθουν στος χοίρους κα ν μν τος στείλει στ σκοτάδι τς βύσσου. Κύριος δωσε τν δεια, διότι κτροφ χοίρων ταν παγορευμένη γι τος βραίους. Τότε λοιπν συνέβη κάτι τρομακτικό. Τ κοπάδι τρεξε μ μανία στν γκρεμό, πεσε στ λίμνη κα πνίγηκε. Τρομα­γμένοι ο βοσκο τρεξαν ν ναγγείλουν τ φοβερ γεγονς στος κατοίκους τς περιοχς.

π τς κεσίες τν δαιμόνων πρς τν Χριστ κα τς παρακλήσεις τους ν μν τος στείλει στν βυσσο, λλ ν τος δώσει τν δεια ν εσέλθουν στος χοίρους, κατανοομε τι χωρς τ συγκατάθεση κα τν δεια το Κυ­ρίου ο δαίμονες δν χουν τ δύναμη ν κάνουν τίποτα πολύτως. Οτε τ λογα ζα δν μπορον π μόνοι τους ν βλάψουν. Πολ περισσότερο δν χουν ξουσία πέναντι στν νθρωπο. διαιτέρως μάλιστα τν πιστό, ποος εναι νεργ μέλος τς κκλησίας, χει λάβει τ γιο Βάπτισμα, τ γιο Χρσμα, ξομολογεται, μεταλαμβάνει κα χει μέσα του τν διο τν Θεό. «Μείζων στν ν μν ν τ κόσμ» (Α΄ ω. δ΄ 4), τονίζει ερς εαγγελιστς ωάννης. Θεός, δηλαδή, ποος εναι μέσα σας, εναι μεγαλύτερος κα δυνατότερος π τν διάβολο, πο νεργε μέσα στν κόσμο τν πομακρυσμένων π τν Θε νθρώπων. ς μ φοβόμα­στε συνεπς τν διάβολο, λλ ς ­πιδιώκουμε ν χουμε τν Θε «ν μν».

2. μεγάλη λλαγ

Ο κάτοικοι τς γύρω περιοχς κατέφθασαν ναστατωμένοι κα μ κπληξη ντίκρισαν τν πρώην δαιμονισμένο «ματισμένον κα σωφρονοντα παρ τος πόδας το ησο»· ν κάθεται, δηλαδή, κοντ στ πόδια το Κυρίου κα ν εναι ντυμένος μ ροχα κα σωφρονισμένος. λους τότε τος κυρίευσε φόβος. Πράγματι, νθρωπος ατς πο λλοτε τρεχε ρμητικά, πο περιφερόταν χωρς νδύματα, τώρα βρίσκεται «ματισμένος» κοντ στ πόδια το Κυρίου, ν ργότερα σπεύδει ν τος διηγηθε τ μεγάλο θαμα πο το κανε Χριστός. λλαγ εναι πραγματικ ντυπωσιακή. Βρίσκεται πλέον σ κοινωνία μ τν Θε κα μ τος δελφούς του!

Ατ εναι να π τ ναρίθμητα παραδείγματα νθρώπων μέσα στν στορία, πο πιβεβαιώνουν τι νθρωπος λλάζει λοκληρωτικά, ταν γνωρίσει τν Χριστό. σωτερικ λλοίωση ποτυπώνεται στν ξωτερική του συμ­περιφορά· στ βλέμμα, στ λόγια, στν νδυμασία. π γριος, γωνίζεται ν γίνει γιος· π λύκος ρνάκι. δηγε τ βήματά του στν Καλ Ποιμένα· στν ερ να κα σ τόπους πνευματικν συν­άξεων. κετεύει δ τν Κύριο ν μείνει γι πάντα μαζί Του. Ατ τν πνευματικ μεταστροφ πο χαρίζει νωση μ τν Χριστό, ς τ χαρίσει κα σ᾿ μς Κύριος.

3. νεπιθύμητος

Θ περίμενε κανες τώρα ο Γαδαρηνο ν μετανοήσουν, ν κφράσουν τν εγνωμοσύνη τους στν Χριστό, ν Τν παρακαλέσουν νά μείνει μαζί τους. Συνέβη μως κριβς τ ντίθετο. Τν παρακάλεσαν ν φύγει π τ μέρη τους. Φοβήθηκαν σως μήπως χάσουν κα κενοι τς περιουσίες τους. τσι Κύριος νέβηκε στ πλοο κα πέστρεψε στν Καπερναούμ.

Πόσο θλιβερ εναι ν πάρχουν νθρωποι εεργετημένοι π τν Θεάνθρωπο, ο ποοι μως θεωρον τι παρουσία του τος βλάπτει, τ Εαγγέλιό του τος ζημιώνει, διότι λέγχει τς πράξεις τους κα τς μαρτωλς πιδιώξεις τους. τσι τελικ διώχνουν τν Χριστ π τ ζωή τους κα πιλέγουν ν κτρέφουν τος χοίρους τν παθν. λλ κα σήμερα, δυστυχς, εναι νεπιθύμητος Κύριος. Κάποτε κα π μς τος Χριστιανούς, πο Τν θέλουμε βέβαια στ ζωή μας, χωρς μως ν Το πιτρέπουμε ν λέγχει τ πάθη μας.

ς εμαστε λοιπν πρόθυμοι ν πο­βληθομε σ ποιαδήποτε θυσία, προκειμένου ν κρατήσουμε κον­τά μας τν Κύριο. ν χουμε νοικο τς καρδις μας κενον, θ πολαμβάνουμε κάθε γαθό, λικ κα πνευματικό, πως μς βεβαιώνει προφήτης Δαβίδ: «ο κζητοντες τν Κύριον οκ λαττω­θήσονται παντς γαθο» (Ψαλ. λγ΄ [33] 11).

 

Δεν υπάρχουν σχόλια