Header Ads

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ (Φ. 1956)

 

Η κατάθεση Σημανδράκου επιβεβαίωσε πως δεν υπήρξε ποτέ πολιτική παρέμβαση στο έργο του

Η κατάθεση του Ευάγγελου Σημανδράκου στην εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ «επιβεβαίωσε πως δεν υπήρξε ποτέ πολιτική παρέμβαση στο έργο του, είτε από τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης με τους οποίους συνεργάστηκε, είτε από το Μέγαρο Μαξίμου», υποστηρίζουν πηγές της Νέας Δημοκρατίας.

Σημειώνουν επίσης ότι ο πρώην πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ κατέθεσε με κατηγορηματικό τρόπο, ότι στην «αλυσίδα» μεταξύ κτηνιατρικών υπηρεσιών των περιφερειών και κτηνοτρόφων, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για πολιτική παρέμβαση, ενώ απάντησε με σαφήνεια ότι δεν ασκήθηκε καμία πίεση από κανέναν για τα ΑΦΜ και την πληρωμή τους.

Καλούν έτσι τα κόμματα της αντιπολίτευσης να «μην βιάζονται να βγάζουν συμπεράσματα, όταν μάλιστα σήμερα αποκαλύφθηκε ότι την ευθύνη καταγραφής του αριθμού των ζώων την είχε εκχωρήσει στις Περιφέρειες από το 2011 η τότε υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μιλένα Αποστολάκη, σημερινό μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής»

Καταλήγοντας, υπενθυμίζουν πως ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ. Χνάρης, «ως αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς τομέα είχε την συγκεκριμένη ευθύνη, που τώρα ο ίδιος αποποιείται».

 

 



Τέσσερις άξονες για την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους και την προστασία των δανειοληπτών

Η Μιλένα Αποστολάκη τόνισε ότι η τεκμηριωμένη αντιπολίτευση που ασκεί το ΠΑΣΟΚ δεν πέφτει στο κενό, αλλά αφήνει συγκεκριμένο αποτύπωμα, πχ οι μειώσεις σε χρεώσεις των τραπεζών

Το ιδιωτικό χρέος είναι δίδυμος αδελφός της ακρίβειας, περιορίζοντας το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και απειλώντας τη βιωσιμότητα επιχειρήσεων.Με την πρότασή μας δίνεται ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που σήμερα ασφυκτιούν από την πίεση της αυθαιρεσίας και της αδιαλλαξίας τραπεζών, funds και servicers», ανέφεραν η Μιλένα Αποστολάκη, αρμόδια του ΚΤΕ για τον τραπεζικό τομέα, ο Δ. Σπυράκος, γραμματέας του Τομέα Ιδιωτικού Χρέους στο ΠΑΣΟΚ και ο Δημήτρης Αναστόπουλος, αν. γραμματέας Ιδιωτικού Χρέους παρουσιάζοντας την τροπολογία για τη ευμενέστερη διαχείρισή του, που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η πρόταση περιλαμβάνει 4 άξονες:

  1. Την προστασία δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο, εισάγοντας μια δίκαιη κατανομή του συναλλαγματικού κινδύνου μεταξύ τραπεζών και οφειλετών, καθώς αναλαμβάνεται κατά τα δύο τρίτα από τον πιστωτή και κατά το ένα τρίτο από τον οφειλέτη. Με βάση την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, προβλέπεται αναδρομικός επανυπολογισμός των οφειλών με ευνοϊκότερη ισοτιμία και διασφαλίζεται ότι οι ρυθμίσεις καλύπτουν και συμβάσεις που έχουν καταγγελθεί ή μετατραπεί σε ευρώ.
  2. Την αναβάθμιση του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών με την καθιέρωση της υποχρεωτικής συμμετοχής των πιστωτών στη διαδικασία και μία σειρά αλλαγών που θα διευκολύνουν την παραγωγή ρεαλιστικών προτάσεων. Ενισχύεται ο Κώδικας Δεοντολογίας και καθιερώνεται η υποχρέωση αιτιολογημένης απόρριψης των προτάσεων των οφειλετών. Συγκροτούνται, ακόμα, Επιτροπές Διευθέτησης Οφειλών για τη διασφάλιση βιώσιμων ρυθμίσεων, ενώ θεσπίζονται κυρώσεις σε περιπτώσεις παραβίασης υποχρεώσεων από τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης.
  3. Την υποχρέωση των εταιρειών διαχείρισης να τηρούν καταστήματα ή να συνεργάζονται με καταστήματα τραπεζών σε κάθε περιφερειακή ενότητα, στα οποία θα μπορεί να απευθυνθεί ο οφειλέτης για να εξυπηρετηθεί για τα ζητήματα που συνδέονται με την οφειλή του, και την συνακόλουθη υποχρέωσή τους να τηρούν αρχείο με τον πλήρη φάκελο της υπόθεσης, να παρέχουν αναλυτική ενημέρωση για το ιστορικό της οφειλής αλλά και των προτάσεων ρύθμισης. Αντιμετωπίζονται καταχρηστικές και αθέμιτες πρακτικές των εταιρειών διαχείρισης στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.
  4.  Τη διασφάλιση της διαφάνειας στις τραπεζικές συναλλαγές με την κατάργηση καταχρηστικών και αδιαφανών χρεώσεων σε βασικές τραπεζικές υπηρεσίες. Διασφαλίζεται η πρόσβαση των καταναλωτών στις τραπεζικές υπηρεσίες, αντιμετωπίζονται τα φαινόμενα των υπέρογκων χρεώσεων στις διατραπεζικές συναλλαγές σε καταστήματα, έτσι ώστε να πληρώνουν στο κατάστημα το ίδιο ποσό με τις διαδικτυακές συναλλαγές, προσαυξημένο μόνο με το πραγματικό κόστος εξυπηρέτησης. Οι τράπεζες, τέλος, πρέπει να εξηγούν για κάθε χρέωση αν πρόκειται για πραγματικό λειτουργικό κόστος ή αμοιβή υπηρεσίας, ώστε να ελέγχεται η νομιμότητα και το εύλογο ύψος.

 

 

 

Στ. Καλπάκης: «Όχι στο 13ωρο εργασίας. Αύξηση μισθών με Συλλογικές Συμβάσεις»

 

Σημεία από τη συνέντευξη του Γραμματέα της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Στέργιου Καλπάκη, στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Σήμερα» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο

Η σημερινή απεργία γίνεται επειδή έρχεται ένα νομοσχέδιο που φέρνει το 13ωρο. Ηκ. Κεραμέως λέει ότι ο εργαζόμενος θα μπορεί να διαπραγματευθεί το 13ωρο με τον εργοδότη του.Το ίδιο ισχυριζόταν και ο κ. Χατζηδάκης όταν κατήργησε το 8ωρο, το ίδιο ισχυριζόταν και ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Η απάντηση που προτείνουμε για να αυξηθούν οι μισθοί είναι αυτό που ισχύει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση: Συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Στην Ελλάδα οι συλλογικές συμβάσεις είναι στο 20%, στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο μέσος όρος είναι 60%. Πρέπει να πάει πολύ παραπάνω, στο 80%.

Οι Έλληνες είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό εργαζομένων με πάνω από 48 ώρες εργασίας τη βδομάδα, αυτό σημαίνει δεκάωρο. Την ίδια ώρα είναι πρώτοι στις ακάλυπτες υγειονομικές ανάγκες και δεν μπορούν να πάνε στο σούπερ μάρκετ. Γιατί μπορεί να λέμε ότι έχουν αυξηθεί οι μισθοί, αλλά με αυτό τον πληθωρισμό δεν μπορούν να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες. Υπάρχει αδικία στην κατανομή του πλούτου που παράγεται στη χώρα.

Το 2025 οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο μοιράζουν 5,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε μερίσματα, ρεκόρ από το 2007. Αυτό είναι ο πληθωρισμός, είναι τα υπερκέρδη. Η φορολογία στα μερίσματα είναι μόλις 5% οριζόντια. Πρέπει να μπουν στην κλίμακα των φυσικών προσώπων, όπως πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη ΔΕΘ, είναι ένα μέτρο που αφορά τους πολύ πλούσιους. 1,9 δισεκατομμύρια θα εισπράξει το κράτος. Με αυτά που θα εισπράξει από τους πλούσιους, γιατί να μην μειώσει, με τα ίδια λεφτά, τον ΦΠΑ που αφορά τα χαμηλά στρώματα; Το κόστος της μείωσης θα είναι 1,8 δισεκατομμύρια, όσα θα εισπράξει από τους πλούσιους, γιατί μας λένε “πού θα βρείτε τα λεφτά;”. Ορίστε, δύο διαφορετικές πολιτικές. Η Νέα Δημοκρατία κάνει το ένα, εμείς θα κάνουμε το άλλο.

  



Ζωή Κωνσταντοπούλου: Όχι μία, αλλά δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις της Προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας για την ευλογιά των αιγοπροβάτων και τη σφαγή 300.000 ζώων

 

Συζητηθηκαν οι Επίκαιρες Ερωτήσεις που κατέθεσε  η Πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου, με τις οποίες φέρνει τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστα Τσιάρα στη Βουλή να δώσει εξηγήσεις για την αδράνεια και την έλλειψη μέτρων πρόληψης και προστασίας απέναντι στην ευλογιά που καταστρέφει την ελληνική κτηνοτροφία, προκαλώντας μαζικές, βίαιες, απώλειες ζωικού κεφαλαίου και ανυπολόγιστη οικονομική ζημιά στους κτηνοτρόφους.

Με την 1η Επίκαιρη Ερώτηση, που κατατέθηκε, η Ζωή Κωνσταντοπούλου καλεί τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης να απαντήσει:

1. Ποια μέτρα έλαβε το Υπουργείο για την πρόληψη, αποτροπή και περιορισμό της νόσου της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, κρούσματα της οποίας είχαν ανακοινωθεί στην γειτονική Τουρκία από το 2023; Ποια άμεσα μέτρα στήριξης προβλέφθηκαν για τους κτηνοτρόφους που έχουν μείνει χωρίς δουλειά και χωρίς εισόδημα;

2. Έγιναν τα ελάχιστα, πριν τις θανατώσεις, για να εξετασθεί αν μπορούν να διασωθούν όλα αυτά τα ζώα;

Η παράμετρος της διάσωσης των ζώων πώς συνεκτιμήθηκε και πώς ιεραρχήθηκε;

Με τη 2η Επίκαιρη Ερώτηση, η Πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας εστιάζει στη μη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών εργαλείων στήριξης και ζητά εξηγήσεις για την καθυστέρηση ενεργοποίησης του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης, παρά τις σχετικές συστάσεις των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα επανειλημμένα αιτήματα των κτηνοτρόφων.

Η Ζωή θέτει στον κ. Τσιάρα ευθεώς το ερώτημα, αν αυτή η ολιγωρία από πλευράς του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σχετίζεται με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Συγκεκριμένα, η Ζωή ρωτά:

1. Ποια η αιτία μη υποβολής αιτήματος προς αξιοποίηση διαθέσιμων, Ευρωπαϊκών διαδικασιών στήριξης, για την αντιμετώπιση της νόσου της Ευλογιάς, παρά τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα αιτήματα των Ελλήνων κτηνοτρόφων;

2.  Σχετίζεται με τον αριθμό δηλωθέντων αιγοπροβάτων και τον ενδεχόμενο κίνδυνο για νέες αποκαλύψεις, γύρω από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ;

Η Πλεύση Ελευθερίας βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των Ελλήνων και Ελληνίδων κτηνοτρόφων, απαιτώντας λογοδοσία από πλευράς της Κυβέρνησης, για την εγκατάλειψή τους, την καταστροφή των κοπαδιών τους και τη βίαιη θανάτωση εκατοντάδων χιλιάδων ζώων.

 

 

 

 Για τον αντιδραστικό κανονισμό γενικευμένου φακελώματος της ΕΕ (Chat control)

Τη μαζική παρακολούθηση και τη λογοκρισία που προωθείται μέσω του προτεινόμενου κανονισμού CSAM (Child Sexual Abuse Material) της ΕΕ, γνωστού και ως «Chat control» με πρόσχημα την προστασία των παιδιών, αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση που κατέθεσαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι ευρωβουλευτές του Κόμματος, Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.

Ο προτεινόμενος κανονισμός, στο πλαίσιο της οδηγίας για τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών και του αντίστοιχου υλικού στο διαδίκτυο, ουσιαστικά προωθεί τη μαζική παρακολούθηση, συλλογή, συγκέντρωση και επεξεργασία δεδομένων, τη λογοκρισία και το φακέλωμα με πρόσχημα την προστασία των παιδιών. Για μια ακόμα φορά, σοβαρότατα και ειδεχθή φαινόμενα αξιοποιούνται για να προωθηθούν νέα αντιδραστικά μέτρα και να αποσπαστεί η λαϊκή συναίνεση σε αυτά.

Η ΕΕ επιδιώκει με αυτό τον κανονισμό να προχωρούν εύκολα, γρήγορα και «προληπτικά» σε όλους, μέτρα παρακολούθησης (πχ. επισυνδέσεις, πρόσβαση σε εικόνες, βίντεο, κείμενο, συνδέσμους, μεταδεδομένα, ακόμη και στις λεγόμενες «κρυπτογραφημένες πλατφόρμες» - whatsapp, viber, signal κα) που πριν απαιτούσαν είτε ορισμένες διαδικασίες έγκρισης, όπως εισαγγελική παραγγελία και αιτιολόγηση, ακόμη και αν αυτή σκόπιμα ήταν «λάστιχο» («εθνική ασφάλεια», πρόληψη βίαιων εγκλημάτων, «τρομοκρατίας» κλπ) , ή τη χρήση «παράνομων» κατασκοπευτικών λογισμικών τύπου Predator, Pegasus, όπως έχει αποδειχθεί.

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ από την πρώτη συζήτηση και ψηφοφορία το 2021 είχε καταψηφίσει τον κανονισμό. Ο κανονισμός μεταφέρει την ευθύνη για τον εντοπισμό περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών στο διαδίκτυο και την προστασία τους, στους παρόχους υπηρεσιών, δηλαδή στους μεγάλους ομίλους τηλεπικοινωνιών. Με δυο λόγια «βάζει το λύκο να φυλάει τα πρόβατα», αφού ως γνωστόν προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους οι όμιλοι των ψηφιακών μέσων και πλατφορμών δε διστάζουν να φιλοξενούν και να διαδίδουν ακόμη και τις πιο αρρωστημένες πλευρές που γεννάει η σήψη του καπιταλιστικού συστήματος, όπως πχ διακίνηση πορνογραφικού υλικού.

Ταυτόχρονα ο έλεγχος της διάδοσης δήθεν «κακοποιητικού περιεχομένου», με αυτοματοποιημένες διαδικασίες Τεχνητής Νοημοσύνης εγείρει σοβαρά ζητήματα «παρερμηνειών». Την ίδια ώρα απουσιάζει η οργανωμένη κρατική εξειδικευμένη στήριξη με σύγχρονες υποδομές και υπηρεσίες πρόληψης και προστασίας των παιδιών, ενώ επιταχύνεται η εμπορευματοποίησή τους.

Με βάση τα παραπάνω οι ευρωβουλευτές του Κόμματος υπέβαλαν τα εξής ερωτήματα:

«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο γεγονός ότι:

- με πρόσχημα την προστασία των παιδιών από την σεξουαλική και κάθε είδους κακοποίηση και τη διάδοση κακοποιητικού υλικού, δρομολογείται η συλλογή, συγκέντρωση, επεξεργασία, και καταγραφή περιεχομένου συνομιλιών κάθε χρήστη απευθείας μέσα στις συσκευές τους;

- αυτή η επικίνδυνη εξέλιξη καταργεί την όποια ιδιωτικότητα στις τηλεπικοινωνίες και προωθεί το προληπτικό φακέλωμα των πάντων, την απαράδεκτη καταστολή και περιστολή της ελευθερίας έκφρασης και διασφάλισης του απόρρητου των τηλεπικοινωνιών, κάνοντας πράξη τους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων αλλά και των κρατών όπως και των συμμαχιών τους, για άμεση πρόσβαση σε δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών;

- σε τελική ανάλυση ο εν λόγω κανονισμός δεν προστατεύει τα παιδιά από την κακοποίηση κάθε μορφής, αλλά ανοίγει το δρόμο σε νέους μεγάλους κινδύνους και για τα ίδια και για τα δικαιώματα των χρηστών με κριτήριο τα κέρδη των ομίλων ενώ οι αρμόδιες υποδομές και υπηρεσίες, -συμπεριλαμβανομένων των σχολικών- για την προστασία του παιδιού έχουν δραματικά συρρικνωθεί, απαξιωθεί κι οι περισσότερες είναι εμπορευματοποιημένες-ιδιωτικές, συνεπώς απρόσιτες στα παιδιά και στους γονείς τους;».

 

 

 

Η ΝΙΚΗ ξεσκεπάζει το θέατρο της Εξεταστικής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ – «Η εγκληματική οργάνωση δεν ξεπλένεται με δήθεν δημοκρατικά «κόλπα»

Η διαδικασία διερεύνησης από την Εξεταστική Επιτροπή για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ εξελίσσεται, όπως αναμενόταν, σε κακή θεατρική παράσταση. Η Κυβέρνηση ενεργεί ακριβώς όπως είχε προβλέψει η ΝΙΚΗ, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της Εξεταστικής Επιτροπής. Αυθαιρετεί με πρόσχημα την δημοκρατία.

Σε κάθε αίτημα της αντιπολίτευσης για κλήτευση μαρτύρων που θα ρίξουν φως στην υπόθεση, γεγονός το οποίο η κυβερνητική πλευρά στην Επιτροπή επιθυμεί να κουκουλώσει, όπως συνηθίζει, η απάντηση είναι αρνητική και παραπέμπει το θέμα σε ψηφοφορία, με το αποτέλεσμα δεδομένο, καθώς έχει την πλειοψηφία στην Επιτροπή.

Με δεδομένη την κατάσταση, η ΝΙΚΗ ζητά από την Κυβέρνηση:

Ο κατάλογος των μαρτύρων να μείνει ανοικτός. Από την πρώτη μέρα των μαρτυρικών καταθέσεων προέκυψαν κρίσιμες αναφορές σε πρόσωπα, η κλήση των οποίων δεν έγινε δεκτή από την πλειοψηφία. Η διαδικασία αυτή στερεί από τα μέλη της Επιτροπής το δικαίωμα να σχηματίσουν ολοκληρωμένη γνώμη για τους μηχανισμούς και τους τρόπους με τους οποίους η Κυβέρνηση αξιοποιούσε τα κονδύλια του Οργανισμού κατά το εκλογικό συμφέρον της.

Την διενέργεια κατ’ αντιπαράσταση εξέτασης μαρτύρων, όταν αυτό είναι αναγκαίο, όπως έχει προκύψει μέχρι σήμερα. Οι αναφορές του πρώην προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ Ν. Σαλάτα για τον ρόλο που διαδραμάτισε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γεώργιος Μυλωνάκης στην αποπομπή του πρώτου από τον Οργανισμό, εύλογα θα έπρεπε να οδηγήσει σε κατ’ αντιπαράσταση εξέταση αυτών των δύο μαρτύρων.

Την άμεση κλήτευση, για να καταθέσει ως μάρτυρας στην Επιτροπή, του κ. Μυλωνάκη, ο οποίος ήδη υπεδείχθη από μάρτυρες ότι είχε εκτελεστικό ρόλο σε κυβερνητικές αποφάσεις που αφορούσαν τον Οργανισμό.

Την τάχιστη και απ’ ευθείας προς την Επιτροπή αποστολή των αιτούμενων πληροφοριών και εγγράφων από τα αρμόδια υπουργεία για τους εμπλεκόμενους φορείς του Δημοσίου τομέα και τα λοιπά εμπλεκόμενα πρόσωπα. Η Κυβέρνηση σκόπιμα καθυστερεί, προκειμένου να χαθεί το momentum κάθε εξεταζόμενου θέματος.

Είναι φανερό ότι οι ευθύνες για το τεράστιο σκάνδαλο που ζημιώνει την Πατρίδα μας δεν περιορίζονται μόνο στα πρόσωπα των Μ. Βορίδη και Λ. Αυγενάκη. Η κυβερνητική τακτική, με πρόσχημα την πλειοψηφία, περιορίζει το πεδίο της εξέτασης σε δύο μόνο πολιτικά πρόσωπα, ενώ όλοι οι άλλοι «καθαρίζονται».

Η ΝΙΚΗ τονίζει:

Η Εγκληματική Οργάνωση που έστησε τον μηχανισμό πληρωμών στον ΟΠΕΚΕΠΕ δεν ξεπλένεται με δήθεν δημοκρατικά «κόλπα». Η αλήθεια θα λάμψει, όσο και εάν η Κυβέρνηση θα μετέλθει και σε αυτή την περίπτωση την μέθοδο του μπαζώματος.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια