ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ (Φ. 1940)
Χρίστος Δήμας: «Υλοποιούμε παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό» -Τι είπε για τα Τέμπη και το πόρισμα Καρώνη
Για το πόρισμα Καρώνη, τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, την τροπολογία για τις εξωχώριες εταιρείες (offshore) και τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα, τοποθετήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας.
Ερωτώμενος για τα Τέμπη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο newsbomb.gr με την Αμαλία Κάτζου, ο ίδιος ανέφερε:
«Τα πορίσματα τα παραγγέλνει η Δικαιοσύνη όχι τα κόμματα. Στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Όποιος τα αμφισβητεί πρέπει να έχει τη γνώση να το κάνει. Δεν είναι διφορούμενο, είναι ξεκάθαρο, καταρρίπτει τις θεωρίες συνωμοσίας από κόμματα της αντιπολίτευσης. Οι συζητήσεις για ξυλόλιο, λαθρεμπόριο, επιπλέον νεκρούς, το πόρισμα επαναφέρει την πραγματικότητα και τα πραγματικά αίτια του δυστυχήματος», ξεκαθάρισε.
«Ευθύνη έχει διαχρονικά η Πολιτεία, όλα τα ζητήματα διερευνώνται από τη Δικαιοσύνη»
«Ευθύνη έχει διαχρονικά η Πολιτεία. Όλα είναι ζητήματα που διερευνώνται από τη Δικαιοσύνη, και όποιος τη σέβεται αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να περιμένουμε», πρόσθεσε.
Σε άλλο σημείο παραδέχτηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις σε έργα αλλά μπορεί να οφείλεται σε προσφυγές, ενστάσεις, και έκανε λόγο για «διαδικαστικά ζητήματα». «Η πλειοψηφία των έργων τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα», τόνισε ο κ. Δήμας.
«Στον ΒΟΑΚ θα εφαρμόσουμε μέτρα αυξημένης οδικής ασφάλειας»
Ανέλυσε τις εξελίξεις σχετικά με τα έργα στον ΒΟΑΚ, ενώ τόνισε ότι «στον ΒΟΑΚ θα εφαρμόσουμε μέτρα αυξημένης οδικής ασφάλειας σαν και αυτά στην Πατρών – Πύργου».
«Στην Πατρών – Πύργου είμαστε στο 77% των εργασιών. Στις 31 Ιουλίου θα έχει δοθεί το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Κάτω Αχαϊα, και τα υπόλοιπα χιλιόμετρα θα δοθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του έτους», είπε.
Για τις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας
Σχετικά με τις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας τόνισε: «Πριν από 15 μέρες υπογράψαμε τις 4 συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά, και μετά υπογράψαμε τα οδικά έργα στη Λάρισα, άλλες 4 συμβάσεις. Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση. Στο ένα ο ορίζοντας είναι 15 μήνες στο άλλο 48 μήνες».
«Ήδη έχουμε παραδώσει σχολεία, στους νομούς Λαρίσης, Καρδίτσας, Τρικάλων. Έχουν γίνει ριζικές ανακαινίσεις. Αναβαθμίζουμε ποιοτικά τα κτήρια», πρόσθεσε: «Εκτός από τα σχολεία στη Θεσσαλία θα ανακοινώσουμε και άλλες ανακαινίσεις σχολείων με βάση το πρόγραμμα ‘Μαριέττα Γιαννάκου’. Στόχος είναι να συνεχιστεί και για άλλα σχολεία».
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης
«Είναι το πιο ωραίο Μετρό που έχω δει στη ζωή μου», είπε για το Μετρό Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε ότι είναι σε πολύ καλό ρυθμό η επέκταση προς την Καλαμαριά και ότι 5 σταθμοί θα προστεθούν μέχρι το 2026.
«Στο Μετρό της Αθήνας έχουμε τις εργασίες στη Γραμμή 4. Είναι πολύπλοκο έργο. Έχει διαχρονικά πολλά ζητήματα. Διαβεβαιώνω ότι οι εργασίες προχωρούν με καλούς ρυθμούς», είπε ο υπουργός.
«Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις για το κυκλοφοριακό, υλοποιούμε παρεμβάσεις»
Τέλος, ερωτώμενος για το κυκλοφοριακό απάντησε: «Εξετάζουμε και υλοποιούμε παρεμβάσεις. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Στην Αθήνα έχουμε την κουλτούρα του θα πάρω το αυτοκίνητό μου. Η επέκταση του Μετρό θα είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση για να αντιμετωπίσουμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Στα λεωφορεία έχουνε κάνει μεγάλη αντικατάσταση του στόλου. Μια άλλη παρέμβαση έχει να κάνει με την παράκαμψη Ελευσίνας – Οινόης, για να μην περνάνε τα βαρέα οχήματα μέσα από την πόλη της Αθήνας. Και κάποιες επεκτάσεις της Αττικής οδού που εξετάζουμε. Αλλά αν θέλουμε να είμαστε πρακτικοί το μεγαλύτερο έργο είναι η επέκταση του Μετρό».
Επιπλέον, παραδέχτηκε ότι υπάρχουν συρμοί χωρίς κλιματισμό και τόνισε: «Στον Ηλεκτρικό είναι 4 από τους 24, αλλά δεν βγαίνουν στις ώρες αιχμής. Στο Μετρό είναι τα 20 από τα 54 . Έχουμε κάνει τις παραγγελίες για τους νέους συρμούς. Η πλήρης αντικατάσταση θα έχει γίνει μέσα στη νέα χρονιά». Cnn.gr
Δήμας: 2,5 δισ. για ανθεκτικότητα σε πλημμύρες & λειψυδρία
Η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων αποτελεί κρίσιμο στόχο δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας
Με ένα σαφές μήνυμα πως η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης περνά μέσα από την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας ανέβηκε στο βήμα του Συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (FIEC), το οποίο επέστρεψε στην Ελλάδα έπειτα από 33 χρόνια.
Όπως επισήμανε, η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων αποτελεί έναν από τους πλέον κρίσιμους και ταυτόχρονα απαιτητικούς στόχους κάθε χώρας στην εποχή της κλιματικής κρίσης, καθώς από αυτήν εξαρτάται η προστασία των οικοσυστημάτων, η βιωσιμότητα της γεωργίας και της βιομηχανίας, η ενίσχυση της κοινωνικής ευημερίας και η διασφάλιση της αυτάρκειας.
Ο Υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη ενίσχυσης της αντιπλημμυρικής προστασίας, εστιάζοντας στα «νέα δεδομένα» που έχουν αναδειχθεί από τις πρόσφατες καταστροφικές καταιγίδες «Daniel» και «Elias». Όπως είπε, τα φαινόμενα αυτά ανέδειξαν με τρόπο δραματικό την ανάγκη όχι μόνο αποκατάστασης των ζημιών, αλλά και ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των υποδομών, ώστε να ανταποκρίνονται σε παρόμοιες μελλοντικές συνθήκες.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Χρίστος Δήμας ανακοίνωσε πως έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις συνολικού ύψους 1,35 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Πρόκειται, όπως είπε, για μια τεράστια προσπάθεια της κυβέρνησης που υποστηρίζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο καλύπτει περίπου 600 εκατ. ευρώ από το συνολικό κόστος.
Ωστόσο, ο στόχος, σύμφωνα με τον Υπουργό, δεν είναι η απλή επιστροφή στην προτέρα κατάσταση, αλλά η αναβάθμιση των υποδομών με γνώμονα την ανθεκτικότητα. Όπως εξήγησε, η παράμετρος της «ανθεκτικότητας» έχει πλέον ενσωματωθεί ως βασικό κριτήριο στον σχεδιασμό όλων των νέων παρεμβάσεων και συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας νέας «κουλτούρας νερού».
Μιλώντας για το σύνολο των παρεμβάσεων που υλοποιεί το Υπουργείο, ο κ. Δήμας παρουσίασε ένα εκτεταμένο εθνικό πρόγραμμα διαχείρισης υδάτων, που περιλαμβάνει έργα ύδρευσης, άρδευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας σε ολόκληρη τη χώρα.
Όπως είπε, τα έργα βρίσκονται σε διάφορα στάδια υλοποίησης.
ww.powergame.gr
Αφήστε ένα σχόλιο