Header Ads

Απόσπασμα συνέντευξης του Βουλευτή Χρίστου Δήμα στην εφημερίδα «Παρασκήνιο».



Ποια η γνώμη σας για το κοινωνικό μέρισμα, που θα μοιράσει η Κυβέρνηση;
Το ερώτημα που θα έπρεπε να μας απασχολεί όλους είναι κατά πόσο υπάρχει μέρισμα όταν τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού καταρρέουν, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών είναι μειωμένα κατά 2.8 δις Ευρώ σε σχέση με τον στόχο, όταν ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2017 έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω ήδη τρεις φορές και όταν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου πλησιάζουν τα 6 δις Ευρώ; Εμείς παρουσιάσαμε στα Γιάννενα μια συνολική πολιτική για την καταπολέμηση της φτώχειας. Η κυβέρνηση κινείται για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους, μοιράζει ελάχιστα χρήματα σε σχέση με εκείνα που εισέπραξε από την υπερφορολόγηση, η οποία έχει γονατίσει τους Έλληνες. Η Νέα Δημοκρατία δεν αντιλαμβάνεται την καταπολέμηση της φτώχειας μόνο με τη λογική των επιδομάτων. Θέλουμε να βγάλουμε τον κόσμο από τη φτώχεια, μέσα από μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, γιατί μόνο έτσι θα δημιουργηθούν βιώσιμες θέσεις εργασίας. Μόνο έτσι θα μπορεί να σταθεί κάνεις στα πόδια του, δίχως να έχει ανάγκη τα επιδόματα.
Διαβάζοντας την ερώτηση που καταθέσατε για τη δημιουργία φυλακών στην Κόρινθο. Πιστεύετε ότι είναι περισσότερο επίκαιρο και αναγκαίο από ποτέ αυτό το ζήτημα, βάσει της εγκληματικής δραστηριότητας μετά και το νόμο «Παρασκευόπουλου»; 
Η εφαρμογή του νόμου Παρασκευόπουλου αποδείχθηκε ένα επικίνδυνο νομοθέτημα, μέσω του οποίου αποφυλακίστηκαν περισσότεροι από 2.000 ποινικοί κρατούμενοι, αρκετοί εκ των οποίων επέστρεψαν στο κοινό έγκλημα. Είναι αναγκαία συνεπώς η κατάργηση του νόμου και γι’ αυτό με τροπολογία ως ΝΔ, ζητήσαμε την αλλαγή του. Για την αποσυμφόρηση των φυλακών, απαιτούνται άλλες λύσεις, όπως η δημιουργία νέων καταστημάτων κράτησης.  Ήδη υπάρχει ώριμη πρόταση για την κατασκευή νέων φυλακών στον Άγ.Ιωάννη Κορινθίας και θεωρώ πως στο Υπουργείο Δικαιοσύνης πρέπει να την εξετάσουν σοβαρά.
Με το ΕΣΠΑ που βρισκόμαστε;
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα για το 2016, η Κυβέρνηση απέτυχε στους στόχους που η ίδια είχε θέσει. Στον περασμένο προϋπολογισμό ευελπιστούσαν σε απορρόφηση 2.2 δισ. και τελικά κατάφεραν να απορροφήσουν 1.6 δισ., ενώ το ΕΠΑνΕΚ που είναι το μεγαλύτερο επιχειρησιακό πρόγραμμα ήταν και αυτό κάτω του στόχου. Αν δείτε επίσης το σχεδιασμό για τις προκηρύξεις που έπρεπε να βγουν εντός του 2017 έχει πέσει συνολικά έξω, ενώ δικαιούχοι που θα έπρεπε να έχουν πληρωθεί από το τέλος του 2016, περιμένουν ακόμα ενημέρωση για το πότε θα πάρουν τα χρήματα τους. Από όποια διάσταση και να το δει κανείς, έχουμε μια μεγάλη αποτυχία της κυβέρνησης στο ΕΣΠΑ και είναι πραγματικά κρίμα διότι θα μπορούσε να προσφέρει ανάσες ρευστότητας και ανάπτυξης σε μια περίοδο που η αγορά τις έχει ανάγκη.
Τι  μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής προτείνει σήμερα η ΝΔ ώστε να ανασάνει η κοινωνία και να αναπτυχθεί η οικονομία;
Είναι προφανές πως η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί. Δε μπορεί η υπερφολόγηση να είναι λύση. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα ευνοϊκό κλίμα για όσους επιχειρούν, με λιγότερους φόρους και ταυτόχρονα στοχευμένα λιγότερες δαπάνες, ώστε να υπάρχει ουδέτερο δημοσιονομικό πρόσημο για τον προϋπολογισμό.
Πόσο κοντά είμαστε στο τέλος των μνημονίων;
Το τέλος της κρίσης δανεισμού θα επιτευχθεί μόνο όταν μπορέσουμε να δανειζόμαστε με χαμηλά επιτόκια στο δεκαετές ομόλογο. Όποιος είναι ρεαλιστής, αντιλαμβάνεται πως απέχουμε σημαντικά από αυτό το στόχο. Για να μπορέσουμε όμως να αντιστρέψουμε αυτή την πραγματικότητα, χρειάζονται σημαντικές μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση και την οικονομία.

Η ομιλία της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Μαρίας Θελερίτη
για τον Κρατικού Προϋπολογισμό έτους 2018
Στην ομιλία της για την Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2018, στην ολομέλεια της βουλής (Δευτέρα 18/12/2017), η βουλεύτρια του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Κορινθίας, Μ. Θελερίτη, αναγνώρισε καταρχάς ότι πρόκειται για έναν δύσκολο, αλλά ωστόσο ρεαλιστικό προϋπολογισμό που εκπονείται στο πλαίσιο συγκεκριμένων κοινωνικοοικονομικών συνθηκών και κάτω από δημοσιονομικούς περιορισμούς, σε ένα περιβάλλον που έχει σαρώσει τα εργασιακά και τα ανθρώπινα δικαιώματα και έχει οδηγήσει στην συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους.
Η Μ. Θελερίτη επικεντρώθηκε σε δύο αποφασιστικής σημασίας διαστάσεις του προϋπολογισμού: τις μεταρρυθμίσεις και τους φόρους. Συγκεκριμένα επικεντρώθηκε στο κατά πόσον η παρούσα κυβέρνηση, εκτός από την φορολόγηση επιχειρεί και πραγματοποιεί μεταρρυθμίσεις, σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται η αντιπολίτευση. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η δημιουργία Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που αποτελούσε πάγιο αίτημα των προοδευτικών και αριστερών δυνάμεων εδώ και 40 χρόνια, αναμφισβήτητα συνιστά μια εξαιρετικά σημαντική μεταρρύθμιση. Ενώ το γεγονός ότι δεν θα απαιτηθούν επιπλέον μέτρα το 2018 οφείλεται και στην εξοικονόμηση πόρων μέσω του ΕΦΚΑ. Επιπλέον, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, και λόγω ακριβώς αυτής της μεταρρύθμισης, σήμερα έχουμε συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία για τους ασφαλισμένους και τις ασφαλισμένες, διαθέτουμε λογισμικό για να γνωρίζουμε τις διαφοροποιήσεις μεταξύ συντάξεων που είναι πλήρεις, που είναι αναπηρικές, κ.λπ. Παράλληλα η κυβέρνηση είναι σε θέση να μειώσει τις δαπάνες, όχι επειδή κάνει μειώσεις, αλλά επειδή κάνει καλύτερη διαχείριση μέσω του Ταμείου και του Ενιαίου Φορέα.
Επίσης η Μ. Θελερίτη αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις στην δημόσια διοίκηση με βάση τα ερωτήματα που έθεσαν βουλευτές της αντιπολίτευσης. Υπενθύμισε καταρχάς ότι οι νέοι Οργανισμοί των Υπουργείων προέκυψαν μετά από αξιολόγηση των δομών και σύμφωνα με τον Ν. 4369/2016, και ανταποκρίνονται στις υφιστάμενες, σύγχρονες ανάγκες και δεν έγιναν οριζόντια. Κάτι, που όπως τόνισε η βουλεύτρια, δεν επέλεξε ποτέ να πράξει για συγκεκριμένους ιδεολογικούς και πολιτικούς λόγους η αντιπολίτευση, η οποία όταν κυβερνούσε την χώρα κινήθηκε πάντα οριζόντια και με πολιτικές  ad hoc.
Η Μ. Θελερίτη αναφέρθηκε επίσης στις προκηρύξεις των θέσεων για θεματικούς διευθυντές και ειδικούς γραμματείς, στις προσλήψεις 7.254 ατόμων μέσω ΑΣΕΠ (με εξαίρεση τους 2.000 πυροσβέστες πενταετούς θητείας οι οποίοι μονιμοποιήθηκαν επιτέλους), και στην υλοποίηση της δέσμευσης της κυβέρνησης για την αποκομματικοποίηση του κράτους, τονίζοντας ότι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. τολμά να πράξει ότι δεν έπραξαν όσοι κυβέρνησαν για 40 και πλέον χρόνια την χώρα, οι οποίοι επέλεξαν να μην καταγράφουν και να μην γνωρίζουν των ακριβή αριθμό των εργαζόμενων στο δημόσιο και να μην αξιοποιήσουν ψηφιακά μέσα για να καταπολεμήσουν την γραφειοκρατία και το πελατειακό κράτος – το οποίο δεν προέκυψε βεβαίως από μόνο του, αλλά οικοδομήθηκε από εκείνους ακριβώς που κυβερνούσαν όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Η δεύτερη διάσταση στην οποία επικεντρώθηκε η Μ. Θελερίτη είχε να κάνει με  άποψη των βουλευτών της ΝΔ και του Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους της βουλής και το επιχείρημα ότι η υπερφορολόγηση με στόχο την υπεραπόδοση και εν συνεχεία την κοινωνική αναδιανομή, δεν συνιστούν βέλτιστη λύση. Καταρχάς η υπεραπόδοση δεν προέρχεται εξολοκλήρου από την υπερφορολόγηση. Για παράδειγμα, έχουμε 448 εκατομμύρια ευρώ από την υπεραπόδοση που είναι από τις κοινωνικές εισφορές και για την ακρίβεια προκύπτουν λόγω του μεγαλύτερου αριθμού απασχολουμένων. Επίσης προέρχονται από  την εθελούσια αποκάλυψη (το VDI) στο πλαίσιο της οποίας έχουν καταγραφεί περίπου 4 δις και η φορολογία αυτών βγαίνει περίπου στα 448. Κατά δεύτερον, σε αντίθεση με την αντιπολίτευση, η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α επέλεξε να δώσουμε το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) επειδή είχε και έχει ως απόλυτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και είναι απολύτως αντίθετη ιδεολογικά και πολιτικά με τις νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις κατά τις οποίες είναι αντίθετο με την ανθρώπινη φύση να υπάρχουν κοινωνίες χωρίς κοινωνικές ανισότητες!!! Τέλος, αντέκρουσε το επιχείρημα ότι η φορολογία σκοτώνει την ανάπτυξη και άρα, γι' αυτό θα είμαστε στο φαύλο κύκλο που είμαστε. Επιχείρημα με το οποίο διαφωνούν και οι ίδιοι οι επενδυτές, οι οποίοι επιθυμούν σταθερό πλαίσιο για τις επενδύσεις. Τόνισε ότι η μεταρρύθμιση για τις επενδύσεις δεν είναι πρωτίστως φορολογική. Έχει και φορολογικό σκέλος, αλλά είναι πρωτίστως αναπτυξιακή μεταρρύθμιση. Και αναπτυξιακή μεταρρύθμιση σημαίνει παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Σημαίνει εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη της χώρας, αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου, σημαίνει νέα εργαλεία για την υλοποίηση αυτού του μοντέλου.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία της η βουλεύτρια Μ. Θελερίτη τόνισε ότι τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης μετά την έξοδο από την περίοδο των μνημονίων θα πρέπει να επικεντρωθούν στην επιτάχυνση της διαδικασίας για την εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Κόρινθος, 19 Δεκεμβρίου 2017

Γραφείο Τύπου Μ. Θελερίτη, βουλεύτριας ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Κορινθίας

Νότης Μαριάς στην Ευρωβουλή: 
Εδώ και τώρα αποχώρηση από τη Σένγκεν
Στρασβούργο, 15/12/2017:  Την αποχώρηση της Ελλάδας από τη Σένγκεν εδώ και τώρα ζήτησε ο Πρόεδρος του Κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ - Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ», Ευρωβουλευτής, Καθηγητής Νότης Μαριάς σε ομιλία του ενώπιον της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, στις 13/12/2017, μετά τις τελευταίες εξελίξεις που σχετίζονται με τις απαράδεκτες θέσεις Τουσκ για το μεταναστευτικό και τη συνέχιση της γερμανικής «καραντίνας» κατά των Ελλήνων που φτάνουν με πτήσεις στη Γερμανία.
Έτσι σε συνέχεια  σχετικής του ομιλίας  το πρωί της ίδιας ημέρας με θέμα την προετοιμασία της Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 14ης και 15ης Δεκεμβρίου στην οποία τα άκουσε χοντρά ο Τούσκ σε νέα συνεδρίαση το απόγευμα ο Νότης Μαριάς ζήτησε για άλλη μια φορά την αποχώρηση της Ελλάδας από τη Σένγκεν. Αναφερόμενος στη Σύνοδο Κορυφής ο Έλληνας Ευρωβουλευτής είχε επισημάνει ότι  «το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δεν μπορεί πλέον να κλείνει τα μάτια στο μεταναστευτικό και να μετατρέπει την Ελλάδα και την Ιταλία σε αποθήκες ψυχών». Και απευθυνόμενος στον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ, ο οποίος έλαμψε διά της απουσίας του συνέχισε: «Πρέπει να αντιληφθεί ο κύριος Τουσκ ότι δεν πρόκειται να περάσουν οι μεθοδεύσεις του για κατάργηση των υποχρεωτικών ποσοστώσεων κατανομής προσφύγων στην Ε.Ε. Επιπλέον, το Δουβλίνο ΙΙΙ πρέπει να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με ρυθμίσεις που θα ενισχύουν την αλληλεγγύη και δεν θα μετατρέπουν τα κράτη πρώτης εισόδου σε αποδιοπομπαίους τράγους».

Στη νέα παρέμβασή του με αφορμή τη συζήτηση για την είσοδο της Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Κροατίας στη Σένγκεν το απόγευμα της ίδιας ημέρας ο Νότης Μαριάς απευθυνόμενος στον παρευρισκόμενο Επίτροπο κ. Αβραμόπουλο επισήμανε πως, «ενώ Βουλγαρία, Ρουμανία και Κροατία γίνονται μέλη της Σένγκεν, οι Έλληνες επιβάτες αεροπορικών πτήσεων από Ελλάδα υποβάλλονται σε παράνομους ελέγχους στα γερμανικά και βέλγικα αεροδρόμια. Την επιβολή γερμανικής καραντίνας κατά των Ελλήνων επιβατών είχα καταγγείλει σ’ αυτήν εδώ την αίθουσα στις 15 Νοεμβρίου».

Και ο Νότης Μαριάς συνέχισε: «Παραταύτα, οι παράνομοι έλεγχοι των Ελλήνων επιβατών όχι μόνο συνεχίζονται στα γερμανικά αεροδρόμια αλλά επεκτάθηκαν και στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών στις 4 Δεκεμβρίου. Ζήτημα για το οποίο σας υπέβαλλα, κύριε Αβραμόπουλε, κατεπείγουσα Γραπτή Ερώτηση και αναμένω την απάντησή σας. Επιπλέον εδώ, στο αεροδρόμιο του Στρασβούργου, όλοι οι επιβάτες Σένγκεν συμπεριλαμβανομένων και των Ευρωβουλευτών, υποβάλλονται κατά την άφιξη και αναχώρησή τους σε διαβατηριακούς ελέγχους. Έτσι ενώ Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία και Αυστρία δεν εφαρμόζουν τη Σένγκεν τελικά αυτή εφαρμόζεται από την Ελλάδα, με αποτέλεσμα η Πατρίδα μας να έχει μετατραπεί σε μαγνήτη για τους χιλιάδες πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες».

Και ο Νότης Μαριάς κατέληξε: «Ενόψει όλων αυτών, η Ελλάδα οφείλει εδώ και τώρα να αποχωρήσει από τη Σένγκεν. Το έχω ξαναπεί σ’ αυτήν εδώ την αίθουσα».


Ομιλία του  Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Γεωργίου Ψυχογιού
για τις κοινωνικές προτεραιότητες του Προϋπολογισμού 
του 2018  στην Ολομέλεια της Βουλής

Ο Γιώργος Ψυχογιός, βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για τον Προϋπολογισμό του 2018 επικεντρώθηκε στο κοινωνικό πρόσημο που έχει θέσει ως προτεραιότητα η Κυβέρνηση, στη χάραξη της πολιτικής της το οποίο διαπνέει και τον Προϋπολογισμό του 2018, μέσα σε δύσκολες συνθήκες.
Ειδικότερα, ο Γ. Ψυχογιός τόνισε στην αρχή της ομιλίας του ότι: «Ο Προϋπολογισμός του 2018, ο τελευταίος που κινείται στο αυστηρό περιθώριο που θέτει το μνημόνιο, εμπεριέχει στοιχεία τα οποία διαφοροποιούν την ουσία του από προϋπολογισμούς προηγούμενων κυβερνήσεων, καθώς θέτει κοινωνικές προτεραιότητες. Αφενός επιδιώκει την έξοδο της χώρας από το μνημόνιο το καλοκαίρι του 2018 και αφετέρου η έξοδος αυτή να συντελεστεί με τον Λαό όρθιο».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε συγκεκριμένα παραδείγματα από την Υγεία και την Εργασία, δύο τομείς που προσφέρονται για να αναδειχθούν τα κοινωνικά δικαιώματα και το κοινωνικό κράτος.
«Όσον αφορά στην υγεία, οι δαπάνες της υγείας ανέρχονται σήμερα στο 5,1% του ΑΕΠ σε σχέση με το 4,5% που κυμαινόταν όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση το 2015. Μέσα στο ποσοστό αυτό, που δεν μπορεί να είναι αρκετό βέβαια για μια αριστερή Κυβέρνηση, καταφέραμε να στηρίξουμε και να αναβαθμίσουμε λειτουργικά τις δημόσιες δομές, να προχωρήσουμε σε προσλήψεις μόνιμων και επικουρικών γιατρών, καθώς και λοιπού προσωπικού, κάτι που είχε να γίνει από το 2009. Καταφέραμε να αυξήσουμε τη δυνατότητα του ΕΣΥ να καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών, οι οποίες πολλαπλασιάστηκαν λόγω της πρόσβασης των ανασφάλιστων στο σύστημα υγείας και να ενισχύσουμε τους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων, που τα ταμειακά τους διαθέσιμα πλέον είναι θετικά περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ».
Όσον αφορά τώρα στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης, παραλάβαμε τα ασφαλιστικά ταμεία με περίπου 1,1 δισεκατομμύριο έλλειμμα. Δημιουργήσαμε τον ΕΦΚΑ το 2016, ο οποίος όχι μόνο δεν είναι ελλειμματικός, αλλά παρουσιάζει πλεόνασμα, το οποίο μέχρι το τέλος του 2018 αναμένεται να φτάσει τα 859 εκατομμύρια ευρώ. Η θετική πορεία των οικονομικών του ΕΦΚΑ δεν έγινε τυχαία, αλλά με στρατηγική και στόχευση από την αύξηση της μισθωτής εργασίας, από την καταπολέμηση της υποδηλωμένης και αδήλωτης εργασίας με την ενίσχυση του ΣΕΠΕ και βέβαια από την πάταξη της εισφοροδιαφυγής. Μέχρι να επανέλθουν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, όπως πρέπει να γίνει και θα γίνει από το Σεπτέμβριο του 2018, το πλαίσιο και η θέση των εργαζόμενων παραμένει εξαιρετικά επισφαλής.
Το Υπουργείο στόχευσε και αυτό με τη σειρά του σε ένα νοικοκύρεμα το οποίο οδήγησε σε μια εξοικονόμηση ύψους περίπου 240 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά τα χρήματα θα διατεθούν για βρεφονηπιακούς σταθμούς, για την ενίσχυση των οικογενειακών επιδομάτων, για το πρόγραμμα σχολικών γευμάτων. Δεν προήλθαν από περικοπές δαπανών ούτε προήλθαν από απολύσεις, όπως κάνατε, κύριοι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, και προφανώς θα κάνετε για να βρείτε τα απαραίτητα κονδύλια για να μειώσετε, όπως λέτε, τη φορολογία».
Στη συνέχεια ο Γ. Ψυχογιός αναφέρθηκε και στην πολιτική δικαιωμάτων και κοινωνικών δικαιωμάτων που έχει φέρει μέσα από μια σειρά νομοσχεδίων αυτή η Κυβέρνηση. Τόνισε ότι: «Σε αυτά τα τρία χρόνια που βρισκόμαστε στην Κυβέρνηση αναγκαστήκαμε από το καλοκαίρι του 2015 και μετά να εφαρμόσουμε πολιτικές τις οποίες ουδέποτε υιοθετήσαμε ως δικό μας πρόγραμμα. Παρ’ όλα αυτά, μιλήσαμε από την πρώτη στιγμή για την ανάγκη ενός παράλληλου προγράμματος, ώστε να προασπίσουμε τα βασικά κοινωνικά δικαιώματα και να αφήσουμε ένα αριστερό αποτύπωμα μέσα στο ασφυκτικό μνημονιακό πλαίσιο. Παράλληλα, το αποτύπωμα που θέλουμε να αφήσουμε φαίνεται και από την πολιτική που χαράσσουμε στα θέματα των δικαιωμάτων».

Κλείνοντας ο βουλευτής υπογράμμισε ότι είναι χρέος του ΣΥΡΙΖΑ να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια αξιοποιώντας όλες τις δυνατές ρωγμές, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο το οποίο να αφουγκράζεται τις ανάγκες της κοινωνίας. Απευθυνόμενος στους βουλευτές της αντιπολίτευσης, τόνισε: «Απευθύνεστε στην κοινωνία, κύριοι της αντιπολίτευσης και κυρίως της Νέας Δημοκρατίας και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σαν να προσγειωθήκατε στη χώρα το 2015 και κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια. Είναι το φαινόμενο του καθρέφτη αυτό, δηλαδή, ότι εμείς είμαστε με τα συμφέροντα, ότι εμείς κάνουμε πελατειακές σχέσεις, ότι έχουμε ιδιοκτησιακή σχέση με την εξουσία, ότι εμείς πήραμε δάνεια πάνω από διακόσια εκατομμύρια που δεν αποπληρώσαμε, ενώ ο κόσμος γνωρίζει πολύ καλά ποιος τα έκανε αυτά. Δυστυχώς για εσάς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η διαφορά μας είναι ότι εμείς προερχόμαστε από τα σπλάχνα αυτής της κοινωνίας, ότι αυτήν υπηρετούμε, ότι σ’ αυτήν λογοδοτούμε και μόνο. Η κοινωνία επέλεξε και ανέδειξε την Αριστερά πάντα στα δύσκολα και όταν της ζητηθεί, θα το ξανακάνει».

  Ο Νότης Μαριάς στηρίζει στην Ευρωβουλή 
την Ελληνική Εθνική Μειονότητα της Βορείου Ηπείρου 


Αθήνα, 16/12/2017Q  Την Ελληνική Εθνική Μειονότητα της Βορείου Ηπείρου στήριξε στην Ευρωβουλή για άλλη μια φορά ο Πρόεδρος του Κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ - Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ», Ευρωβουλευτής, Καθηγητής Νότης Μαριάς σε ομιλία του ενώπιον της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, στις 12/12/2017.
Ο Νότης Μαριάς απευθυνόμενος στον παρευρισκόμενο Επίτροπο κ. Andriukaitis επισήμανε ότι ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση παρεμβαίνει σε διάφορα μέρη του κόσμου ισχυριζόμενη ότι θέλει να προστατεύσει τα ανθρώπινα δικαιώματα, εντούτοις δεν κοιτάζει «τι γίνεται εδώ στη γειτονιά μας, τι γίνεται στην Αλβανία, πώς παραβιάζονται εκεί τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου. Εκεί όπου οι αλβανικές αρχές, στη Χειμάρρα, γκρεμίζουν τα σπίτια των Ελλήνων. Εκεί όπου, ξανά στη Βόρειο Ήπειρο, στο χωριό Δρυμάδες, οι αλβανικές αρχές γκρεμίζουν Ελληνικές εκκλησίες, γκρεμίζουν την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Δεν βλέπουμε αυτά τα θέματα;» διερωτήθηκε ο Νότης Μαριάς και συνέχισε: «Πώς θα παρέμβει εν προκειμένω η Ευρωπαϊκή Ένωση για να συμμαζευτούν οι αλβανικές αρχές, να σεβαστούν τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου, τα περιουσιακά τους δικαιώματα, τα δικαιώματα τους τα θρησκευτικά;».
Και ο Νότης Μαριάς κατέληξε: «Χρειάζεται λοιπόν να μην κλείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα μάτια σ’ αυτές τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου». 


Ο Κορίνθιος Χρίστος Δήμας
ο πιο δημοφιλής βουλευτής στην Πελοπόννησο
Πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία έκρυβε η έρευνα της Κάπα Research σχετικά με τα πολιτικά και αυτοδιοικητικά πρόσωπα στους νομούς της χώρας. Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, εκτός του Αντώνη Σαμαρά που είναι εκτός συναγωνισμού, καθώς ως πρώην Πρωθυπουργός είχε 52,5% θετικές γνώμες, καταγράφονται σημαντικές τάσεις, ενδεικτικές της αποδοχής των κοινοβουλευτικών προσώπων στις τοπικές κοινωνίες.
Πιο συγκεκριμένα, στην κορυφή της λίστας με θετικότερο ισοζύγιο θετικών – αρνητικών απόψεων, βρίσκεται ο βουλευτής Κορινθίας της ΝΔ Χρίστος Δήμας (34,5% - 52,5%) και ακολουθούν επίσης δύο γαλάζιοι βουλευτές, οι κ. Ι. Ανδριανός (Αργολίδας, 34,5% - 58%) και Κ. Βλάσης (Αρκαδίας, 30,5% - 53,5%). Αναλυτικά όλα τα ονόματα και η αποδοχή τους (θετικές – αρνητικές γνώμες):
  Αντώνης Σαμαράς (ΝΔ, Μεσσηνίας) 52.5% - 42.5%
1.  Χρίστος Δήμας (ΝΔ, Κορινθίας) 34.5% - 52.5%
2.     Ιωάννης Ανδριανός (ΝΔ, Αργολίδας) 34.5% - 58%
3.     Κωνσταντίνος Βλάσης (ΝΔ, Αρκαδίας) 30.5% - 53.5%
4.     Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος (Κίνημα Αλλαγής, Αρκαδίας) 29.5% - 55%
5.     Ιωάννης Γκιόλας (ΣΥΡΙΖΑ, Αργολίδας) 29% - 64%
6.     Λεωνίδας Γρηγοράκος (Κίνημα Αλλαγής, Λακωνίας) 28.5% - 61.5%
7.     Γεώργιος Παπαηλιού (ΣΥΡΙΖΑ, Αρκαδίας) 27.5% - 53%
8.     Αθανάσιος Δαβάκης (ΝΔ, Λακωνίας) 26.5% - 61.5%
9.     Γεώργιος Κατρούγκαλος (ΣΥΡΙΖΑ, Μεσσηνίας) 26% - 67%
10.   Παναγιώτα Κοζομπόλη - Αμανατίδη (ΣΥΡΙΖΑ, Μεσσηνίας) 26% - 64.5%
11. Γεώργιος Ψυχογιός (ΣΥΡΙΖΑ, Κορινθίας) 26% - 64%
12.   Σταύρος Αραχωβίτης (ΣΥΡΙΖΑ, Λακωνίας) 25.5% - 62.5%
13.   Ιωάννης Μανιάτης (Κίνημα Αλλαγής, Αργολίδας) 24.5% - 70.5%
14. Μαρία Θελερίτη (ΣΥΡΙΖΑ, Κορινθίας) 24% - 68%
15. Γεώργιος Τσόγκας (ΣΥΡΙΖΑ, Κορινθίας) 22.5% - 59.5%
16.   Πέτρος Κωνσταντινέας (ΣΥΡΙΖΑ, Μεσσηνίας) 15% - 80.5%
17.   Δημήτριος Κουκούτσης (Ανεξάρτητος, Μεσσηνίας) 10.5% - 76%


Δεν υπάρχουν σχόλια