Header Ads

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν.Δ. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ


Νίκος Ταγαράς: ένας χρήσιμος πολιτικός σε δύσκολους καιρούς...



    Στις συζητήσεις που γίνονται στα πολιτικά καφενεία, πολύ συχνά, θέμα αποτελεί η ένδεια του πολιτικού προσωπικού. Οι πολίτες, έχοντας πλήρη επίγνωση του ποιοι μας έχουν κυβερνήσει τα τελευταία χρόνια, αισθάνονται πραγματικά αποστροφή βλέποντας τις συνεδριάσεις της Βουλής. Ειδικά οι μεγαλύτεροι από εμάς, που έχουμε προλάβει να δούμε στην Βουλή πολιτικούς -από όλους τους χώρους- με σπουδαίο λόγο και ευρύτατη μόρφωση, καταλαβαίνουμε πολύ καλύτερα από τους νεότερους γιατί έχουμε φτάσει εδώ που έχουμε φτάσει.
    Αυτό δεν αφορά μόνο την γενική εικόνα των πολιτικών –για παράδειγμα το πώς στέκονται στο κοινοβουλευτικό βήμα, ή πώς μιλούν στις τηλεοπτικές εμφανίσεις, ή με ποιον τρόπο διατυπώνουν τα επιχειρήματά τους. Αφορά –κυρίως και περισσότερο- την προσφορά τους στον τόπο. Είναι ελάχιστοι αυτοί για τους οποίους μπορείς να πεις ότι διοίκησαν και άφησαν πίσω τους κάτι για να τους θυμάσαι, έδωσαν το στίγμα τους στην πολιτική, προσπάθησαν να κάνουν μεταρρυθμίσεις, να συγκρουστούν με τα κακώς κείμενα και με τις πάγιες αδυναμίες της κοινωνίας μας. Είναι ελάχιστοι αυτοί που θέλησαν να γίνουν χρήσιμοι και όχι απαραιτήτως αρεστοί.      
    Στην Κορινθία τα τελευταία χρόνια ένα τέτοιο παράδειγμα πολιτικού ανδρός είναι ο Νίκος Ταγαράς. Τον παρακολουθούμε από την θητεία του στην αυτοδιοίκηση και μπορούμε να πούμε πως είναι από τους ελάχιστους που έχει αφήσει πίσω του σημαντικό έργο. Η οκταετία 2003-2010 ήταν μια περίοδος κατά την οποία ο νομός μας έλυσε μερικά από τα πιο σημαντικά προβλήματα και τέθηκαν οι βάσεις για την ανάπτυξή του στους δύο τομείς που –κατά κύριο λόγο- αποτελούν την αιχμή του δόρατος: στον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα.
    Θα θέσουμε εδώ δύο μόνο παραδείγματα, τα οποία αποτελούν ίσως την κορωνίδα της αυτοδιοικητικής και πολιτικής δράσης του. Το ένα είναι φυσικά το Φράγμα Ασωπού, για το οποίο το 2003, στην πρώτη κιόλας χρονιά της θητείας του ως Νομάρχης, χρηματοδοτήθηκαν οι οριστικές μελέτες. Το 2005 ολοκληρώθηκαν οι οριστικές μελέτες του έργου και το 2010 υπογράφηκε η σύμβαση με την οποία αυτό το σημαντικό έργο ξεκίνησε να υλοποιείται. Από τότε, όμως, υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις. Είναι άραγε τυχαίο ότι οι καθυστερήσεις αυτές συνέβησαν όταν ο έλεγχος του έργου, είχε φύγει πια από τα χέρια του Νίκου Ταγαρά (περίοδος 2010-2014); Και είναι άραγε τυχαίο ότι το φράγμα «ξαναπήρε μπροστά», όταν ο Νίκος Ταγαράς ανέλαβε την θέση του αν. Υπουργού ΠΕΚΑ και με προσωπικές ενέργειες έβαλε στο παιχνίδι της συνέχισής του, τον ΆΚΤΩΡΑ, μια από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες στην Ελλάδα; Χάρη σε αυτή την πρωτοβουλία το έργο μπόρεσε να συνεχίσει και ίσως τελικά να ολοκληρωθεί.
    Το δεύτερο αφορά την θητεία του στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Εκεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατάφερε να περάσει τέσσερα νομοσχέδια πολύ μεγάλης σημασίας, που έλυσαν γραφειοκρατικούς «γόρδιους δεσμούς» δεκαετιών. Ρυθμίσεις πολεοδομικές, ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα (ο νόμος 4178/2013 που εφάρμοσε ως αν. Υπουργός ΠΕΚΑ ήταν ο μόνος νόμος αυθαιρέτων, μετά από εκείνον του αείμνηστου Αντώνη Τρίτση το 1983, που κρίθηκε συνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας), ρυθμίσεις για μονάδες των επαγγελματιών του πρωτογενούς τομέα (αγρότες, κτηνοτρόφοι), ρυθμίσεις για τους οικισμούς των συνεταιρισμών. 
    Δεν είναι τυχαίο πως η θητεία του ως αν. υπουργού επαινέθηκε ακόμα και από σκληρούς πολιτικούς του αντιπάλους, όπως ο κ. Δρίτσας τότε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ! Και είναι βέβαιο πως πολλά ακόμα πράγματα θα είχαν βελτιωθεί, πολλές μεταρρυθμίσεις θα είχαν προχωρήσει, πολλά «αυγά θα είχαν σπάσει», αν η θητεία του στο υπουργείο δεν είχε διακοπεί βίαια από τις πρόωρες εκλογές του Ιανουαρίου 2015.
    Καθώς πλησιάζουμε προς τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου, και με δεδομένο πως η κατάσταση της χώρας δεν επιβάλλει πειράματα, η επιλογή των πιο άξιων μεταξύ των υποψηφίων είναι μονόδρομος, αν θέλουμε να λέμε ότι έχουμε ελπίδα να ξαναγίνουμε μια κανονική χώρα. Η επιλογή του Νίκου Ταγαρά ασφαλώς είναι προς αυτή την κατεύθυνση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια