ΕΡΓΑ ΜΑΜΟΥΘ φ.1723
ΕΡΓΑ ΜΑΜΟΥΘ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΑΠΑΝΗΣ 2.800.000 ΕΥΡΩ
Εγκρίθηκαν από το δίδυμο των Π. Νίκα και Αν. Γκιολή για την χρηματοδότηση πάγιων αιτημάτων. Αυτό για την αποκατάσταση ζημιών λόγω διάβρωσης επί της ακτογραμμής παλαιάς Εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών με προϋπολογισμό έργου 2.800.000€. Τα χρήματα αυτά καλούνται να συμβάλλουν στην αναμόρφωση της οδοποιίας και προστασίας της ακτογραμμής . Το έργο περιλαμβάνει όλα τα κομμάτια από το Λέχαιο Κορινθίων έως και τα Μαύρα Λιθάρια Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης. Περιοχές όπως το Λέχαιο, ο Άσσος, η Σαμούτανη Βραχατίου, το Κοκκώνι, η Νεράντζα, το Μελίσσι, η Συκιά, η Αριστοναυτών (στο κέντρο του Ξυλοκάστρου), ο Πευκιάς Ξυλοκάστρου, το Καμάρι, η Λυγιά, το Δερβένι και τα Μαύρα Λιθάρια Ευρωστίνης συγκαταλέγονται στα εν λόγω έργα…
ΑΛΛΟΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΝ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
|
Η Κορινθία είναι ένας ευλογημένος τόπος που συνδυάζει φυσικές καλλονές βουνού και θάλασσας, θρησκευτικούς και τουριστικούς προορισμούς, πλούσιο αρχαίο και νεώτερο Ιστορικό, στρατηγικής κομβικής σημασίας τοποθεσία με τον ακτινωτό δρόμο που οδηγεί από την Κόρινθο προς την Αθήνα, την κεντρική και νότια Πελοπόννησο, την Πάτρα τη δυτική Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο. Θα ήταν παράλειψη, αν μέσα σε όλα αυτά τα καλούδια δεν αναφέραμε ιδιαίτερα τους Αρχαιολογικούς θησαυρούς που βρίσκονται στην Κορινθία όπως είναι ξεκινώντας από το μεγαλύτερο τεχνικό έργο που συνδέει τις δύο θάλασσες του Κορινθιακού και του Σαρωνικού Κόλπου τη Διώρυγα της Κορίνθου, οι οποίοι είναι: Τα Ίσθμια, το Ηραίο, η Αρχαία Κόρινθος με το Αρχαίο λιμάνι, η Αρχαία Τενέα, η Αρχαία Νεμέα, η Αρχαία Σικυώνα, η Τιτάνη, η Στυμφαλία, η Αρχαία Φενεός,
Ως εκ της παλαιάς μου επαγγελματικής καριέρας έχω ζήσει αι έχω περπατήσει πιθαμή προς πιθαμή ολόκληρη την Ελλάδα. Γνώριζα μέχρι τη δεκαετία του 1970 πόλεις και χωριά χωρίς να έχουν να παρουσιάσουν κάτι το ιδιαίτερο. Κυρίως όμως μετά από αυτή την χρονική περίοδο ό ποια περιοχή επισκέφθηκα την βρήκα ριζικά αλλαγμένη. Η πρόοδος, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα ήταν εμφανής σε όλους τους επωφελείς και εξωραϊστικούς τομείς της Αυτοδιοίκησης. Δεν σας το κρύβω πως συγκρίνοντας τις δικές μας κατακτήσεις στο Νομό μας, με ελάχιστες εξαιρέσεις ότι ζήλευα την οραματική ανάπτυξη άλλων Νομών
Σεμνύνομαι στο Αυτοδιοικητικό έργο κάποιων Δημάρχων που άλλαξαν τη μορφή και τη ζωή πόλεων και χωρίων της Κορινθίας έχοντας όραμα που το υλοποίησαν ή το παρέδωσαν με αλλαγή σκυτάλης στον επόμενο παραλαμβάνοντα καθήκοντα Δήμαρχο. ΄Οσο για τους Νομάρχες που παρέλασαν από τη Νομαρχιακή πολυθρόνα δεν είμαι και τόσο ενθουσιασμένος με ελάχιστες, πολύ ελάχιστες εξαιρέσεις κι εδώ.
Αφορμή που μας έδωσε το πρωτοσέλιδο θέμα γι΄αυτό το φύλλο ήταν η πολυμορφία που παρουσιάζει η ακτογραμμή της βόρειας πλευράς της Κορινθίας που βρέχεται από τον Κορινθιακό Κόλπο. Κανένας Νομάρχης από όποιους κατέλαβαν τον Νομαρχιακό θώκο, διορισμένος ή εκλεγμένος δεν είχε συλλάβει το μέγεθος της αξίας της παραλιακής ζώνης της ΒΑ Κορινθίας. Αντί να αξιοποιηθούν τα πολλά εκατομμύρια χρημάτων που διαχειρίστηκαν κατά τη θητεία τους με ένα μικρό μέρος από αυτά για σύνταξη μίας ολοκληρωμένης μελέτης αξιοποίησης, ως ενιαίου χώρου ανάπτυξης, αυτής της περιοχής, αρκέστηκαν στη υιοθέτηση χρηματοδότησης αποσπασματικών κονδυλίων. Έτσι ο καθένας Δήμαρχος έκανε του κεφαλιού του επιλέγοντας τα τοπικά συμφέροντα και όχι στην ενότητά και στην αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου.
Ειδικά η παραλιακή οδοποιία με την παράπλευρη Παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών, παρουσιάζει ανομοιομορφία αισθητικής και εξυπηρέτησης με μεγάλα κενά διαδρομής, αλλά και εγκατάλειψης ή και κατάληψης δημόσιου χώρου, όπως στις εκβολές του π. Ασωπού στη Νεράτζα. Οι Βοχαϊτες του Βραχατίου και οι Δερβενιώτες για να μην επεκταθούμε και σε άλλες περιοχές, έχουν δικαιολογημένα παράπονα από την εγκατάλειψη, την αδιαφορία και τον εμπαιγμό αρμοδίων και αναρμοδίων στο πρόβλημα ανάπλασης και προστασίας της ακτογραμμής από τις διαβρώσεις της θάλασσας.
Και τώρα, που το πάτε; Θα μπορούσε ευλόγως κάποιος από εσάς να αναρωτηθεί. Την απάντηση μας την έδωσε μία κάποια αλλαγή και μια απόφαση που μας ξάφνιασε. Με ευχάριστη διάθεση πληροφορηθήκαμε πως η νέα ηγεσία της Νομαρχίας Κορινθίας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με τους Παναγιώτη Νίκα και Αναστάσιο Γκιολή, αντιμετωπίζουν το πρόβλημα με άλλη προοπτική. Χωρίς μεγάλες τυμπανοκρουσίες άκουσαν τα αιτήματα, κυρίως των Δημάρχων Βέλου – Βόχας και Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, ερεύνησαν επιτόπου και με αποφασιστικότητα και υπευθυνότητα προχώρησαν στην έγκριση σχετικής δαπάνης έργου.
Στην αποκατάσταση ζημιών λόγω διάβρωσης επί της παλαιάς Εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών με προϋπολογισμό έργου 2.800.000€. καλούνται να συμβάλλουν στην αναμόρφωση της οδοποιίας και προστασίας της ακτογραμμής. Το έργο περιλαμβάνει όλα τα κομμάτια από το Λέχαιο Κορινθίων έως και τα Μαύρα Λιθάρια Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης. Περιοχές όπως το Λέχαιο, ο Άσσος, η Σαμούτανη Βραχατίου, το Κοκκώνι, η Νεράντζα, το Μελίσσι, η Συκιά, η Αριστοναυτών (στο κέντρο του Ξυλοκάστρου), ο Πευκιάς Ξυλοκάστρου, το Καμάρι, η Λυγιά, το Δερβένι και τα Μαύρα Λιθάρια Ευρωστίνης.
Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα των ενδιαφερομένων κατοίκων , αλλά και των παραθεριστών που έχουν σπίτια στην κατ΄ εξοχή παραθαλάσσια αυτή περιοχή της Κορινθίας. Δεν απομένει παρά να υλοποιηθούν το συντομότερο οι αγαθές προθέσεις και η πρακτική αντιμετώπιση πάγιων προβλημάτων από το δίδυμο Π. Νίκα – Αναστάσιου Γκιολή! Έργο που θα συμβάλλει πολλαπλώς και στη βελτίωση ποιότητας ζωής και στην οικονομία του τόπου.
Προς άρση πάσης παρεξηγήσεως επισημαίνουμε πάλι πως η παρούσα τοποθέτηση δεν έχει σκοπό να μηδενίσει το έργο όλων των Δημάρχων. Αναφέρεται μόνο στη συγκεκριμένη παραλιακή ζώνη, η οποία θα μπορούσε να έχει μία καλύτερη συνέχεια έργων αξιοποίησης. Ήταν τόσο πολλά τα προβλήματα που δημιούργησε η μεταπολεμική Αστυφιλία και το οικιστικό μπάχαλο, που επακολούθησε. Υπήρξαν Δήμαρχοι που διέπρεψαν, ως μονάδες, στην πρόοδο και την ανάπτυξη της περιοχής τους…
Ο «ΚΟΡΙΝΘΙΟΣ»
Αφήστε ένα σχόλιο