Header Ads

ΚΑΥΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ : Η απώλεια της αξιοπιστίας των Δημοσκοπήσεων...


Σε μεγάλη προεκλογική έννοια μας έβαλε η διαφοροποίηση που επήλθε με την αλλαγή του χρόνου δημοσιοποίησης των δημοσκοπήσεων. Μέχρι τούδε ο χρόνος που επιτρέπετο η δημοσίευση στα ΜΜΕ των αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων από τις αντίστοιχες Εταιρείες ήταν δεκαπέντε ημέρες προ της ημέρας των εκλογών. Με την τελευταία τροποποίηση η καταληκτική ημερομηνία έγινε μέχρι και την τελευταία ημέρα προ των εκλογών. Μεγάλη η διαφορά, η οποία αντιμετωπίζεται από τους ενδιαφερόμενους ποικιλοτρόπως.
Μετά από αυτή την Αλλαγή το προηγούμενο Σαββατοκύριακο θα παρατηρηθεί, όπως συνέβη στις προηγούμενες Αυτοδιοικητικές και βουλευτικές εκλογές, μπαράζ δημοσκοπήσεων, που είδαν το φως της δημοσιότητας. Το θέμα, το οποίο ανακύπτει και απασχολεί την κοινή γνώμη είναι όμως κατά πόσον οι δημοσκοπήσεις είναι αξιόπιστες, κατά πόσον αποτελούν δείγματα έντιμης εργασίας και δημοσιογραφικής δεοντολογίας ή γίνονται από εργαλείο συμπληρωματικό του οπλοστασίου προεκλογικών ρυθμίσεων των κομμάτων ι όπλο χειραγωγήσεως της μάζας των ψηφοφόρων προς την επιθυμητή κατεύθυνση; Με λίγα λόγια η επί πληρωμή παρουσίαση δειγμάτων – αποτελεσμάτων με βάση την παρουσίαση του χορηγού, ως πλειοψηφούν κόμμα.
Η πείρα μας έχει διδάξει ότι συμβαίνουν στην πραγματικότητα και τα δύο. Η κάθε Εταιρεία, που ασκεί το λειτούργημα της σφυγμομέτρησης των ψηφοφόρων ενεργεί ανάλογα με την προσωπικότητα και τις βασικές αρχές των ιδιοκτητών της. Μερικές όμως εξ αυτών γέρνουν προς το μέρος των χορηγών ΜΜΕ, που παραγγέλλουν τη σφυγμομέτρηση και προς το κόμμα της αρεσκείας τους, που συνήθως πληρώνουν για να ποδηγετήσουν μερικώς τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Ο ξεφτιλισμός των εταιρειών δημοσκοπήσεων φαίνεται μετά την κάλπη, τα αποτελέσματα της οποίας προσπαθούν να καλύψουν τις προφητείες τους βασιζόμενες στο στατιστικό λάθος. Κατά τη γνώμη μας αποτελούν είδος που τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει θύματα κι αυτές της οικονομικής κρίσης. Ρίχνουν νερό στο κρασί τους στην προσπάθεια Επιχειρηματικής Επιβίωσης. Απαιτείται γνώση και πείρα για να εμπιστευθείς σήμερα τα αποτελέσματά τους. Υπομονή, λοιπόν, λίγες ημέρες απέμειναν...
Το παράδοξο είναι το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις εκλογικών αναμετρήσεων από πλειάδα συναφών Εταιρειών σχεδόν όλες αποδεικνύονται ότι έπεσαν έξω στις προβλέψεις τους, πλην 1-2 εξαιρέσεων…

Δεν υπάρχουν σχόλια